Baby laten vasthouden door kraambezoek

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Wen12345, 31 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.284
    6.818
    113
    Vrouw
    Ik had mijn kinderen zo pasgeboren het liefst aan niemand gegeven, haha. Maar vooruit, opa en oma en zusjes mochten dan wel. Mijn oudste was prematuur en in het ziekenhuis zeiden ze dat z'n slaap heel belangrijk was. Dat nam ik heel letterlijk. Dus sliep hij in de wieg, mocht niemand hem.

    Volg je gevoel zal over het algemeen wel werken.
     
  2. Sunflowerr

    Sunflowerr Bekend lid

    19 aug 2021
    591
    504
    93
    Vrouw
    Wij hebben onze kinderen nooit laten vasthouden in de kraamweek (überhaupt de eerste maanden niet) onze vierde is ondertussen dik een half jaar, en is nog niet veel verder gekomen dan opa/oma:o::roflmao:. Doen waar jij je goed bij voelt!
     
  3. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.460
    944
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Sorry maar ik vind dit echt heel apart dat de Kraamzorg dit tegen je heeft gezegd. Net alsof iedere baby per definitie overprikkeld raakt doordat het vastgehouden wordt door iemand anders dan de ouders. Waar baseren ze dat nou op? Dat ga je toch niet op voorhand tegen een aanstaande moeder zeggen… wacht eerst eens de bevalling af, hoe hebben jullie die doorstaan.
    Ik zou zeggen volg je eigen gevoel hierin!
     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  4. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.648
    19.632
    113
    Wat een onzin. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen.
     
  5. AvaMies

    AvaMies Lid

    27 mei 2023
    48
    25
    18
    Vrouw
    Het is zo dat drukte en onrust ervoor kan zorgen dat kindjes erna onrustig zijn maar:
    Het hoeft niet, ieder kinds is anders
    Waar grenzen liggen is een beetje ontdekken
    En eigen gevoel volgen is goed.

    Er zit opzich een kern van waarheid in dus dit kan je meenemen en zelf kijken wat goed voelt voor jullie:) het is opzich fijn om het een keertje voorbij hebben horen komen want ik zie in de praktijk wel eens dat ouders echt zoekende zijn wat onrust in de kraamweek veroorzaakt. Dat heeft dan soms wel eens met veel visite te maken
     

Deel Deze Pagina