Ik heb drie kids en mijn ouders zullen oppassen tijdens de bevalling, na de bevalling zullen hun komen om de kinderen te brengen zodat hun hun broertje kunnen zien en vast houden, dan weet ik zeker dat hun ook kijken en en vasthouden en mijn schoonouders komen ook, maar die komen misschien later ligt aan het tijdstip van bevallen na de inleiding. En mijn zusje... Ik ben bij haar altijd binnen een uur aanwezig geweest en zij bij mij, dit is iets wat we nu weer doen, zodra er een geboorte is bij 1 van ons komt de ander meteen , dus ook zij zal komen en het ligt aan het tijdstip van bevalling of haar man ook mee komt, wel komen hun twee kinderen mee ... Hier zal dus veel vast gehouden worden maaaar dit is wel er vanuit gaande dat de bevalling goed verlopen is en met de kleine ook alles in orde is, zodra wij advies krijgen beter niet dan zullen wij dit ook niet. Gezien wij een geboortefotograaf hebben tijdens de geboorte en die ook het kraambezoek fotografeerd in het ziekenhuis is de gyn ervan op de hoogte dat de kleine van hand tot hand zal gaan en zij zal ons laten weten wanneer het genoeg of teveel is voor ons kindje en of het überhaupt wel mogelijk is. Belangrijkste voor ons is wel dat grote broer en zussen hun broertje kunnen en mogen knuffelen dus die mogen eerst
Ik vond 't niet nodig om meteen jan en alleman aan haar te laten zitten, maar familie geen probleem. Maar bij mijn oudste verbleven we eerst nog 24u in het zkh en wilden we toen liever nog geen bezoek, bij de jongste 72u ziekenhuis, zij lag op neonatologie en daar wilde ik ook niet met alle opa's en oma's en ooms en tantes naartoe. Dus bij beide dochters pas bezoek toen we thuis waren en toen mochten ze lekker geknuffeld worden. Maar wil je dat liever niet? Dan niet!
nee dat deed ik idd ook niet hoor maar als de baby gewoon wakker is en op zijn gemak... geen probleem hier
Eerste twee dagen niet. Wilden haar allebei echt niet los laten gelukkig ook veel begrip daarvoor Daarna mocht iedereen haar vasthouden, ze sliep namelijk gewoon door blije baby is blije mamma en pappa. Als ze er niet zo blij bij was geweest, waren we hier vast anders mee om gegaan.
Onze ouders en broer en zussen zijn geweest de 1e dag. Als ze wakker was hebben ze haar vastgehouden. Maar ik maakte haar dat niet voor wakker. Maak haar eigenlijk nog steeds nooit wakker als het niet hoeft.
Hier de eerste 24 uur in het ziekenhuis geweest. Toen zijn alleen ouders en schoonouders 's avonds langs geweest, maar toen lag ik nog op de OK om gehecht te worden, dus heeft niemand hem vast gehouden en lag hij gewoon lekker te slapen. Vanaf dat we de volgende middag thuis waren gewoon vast laten houden als dat zo uit kwam. Na een paar dagen wel wat terughoudender, omdat we elke avond met een overstuur kind zaten, vanwege alle prikkels. Ik zou een volgende keer dus toch wat minder snel m'n kind al door iedereen vast laten houden, maar dat is puur door de ervaring bij de eerste.
Lotte lag op de kinderafdeling met infuus en ik de eerste 3 dagen alleen in handen van mijn man en mij geweest en de mensen van de kinderafdeling natuurlijk. Toen ze eenmaal bij mij op de kamer kwam hebben mijn schoonmoeder en de neefjes en het nichtje van mijn man haar vast gehouden. De rest pas na 5 dagen en ook echt zelden, vind dat ook niet nodig.
Hier mochten ze allemaal mijn dochter even vasthouden. Ze was ook al een paar uurtjes oud voordat de eerste kwamen. We wilde dat de mensen zouden langskomen als we thuis waren vanuit het ziekenhuis. De eerste dag wilden we alleen dat de opa's en oma's en de ooms en tantes van mijn dochter zouden langskomen. De rest pas vanaf de dag erna. Wilden eerst zelf even eraan wennen en lekker genieten.
Nee ik ben bevallen in het ziekenhuis en ik moest blijven dus de volgende dag pas laat visite en toen niet vast gehouden. En daarna kwamen ze pas 2 weken later weer hebben ze hem 2 tellen vast gehouden. De tweede waren ze 3 weken op vakantie dus na drie weken vast gehouden En bij de derde kwamen ze toen hij net sliep en door een pittige bevalling het advies om zo min mogelijk prikkels te geven
Mijn ouders kwamen twee uurtjes na de bevalling. Toen lag S al in zijn bedje te slapen dus toen niet. Volgende dag heeft echt iedereen (mijn ouders, schoonouders, een schoonzus en vriendin) hem vastgehouden. Nou dat heb ik geweten hij was helemaal overstuur en overprikkeld. Wij wisten toen natuurlijk nog niet dat hij zo snel overprikkeld zou zijn maar achteraf gezien zou ik er nu iets voorzichter mee zijn. Maar ik ben nooit moeilijk geweest met hem vast laten houden verder.
Ik beide kinderen pas de volgende dag toen ik thuis was uit het ZH anderen vast laten houden. Tijdens het bezoek in het ziekenhuis heb ik ze beiden lekker bij me gehouden. Tis al een hele ervaring voor zo'n kleine, van de warme baarmoeder geboren worden in de kille buitenwereld. Nee hoor, ze 'mochten' nog even lekker bij mama (en papa natuurlijk) blijven liggen
Ik ben toen in de ochtend bevallen van onze dochter en vrienden en schoonmoeder en schoonvader kwamen s,avonds en ze hebben haar allemaal vastgehouden en de volgende ochtend kwamen mijn moeder en stiefvader en zusje en vriend en hebben haar ook even vastgehouden en ik was juist zo blij en trots dat iedereen haar wel mocht vashouden
De eerste 24 uur alleen schoonvader Bij thuiskomst zaten mijn moeder, schoonmoeder, schoonzusjes er, dat we thuis kwamen hebben we de maxi cosi op tafel gezet Savonds kwam sv uit t werk die heeft dl toen wel vast gehouden, verder niemand de 24 uur. Daarna volgde een 4 daagse opname met bloedtransfusie en uv lampen, dus mocht niemand haar vast houden en ben door deze ervaring echt een tijgerin geworden MIJN KIND, i denk dat t straks net zo zal zijn😳😳
Alleen als ik daar zin in heb/ als het goed voelt/ als t kleintje dat niet hindert.. Anders blijft kleintje lekker bij mij/ bij pappa...! Gezien de vorige 2 zal dat ook echt zo zijn de eerste week. Diegene die kleintje echt graag wil vasthouden mag na n week nog n x terugkomen hoor! Ik hoef zelf baby's ook niet vast te houden op kraambezoek, zie ze veel liever id armen van pappa en mamma
ik heb me voorgenomen om de kleine wel te laten vasthouden voor de grootouders en Meter, tantes enzo.. mensen die verder weg staan niet denk ik. zelf zijn wij bij super goede kennis op bezoek geweest en mocht haar niet vasthouden.. wel dan mag jij mn kind ook niet na de geboorte. (ook mede daar haar reactie toen ik op 27w met weeën in het ziekenhuis lag: "hopelijk beval je nog niet want dan komt er toch niks goeds van!") ik weet niet of ik het aandurf om mijn oma vn 80 hem te laten vastgouden. bij mijn metekindje vorige zomer stond mijn hart al bijna stil als ze haar vasthad.. laatstaan mn eigen kindje. we zullen het om de moment zelf zien..
Eerste dag alleen ik en mijn man, dit omdat zl met vacuüm gehaald is en hij nog best last van z'n koppie had. Werd ons ook aangeraden vanuit het ziekenhuis om rustig aan te doen met visite de eerste dagen.
De eerste drie dagen heeft iedereen die kwam hem vastgehouden, ik was nogal euforisch en zag er geen probleem in. Daarna kwamen de babyblues en is de moeder beer in mij wakker geworden en werd ik erg beschermend. Daarna hebben heel weinig mensen hem dus vastgehouden. Die hormonen die doen wat met je hoor
Ik zou daar niet te veel over nadenken en gewoon zien hoe het loopt. Onze oudste werd rond middernacht geboren. Zodra ik had gedouched mocht ik naar huis en daar zijn de grootouders heel even langs geweest, rond drie uur 's ochtends ofzo. Ze kwamen echt met zijn vieren tegelijk en hebben even rondom ons bed gestaan om hun eerste kleinkind te zien en zijn toen gelukkig weer gaan slapen. Was voor hun prima, voor mij prima en het belangrijkste: prima voor de baby. (Ik geloof niet dat je een baby van een paar uur oud er een plezier mee doet om als een estafettestokje doorgegeven te worden - al zijn de grootouders nòg zo lief en nòg zo trots.) Uiteraard zijn onze ouders de volgende dag nog teruggewenst voor een uitgebreidere kennismaking en de traditionele beschuit met muisjes. Toen hebben ze hem wel allemaal vast gehad. De jongste werd 's ook nachts geboren maar toen mocht ik niet naar huis. Onze oudste zoon mocht toen als eerste langskomen in het ziekenhuis. Iets later kwamen ook de opa's en oma's en die hebben hem toen ook wel even vast gehad.
Hier wel. Niet zo heel veel bezoek gehad omdat we 3 dagen in het ziekenhuis moesten blijven vanwege mijn schildklier. Maar oma, opa, broer, exschoonzus, mijn oma en vrienden van ons hebben hem de 2 dagen na de geboorte vastgehouden. toen onverwachts complicaties en mocht niemand hem vasthouden buiten wij. Ik was wel blij dat mensen hem ervoor hadden geknuffeld. Stel het ergste was gebeurd had niemand van hem kunnen genieten om het heel erg grof te zeggen. gekukkig was en is hij een vechter en heeft hij de hele wereld om hem heen veranderd Eventueel volgend kindje idem. Iedereen mag ervan genieten zolang de baby het niet erg vind.