Deze manier is idd goed. Zolang je per schepje voeding 30cc water pakt haar het goed. Nog een aanvullende tip; flessen niet schudden. Ik weet dat het waarschijnlijk op het pak zal staan net als bij hero en nutrilon. Echter als je schud komt er extra lucht in de voeding en zo in je kindje. Lucht wat er op een manier weer uit komt en krampen kan veroorzaken. Om het poeder goed te mengen is het beter om te roeren met een vork.
Juist, bedankt voor deze tip Op de verpakking staat schudden! @Zoe, ik zou graag willen weten wat voor verschil dit maakt.. ik meng alles koud en warm dan pas op.
Kunstvoeding moet gemengd worden met water. Borstvoeding is geen water. Dus eerst de kv in de juiste verhouding maken,dan de melk er door heen. Zie het maar als.....limonade door yoki heen. Dan krijg je een extra zoete drank. Beter een drupje limonade met water mengen,en dan de yoki er door heen
Huh? Naja... Mhhhh Ik heb net een nieuwe telefoon... Zullen we het daar op gooien in plaats van extreme warrigheid?
Haha, geen probleem ofzo maar had echt iets van huh ligt het nu aan mij of.... (Nieuwe) telefoons kunnen vreemde dingen veroorzaken
Even een paar punten op een rijtje: -Kunstvoeding moet altijd eerst aangemaakt worden met water voor je het mengt met moedermelk. -NOOIT, en dan ook echt NOOIT kunstvoedingspoeder in moedermelk oplossen. -Kunstvoeding moet je nooit in koud water oplossen, maar in heet water. Beste is om het poeder op te lossen in water dat net van de kook is, als je dan de helft van het water neemt, je lost daar het poeder in op, en dan voeg je de rest van het water koud toe -Kunstvoeding niet schudden, omdat je dan vanwege het milkshake-effect heel veel luchtbelletje in de voeding krijgt. Die moet je kind later weer opboeren, en dat kan voor flinke buikpijn zorgen. Roeren met een schone vork, of rollen met de fles. -En ten laatste, je mag me een zeur vinden, ik snap dat je op je tandvlees loopt. Heb ik ook regelmatig gedaan in die elf jaren met kinderen aan de borst. Maar je moet wel beseffen dat je nu je je kind kunstvoeding geeft je in feite aan het afbouwen bent. Je kind komt onvoldoende aan. Dat betekent dat het MEER uit de borst moet halen. En op deze manier haalt je kind juist MINDER uit de borst. In de praktijk blijkt dat het in dit soort gevallen (tenzij moeder bijvoorbeeld weer zwanger is of een cyclusdip heeft) vrijwel altijd te maken heeft met aanlegtechniek en borstenmanagement. Je zegt dat je kind goed drinkt. Wie heeft dat geconstateerd? Heb je contact gehad met een lactatiekundige? Is er gekeken naar de drinkfrequentie? Is er gekeken naar het aanleggen? Is er gekeken (door iemand die er echt verstand van heeft, dus niet de eerste de beste huisarts of CB-arts) naar de tongriem en de lipband?
Ik heb het al eerder gevraagd, waarom mag dat niet? Wat is het verschil of je het eerst aanmaakt met water en dan bij de borstvoeding doet of alles bij elkaar doet en mengt? Ik vind je geen zeur maar voel me wel een beetje aangevallen, ik doe mijn uiterste best en ik verzin niks zomaar zelf. We zijn wegens verborgen reflux onder behandeling bij een kinderarts en met deze hebben we dit afgelopen week besproken. Niemand heeft het over mijn techniek of een tongriempje gehad. Ze zei ook dat het goed mogelijk is dat ze toe is aan wat bijvoeding dus we konden beginnen met hapjes pap. Dat ze goed drinkt weet ik omdat ze binnen no time de stuwing van mijn borsten af kan hebben als ze eenmaal drinkt en ze heeft een aantal malen haar gehele maaginhoud er weer uitgegooid en dat was VEEL.
Maar je bent dus niet bij een lactatiekundige geweest de laatste tijd? Als je kind nu nog stuwing wegdrinkt en dan spuugt, dan is het probleem waarschijnlijk helemaal geen reflux (of maar zijdelings), maar eerder een te hoge productie of een te sterke toeschietreflex. En dat geeft klachten die op reflux lijken. De meeste kinderartsen weten helaas niet veel van borstvoeding (ik ken er wel eentje in Utrecht die lactatiekundige is, maar dat is heel zeldzaam), dus die denken meestal niet aan dingen als lipbandjes, tongriempjes, toeschietreflexen of melkproductie. Die weten alleen dingen over flessen en geven oplossingen die op flessen gebaseerd zijn.
Mijn boerenverstand zegt dat dat niet uitmaakt. Maar uit wat je eerder schreef, maakte ik op dat je poeder oploste in moedermelk, en daarvan dacht ik dus gelezen te hebben dat het niet goed is.
Daar ben ik nog niet geweest nee. Ik vind je aanname dat ze geen reflux zou hebben wel erg brutaal en gewaagd. Ik heb geen overproductie en zelden stuwing maar ze maakt er, vooral 's nachts nogal een potje van en er is geen ritme. Soms komt ze 2 keer, soms 9 uur achter elkaar niet. Daar krijg je wel volle borsten van en die heeft ze vervolgens binnen no time leeg.
Bedankt voor je advies. Op dit moment pakt ze 's avonds een fles met 100ml bv, 90ml water en 3 schepjes erg goed dus dat houden we er voorlopig in. Een half uur na deze fles krijgt ze nog de borst en drinkt daar dan ook weer 10 minuten. Vervolgens kolf ik er nadat ze in bed ligt nog tussen de 100 en 150 uit voor de volgende avond. Beetje schipperen maar dit gaat goed, ik zie er geen kwaad in dit voorlopig zo te doen en kijken of het verschil gaat maken op de weegschaal?