Hoi, Wie heeft er ervaring met een op maat gesneden wiegmatrasje van de markt? Ik begrijp dat het minimaal 6 cm dik moet zijn en wat moet er in ieder geval omheen? Is een molton en hoes voldoende of moet er een speciale hoes omheen? En belangrijkst: is het volgens de veiligheidsvoorschriften? Het op maat laten maken van een matrasje duurt hier in de babyzaak 4-6 wken en dat vind ik te krap worden. Ik ben benieuwd! Groetjes, Marit
Ik heb die vraag ook al eens gesteld en het kan wel van de markt. Je kan het zelf met een scherp mes snijden of knippen. Het moet ook vrij hard zijn zo'n matrasje. Maar omdat ik een schijterd ben heb ik het niet gedurfd en maar een standaard bedje met goedgekeurd matrasje gekocht.
sommige kraamhulpen en verloskundige vinden dat je kleintje de eerste weken ook in de reiswieg van de kinderwagen kan slapen en die matrasjes zijn hartstikke dun, dus het lijkt mij geen probleen als zo'n ukkie als die nog amper iets weegt te laten slapen op een matras van 6 centimeter
Je kunt op de markt een matrasje van 10 cm dik schuim laten snijden, dat heb ik ook voor ons wiegje gedaan, ik was 15,- kwijt. Je kunt daar een moltonhoeslaken overheen doen en daar weer een gewone wieghoeslaken overheen. Omdat je het wiegje toch meestel niet zo lang gebruikt is dit een prima oplossing!
Wij hebben ook een matrasje gemaakt van schuim van de markt, die is 8cm dik. Mijn oma heeft er een hoes omheen gemaakt en daarover heen doen we een hoeslakentje. Je moet alleen geen geel schuim van de markt gebruiken want dat is veel te zacht.