baby leren slapen in kinderwagen overdag. Iemand advies?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Duo Penotti, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Duo penotti: niet helemaal duidelijk wat je precies niet kan: overdag weg of avond weg? Samen met je man en baby of gaat het echt over wandelen met baby of ergens gaan zitten buiten?

Ik geloof dat elke baby zodra wagentje beweegt kan slapen zelfs huilbabys. Slapen of liggen kijken.
    Hier baby 13 weken dus ook alleen in bed slapen maar we gaan naar buiten elke dag. Ik ga meestal flesje geven om 09.00 dan soelen zelf eten etc ik leg haar even nog slapen. Rond 11.00 wordt ze wakkwr maar nog geen tijd voor flesje dus we gaan altijd naar buiten tot robd 13.30-14.00. We lopen stukje ze is dan of slaapt if kijkt.
    dan op bankje zitten ze wordt wakker ondat wagentje stil staat: ik zetmijn beide benen op wielen en zo beweeg ik het heen en weer. Ik lees zelf boekje. Precies hetzelfde doe ik dus in cafe in de buurt als ik zin heb ik koffie of lunch met iemand..
    Als ze begint huilen en wiegen niet helpt neem ik haar uit wagentje en zet haar zittent op schot.

Andere verhaal als je in de avond niet weg kan.
    Maar overdag kan he toch gewoon weggaan ook al huilt ze kan je uren huilend wandelen lijkt mij?

2. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Onze dochter slaapt slecht. Slecht in bed én slecht in de wagen.
    In bed baker ik haar in, dat helpt al veel. Als ik weet dat ik een hele dag weg ga, zoals laatst (hele dag ziekenhuis+veel onderzoeken voor dochter=veel prikkels) toen heb ik de bakerzak gewoon m33 genomen. Toen sliep ze vrij snel. Ook heb ik een grote hydrofiel voor haar hoofd hangen.
    Als we gewoon gaan wandelen neem ik de hydrofiel ook mee. Als ik dan zie dat ze moe is zet ik de lala aan en de doek naar beneden en dan wandelen met tempo. Best snel want anders slaapt ze niet.
    succes! Weet hoe lastig het kan zijn!

3. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fout gemaakt? Dat lijkt me toch niet.. Slapen doe je toch in bed? Ik tenminste wel.. :D
    Zolang zoonlief z'n slaapjes overdag nodig heeft, plannen wij onze activiteiten gewoon om de slaapjes heen. Ja, dat vergt soms aanpassingen en ja ik kan niet overal meer bij zijn, maar hoelang duurt dat nu helemaal? Wat is een jaar, of twee jaar op een mensenleven? Ik ben heel blij dat ik mijn zoon heb leren slapen in z'n bedje. Daar komt hij het best tot rust en dat vind ik heel belangrijk. Wees blij dat je dochter lekker in haar bedje slaapt zou ik denken, maar goed, dat is mijn mening!

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind het best vreemd dat zovelen de baby enkel in bed laten slapen. Gingen jullie dan nooit op bezoek bij familie? Of een stevige wandeling, dat kan toch zo'n deugd doen als je dag in dag uit in de pampers zit? En je moet toch ook nog naar de winkel enzo? Of was jullie baby dan zo klokvast dat je dat allemaal perfect kon plannen?

5. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt toch in de wakkere momenten van je baby naar de winkel wandelen, of op koffievisite gaan? Is toch juist gezellig? Ik wandelde en wandel elke dag, vanaf dat zoonlief een paar weken oud is. Heerlijk! In het begin toen zoonlief erg klein was, maakte hij vaak ook nog een hazenslaapje van een half uurtje in de kinderwagen als we wandelden. Tegenwoordig heeft hij dat niet meer nodig. Z'n ochtendslaap en middagslaap heeft 'ie altijd in bed doorgebracht.
    Een kindje in bed laten slapen, betekent echt niet dat je de hele dag binnen moet gaan zitten!

6. Dinges1012

2 mrt 2013
    94
    0
    6
    NULL
    NULL

Hier een huilbaby gehad (met reden natuurlijk, want veel huilen doen ze nooit zomaar), maar die sliep dus echt niet in de wagen hoor!

TS: ik zou gewoon lekker wandelen met der. Ze is nog maar 3 maanden, dus het belangrijkste is dat ze lekker bij mama is. Als ze niet slaapt in de wagen kun je altijd een draagdoek proberen...
    Hier hebben alle kinderen in wagen draagdoek of op schoot geslapen en gingen toen HUN daar aan toe waren vanzelf op bed slapen. Dus trek je niks aan van die bang makerij maar volg vooral je eigen gevoel!

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38

Nou bij mijn dochter wel. Want je wist nooit wanneer ze sliep of wanneer ze wakker zou worden. Drinken was ook altijd de vraag. Dus dan zou ik maar binnen moeten zitten de ene keer was ze moe na een uur andere keer na 2/3 uur. En met haar gespuug was ik pas na een uur klaar om te gaan. Zou dus inhouden dat ik toch binnen moest blijven.

Wakker maken om iets te doen deed ik nooit en nog niet.

Ik vind het onzin dat je je helemaal moet aanpassen aan je kind. Als het kind een ouder broer of zus heeft op de basisschool moet het dan maar 15/30 min alleen thuis blijven omdat baby in bed hoort te slapen. Of moet 5 jarig kind maar alleen naar huis lopen ?

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Krijgt ze van 09:00 tot 14:00 geen flesje meer ?

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat is dan toch babyafhankelijk. Mijn kind heeft nooit op vaste tijdstippen geslapen, dus dan wordt het wel erg moeilijk om uitjes rond de dutjes te plannen. Bovendien had ze ernstige reflux, dus het eerste anderhalf uur na haar voeding kon ik nergens naartoe omdat alle melk dan gewoon terugkwam. Als je daar allemaal rekening mee moet houden, kom je effectief nooit meer buiten :)

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ikdus: ze krijgt om 09.00-13.00(soms dus 14.00)-17.00-23.30-05.00
    Ik voed op verzoek.

11. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier ook een huilbaby en zeer lastige slaper gehad, oplossing was hier echt een draagdoek. Lekker rechtop na het voeden, dichtbij mama en ik had m'n handen vrij om bv boodschappen te doen ;) Kinderwagen ging goed buiten slaaptijden om, maar als ze moe was, werkte het alleen als ik haar droeg. Maar goed, zij wilde juist niet in bed dus een beetje het omgekeerde probleem van TS ;)

12. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik geef alleen maar aan hoe IK het doe en hoe IK het prettig vind (en zoonlief ook) en wat MIJ het best bevalt. Ik heb geen ouder kind waar ik rekening mee hoef te houden, dus kan me richten naar m'n zoon.
    Fijn toch dat we het allemaal op onze eigen manier kunnen doen?

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Mja erg leuk allemaal dat alleen in bed slapen maar als je.meerdere kinderen hebt ook totaal niet handig.

Ik moet de oudste 4 keer perdag naar school brengen of ophalen dus ja dan zal deze baby toch echt wel in de kinderwagen moeten slapen bijv.

Ts. Ik zou het in eerste instantie proberen met 1 slaapje in de kinderwagen. En dan gewoon lopen

14. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Hier ook hoor..Oudste dochter was als kleintje zo prikkelbaar dat we de eerste 6 maanden helemaal niet op bezoek gingen..Dat leverde alleen maar ellende op!
    Huilen huilen huilen en dan gingen we maar weer naar huis :(

Nr 2 en 3 moesten zich wat meer aanpassen. Ook qua school-ophaaltijden.

Maar ook nu nog, mijn jongste is net 2, plan ik om zijn slaapje heen.
    Ik zie het probleem niet.

15. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik snap je ook hoor. Is toch heerlijk als je met lekker weer even een centrum oid in kan wandelen met je kleintje lekker dichtbij in de wagen waar je ondertussen lekker naar kan spieken.

Ik had juist het omgekeerde, onze dochter sliep overdag juist niet in haar bedje maar onderweg in de wagen als een roosje. Ik zou ook proberen te gaan wandelen als het eigenlijk haar slaaptijd is. Eerst een flesje/borst en dan lekker op pad. Heb je dat al eens geprobeerd? Heeft ze een speentje? De wagen hetzelfde opmaken als het bedje?

En anders idd wat Line zegt, als de wagen écht niet lukt misschien een draagdoek proberen?

16. Duo Penotti

Duo Penotti Bekend lid

28 jul 2012
    669
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden, even een update want we zijn nu 2 dagen verder.
    Gister hebben de kleine en ik de trein gepakt naar het centrum en ze heeft heerlijk op de buik in de wagen geslapen. Ze was erg vrolijk. Ook vandaag een stevige wandeling gemaakt en is ook lekker gaan slapen en ook wakker geweest. Geen problemen gehad. Ik denk dat ze snel went :)

In elk geval, ik had het een stuk lastiger verwacht omdat zij juist ook erg onvoorspelbaar is. De ene dag slaapt ze zolang en andere dag weer bijna de hele dag. Eten doet ze ook op verschillende tijden dus echt iets plannen lukte niet. Ik moet zeggen: Ik vind het heerlijk om weer dingen te kunnen ondernemen.

17. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hier was echt tussen de slaapjes door geen tijd hoor?
    Zoon word om 7 uur wakker, gaat om 9 uur slapen
    Dochter slaapt tot 8.30-9 uur
    11 uur zoon wakker
    11.30-12u boterham.
    2x per week 12.30 naar de peutergroep en om 13.15 weer thuis,
    13.30 slapen,
    15.30 dochter ophalen, moe, koken,
    18.15 dochter op bed.

Toen zoonlief nog 3x sliep, tot ongeveer 9 maanden, sliep hij ook om 17u tijdens het koken nog een keer.
    Enigste fatsoenlijke optie om iets te gaan doen op zoonlief zijn eigen tijd, is rond 15 uur, tot max 17uur ivm koken en avondeten en dochter weer optijd naar bed. En in de na-middag vind ik zelf geen fijn moment om weg te gaan of ik moet 's avonds nog gaan werken.

18. Mellbee

Mellbee Actief lid

28 aug 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL

Een tweede kind is voor mij niet relevant: die heb ik namelijk niet en ts volgens mij ook niet. Wat dat betreft heb ik het dus over de wakkere momenten van mijn zoon en daar kon en kan ik mij prima naar richten. Ik kan sochtends tussen ongeveer half elf en half een wat doen en in de namiddag tussen ongeveer drie en vijf. Ik was voordat ik moeder werd erg uithuizig, maar kan me nu prima redden met deze momenten. Zoals ik als zei vergt het soms aanpassing, maar dat vind ik niet erg.
    Ik moet er wel bij zeggen dat wij gezegend zijn met er super gemakkelijk kindje!

19. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Wat vaak ook helpt om goed te kunnen slapen is de prikkels weg te nemen door een lakentje of iets anders over de wagen te doen zodat ze even niet van alles ziet. Dat werkt vaak ook echt goed. Hier was het als zoontje signalen van moeheid liet zien deed ik de deken over de kap (stokke met stokke deken die daarvoor bedoeld is) en hij sliep vaak binnen een minuut. Zelfs op kermissen want geluid slapen ze vak wel doorheen (in de buik is het immers ook niet stil).

Deel Deze Pagina