Baby slaapt overdag maar 45min per keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door elliepellie, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    #1 elliepellie, 3 mei 2015
    Laatst bewerkt: 3 mei 2015
    Hallo,

Mijn zoontje van ruim 16 weken slaapt al sinds hij een week of 3/4 is zeer slecht overdag. Hij slaapt 45min, wordt wakker en valt niet meer in slaap. Uitgerust is hij niet en is ontzettend chagrijnig.

Op de arm slaapt hij wel ruim 2 uur per keer en is daarna erg vrolijk. S'nachts is slapen ook geen probleem, hij slaapt het klokje rond. Ik heb niet het gevoel dat hij dan slaap inhaalt want als hij overdag op de arm goed geslapen heeft, slaapt hij die nacht ook net zo goed. Hij is trouwens helemaal gezond.

Her volgende is al geprobeerd:
    - inbakeren
    - niet inbakeren
    - korter wakker
    - langer wakker
    - white noise muziek aan
    - wakker in bed leggen.
    - slapend in bed leggen
    - de 3 R's
    - licht op de kamer
    - alles pikkedonker.
    - laten huilen (dit vind is verschrikkelijk)
    - om de 5 min troosten in zijn bedje.
    - bedje voorverwarmen
    - osteopaat.

Dit alles heeft tot op heden geen effect gehad.... Alleen op de arm slaapt hij overdag goed. Ik zelf vind dit af en toe geen probleem maar hij gaat vanaf donderdag naar het kinderdagverblijf en ben zo bang dat hij daar niet kan slapen en dat hij de hele dag gaat brullen.

Ben best gefrustreerd hierover en weet niet wat ik verder kan doen om hem te helpen.... CB zegt dat ik hem een half uur kan laten huilen maar dat vind ik echt geen optie, dat voelt niet goed.

2. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Toevoeging: hij weegt ruim 6kg en krijgt 5x 180+6 Hero comfort ivm gulzig drinken

3. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Je hebt eigenlijk alles al geprobeerd. Ik weet wel dat kindjes wel vaker maar kort slapen overdag. Maar het zou wel fijn zijn als je kindje dan stil is in die wakkere periode. Het is wel zo dat ze dan op het kinderdagverblijf het vaak wel goed doen. Het is een ritueel dat je thuis hebt en dat hoeft dan ergens anders niet perse. Het is ook zo dat een slaap cyclus 45 minuten duurt dus dat klopt wel.

Groetjes Adrienne

Deel Deze Pagina