Hallo allemaal, Ik lees nu net over het fenomeen nachtvoedingen afbouwen. Ik vind het helemaal niet erg dat onze zoon van 7,5 week nog voeding in de nacht nodig heeft maar hij komt nu nog 3 x per nacht en dat vinden we best zwaar! Ik heb ook niet het gevoel dat dit minder gaat worden, het lijkt nu een beetje een gewoonte te worden. Hij krijgt nu gemiddeld over 24 uur 8 of 9 voedingen van 120 ml. Hij krijgt dus al meer dan hij 'mag' hebben. Hij komt meestal snachts rond 12 uur, 3 uur en 5 of 6 uur. Al is het 1 voeding minder dan zouden we dat erg prettig vinden. Heb gelezen over het afbouwen van flesjes, dus minder voeding in een flesje en dan langzaam helemaal weglaten? Dan komt hij toch juist weer eerder lijkt mij? Ben erg benieuwd hoe jullie dit hebben aangepakt!
gewoon niet aangepakt. elk kindje heeft een ander ritme, en daarbij heeft vaker kleine beetjes voeden de voorkeur over grote hoeveelheiden in een keer (zowel voor constante toevoer van glucose naar de hersenen, als voor het niet onnodig uitrekken van het maagje). In plaats van afbouwen, kun je het voeden voor jullie zelf minder intensief maken? Alvast kan warm water klaarzetten? Baby naast je?
Ja, we hebben het al zo makkelijk mogelijk gemaakt, alleen het 3 x zelf wakker worden is nogal heftig
Ik denk dat je hier weinig mee kan... Gaat vanzelf minder worden als ze wat ouder worden. Het is zeker zwaar probeer zoveel mogelijk je rust te pakken.
Ik denk ook dat dit zich niet laat sturen, dat gaat je denk ik alleen maar frustratie geven en nog meer energie kosten. Ik denk ook niet dat het een gewoonte is bij zo'n kleintje. Hij heeft honger. Kennelijk heeft hij het gewoon nodig. Ik kan mij wel voorstellen dat het erg zwaar is. Mijn ervaring is dat je je er maar het beste aan over kan geven en erin meegaan. Dat scheelt een hoop frustratie. Maar oh oh oh, die gebroken nachten zijn gewoon heel vermoeiend, wat is het toch heerlijk als die voorbij zijn! (Nou ja, voor zover ze ooit echt voorbij zijn als je kleine kinderen hebt).
Je kind is pas 7,5 week.. Die heeft gewoon nog nachtvoeding(en) nodig wanneer hij/zij daarom vraagt. Heel normaal dus. En ja het is vermoeiend! Ik zal je zeggen: mijn dochter is 6 maanden geweest en drinkt pas sinds een paar dagen geen nachtvoedingen meer! Dus accepteer maar dat het nog een tijdje gaat duren.. Scheelt jezelf een hoop frustratie.
Hier zeven maanden en "nog" twee nachtvoedingen. Ze hebben het echt nog heel hard nodig dus ik zou zeker niet gaan afbouwen. Ja, het is zwaar maar het wordt vanzelf minder of je went eraan?
Dit zijn geen 3 nachtvoedingen. Het is een avondvoeding, een nachtvoeding en een ochtendvoeding. En daarmee dus absoluut en volkomen normaal voor een baby van 7,5 week. Voor die van 12 uur zou je hem evt een uurtje eerder wakker kunnen maken. Voor de rest is DE tip om het vol te houden toch wel om nachten af te wisselen. De ene nacht jij, de andere je man. Heb je iig om en om een goede nacht, dat je er na de voeding die hij voor die van 12 uur krijgt, gewoon in kunt en er pas weer uit hoeft de volgende ochtend?
Net wat rozemarijke zegt hoewel voor mij 00.00 uur al nacht is. 6 uur is een ochtendvoeding Niet dat dat het minder zwaar maakt. Hier een baby die al bijna 3 maanden elke 2 uur komt. Snachts leg ik hem niet eens meer weg. Dan hoef ik alleen mn bh maar los te maken. Kun je tegelijk met je baby naar bed? Of ne man die van 0p.00 uur laten geven? Dan slaap jij wat langer, en daarna hij? Misschien overdag wat spelen met de voeding? De laatste fles 150cc? En snachts wat kleiner? Nachtvoedingen bouwrn vanzelf af.. Ooit
Bedankt voor de tips, ik kan het dus maar beter op zn beloop laten begrijp ik Afwisselen doen we al, mn man kan beter zonder slaap dan ik, dus hij neemt er iets meer op zich, de schat. Afwachten dus!
hier is niks geks aan. kindjes rond de 3/4maand zitten vaak nog in dat ritme van 23.00/04.00/06.00. hier momenteek ziek en hebben we ook dat ritme weer te pakken dus extra flesjes. je kunt proberen de kleine 22.00-22.30 laatste fles geven dan kun jezelf ook iets eerder slapen.
Helemaal mee eens! Jeetje, 7,5wk oud en dan al verwachten dat je een nachtvoeding kunt afbouwen....? Je kleintje is pas net op de wereld. Die heeft de voeding nog hard nodig om te groeien...
Het is inderdaad heel zwaar maar ook heel normaal! Als je het teveel wilt sturen en het lukt niet, wordt het nog zwaarder. Accepteren, accepteren. Er komt vanzelf meer tijd tussen de voedingen.
Wordt vanzelf minder Hier tot ruim 3 maanden een nachtvoeding gehad en daarna sliep hij van 23 tot ongeveer 06.30. Komt goed
Wat je wel kan doen is de voeding van de dag wat verhogen en van de nacht wat kleiner maken dan verschuif je wat voeding naar de dag. wakker makken heb ik nooit gedaan zoon sliep met elf weken door dochter met zes weken( maar met vijf maanden is die gaan spoken en dat heeft geduurd tot haar bijna 4 jaar) Zoon was in de avond wat meer ( vervelend maar sliep wel door na zijn eerste jaar) hij heeft wel beter geslapen dan zijn zusje. Pff gelukkig maar wil je niet ontmoedigen maar. Het komt zoals het komt. Ga mee met de voedingen. Wat ik ook zeg boven is kijk of je de dag voedingen wat ( groter kan maken) van 120 naar 150 maar langzaam aan opbouwen en dan in de nacht wat kleinere flesjes. Komen doen ze toch wel.!!
Hier ook nog 3 "nacht"voedingen: 23:00-3:00-6:00. En dan is mijn zoon al bijna een half jaar.... Mijn man geeft de late avondfles, en ik die van 3:00. Zo hebben we allebei genoeg slaap. Na een half jaar weet ik niet beter en vind ik het best prima te doen. Zal vast een keer stoppen, die voedingen
Is heel normaal met 7,5 week. Hier tot ongeveer 2,5/ 3 maand nachtvoedingen gehad en ik vond het eigenlijk helemaal niet zwaar, mijn partner wel. Die lag naast mij zittend te slapen als we aan het voeden waren, haha. Met ongeveer 2,5/ 3 maand sliepen ze van 23.00 tot 6.00 en vanaf 3,5 maand klokkie rond van 20.00 tot 8.00/8.30. Het gaat vanzelf beter, ookal lijkt het nu niet zo. Ineens is het zover en schrik je wakker, omdat je de baby niet gehoord hebt. Succes.
Mijn hummeltje van 8 weken wil ook nog om de 3 uur een voeding. Lekker samen om 8 uur naar bed, overdag een dutje meedoen en je erbij neerleggen, is het beste advies dat ik kan geven! Truste!
Ja het is een heel leerproces allemaal wat accepteren betreft, als zijnde een controlfreak! Grappig dat ik gister het berichtje poste en vannacht is hij maar 1x wakker geweest om 2 uur en daarna om 6 uur. Heb dus al wat meer hoop
Wat fijn! En echt dat accepteren is een gouden tip, ff die knop om en veel stress valt van je af, al is dat natuurlijk niet altijd even makkelijk. Erg fijn dat hij er 4 uur tussen heeft laten zitten. Hier was het altijd 1 goede nacht, 1 slechte nacht. Maar nu hij het kan gaat het vaker gebeuren