Ik vraag mij af hoe de dag eruit ziet van jullie kleintjes. Slapen ze van voeding tot voeding of zijn ze na een bepaalde voeding wakker tot de volgende. En gaan ze na elke voeding naar bed of blijven ze beneden. Ik zie op dit forum dat iedereen hier heel verschillend mee omgaat. En maken jullie ze wel eens wakker voor een voeding?
Heel saai eigenlijk hier: voeding, knuffel, slapen... soms (hooguit 2x per dag) is ze na de voeding nog zo wakker dat ik haar een kwartiertje naast met op de bank leg op een dekentje en een beetje met haar speel met een rammelaar of iets anders waar geluid in zit. Soms maak ik haar wakker voor een voeding, maar dat is meer omdat ik graag wil dat ze overdag een beetje telkens rond dezelfde tijd haar voeding krijgt. Makkelijker voor mij & voor haar ook wel zo rustig denk ik. Maar ach; ze is ook nog maae 6 weken!
tussen 7 en 8 eerste fles, incl voeden ong. uurtje wakker dan slapen tot volgende fles, en zo 5 keer (5 flessen) en dan tussen 7 en 8 laatste fles en slaapt dan tot volgende ochtend 7 en 8
tussen 7 en 8 eerste fles, incl voeden ong. uurtje wakker dan slapen tot volgende fles, en zo 5 keer (5 flessen) en dan tussen 7 en 8 laatste fles en slaapt dan tot volgende ochtend tussen 7 en 8
Om kwart voor 7 eerste fles, dan gaat hij weer naar bed en slaapt tot half 9- 9 uur. Kleren aan en naar beneden voor een fruithapje (nou ja 3 hapjes ofzo, we zijn net begonnen, ha ha ). Even spelen. Van 10 tot 11 nog even slapen. 11 uur fles. tussen 12 en half 1 naar bed, slapen tot kwart voor drie. Drie uur fles. Na de fles even spelen op de vloer op het kleed of in de box. Van vier tot vijf slapen in de box (als het hem lukt) en om vijf uur groentehapje. Dan komt papa thuis, even ouwehoeren met papa. Om half zeven in bad en om 7 uur de fles. En dan naar bed!
Hier het volgende: 8:00: schone luier, fles, (indien wakker knuffelen en spelen), inbakeren weer naar bed 12:00 schone luier, kleren aan, fles, (indien wakker knuffelen en spelen), wandelen/boodschappen doen, inbakeren weer naar bed 16:00 schone luier, fles, (indien wakker knuffelen en spelen), inbakeren weer naar bed 19:30: wakker maken, badderen, fles, (indien wakker knuffelen en spelen), inbakeren weer naar bed 00:00 schone luier, fles, inbakeren weer naar bed 04:00 fles en weer naar bed. Haal haar niet uit de inbakerdoeken, tenzij ze een vieze broek heeft, maar dat ruik je wel.
Ik maak Senna niet wakker voor een voeding, tenzij ze echt uuuren door slaapt. Vind het zielig om haar wakker te maken. Bij mij is het dus op verzoek eten geven. Verder heb ik nergens echt tijden voor. Nadat ze aan de borst is geweest krijgt ze een schone kont. Is ze erg wakker, dan is het knuffeltijd. Als ze moe is, dan gaat ze in haar "wiegje" (reiswieg/kinderwagen). Bovendien slaapt ze overdag beneden. Ze slaapt door alles heen, we hoeven dus niet op onze tenen door het huis heen te sluipen. 's Avonds gaat ze naar boven, na de laatste voeding, maar dan gaan wij ook.
leuk altijd handig vind ik dat een soort beginschema ons mam deed ons altijd in de ochtend in bad vanwege de viezeluiers vond ze het vies om niet te badderen moet effe kijken wat ik daarmee wil gaan doen...