bang/zorgen

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wennietje, 16 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wennietje

wennietje Actief lid

8 dec 2010
    345
    0
    0
    #1 wennietje, 16 apr 2012
    Laatst bewerkt: 16 apr 2012
    Ik zag een foto van iemand met een kindje met down toen bekroop me opeens het akelige gevoel dat mijn kindje het ook heeft ik krijg het niet meer uit mijn hoofd ik ben 24 w zwanger en ben nu bang dat mijn gevoel een voorgevoel is bij mijn eerste zwangerschap had ik ook het gevoel dat er iets niet goed zat en dat was ook zo de 20 w echo was niet goed ze was niet levensvatbaar geen chromosoon afwijking overigens.
    2e zwangerschap is goed gegaan.

Ik ben 28 mijn nekplooitmeting was 1,7 de uitslag 1 op 15600 mijn man zegt dat ze ook veel op 20 w echo kunnen zien die was wel goed

Nou moet ik zeggen dat mijn nekplooimeting een rot ervaring was bij mijn 2e zwangerschap was de nekplooi 1,3 nu dus 1,7 dat baarde me al zorgen en ik was zo zenuwachtig en die vrouw die de echo deed zei helemaal niks ik heb naderhand ook terug gebeld omdat ze niks over een neusbodje had gezegd maar de vrouw aan de tel zei als het niet was gezien had ze het wel gezegd.

Maar goed sorry voor het lange verhaal maar het komt er dus op neer dat ik me er zorgen over maak en het niet uit kan spreken anders verklaren mensen me voor gek.

Maak ik me nu echt zorgen om niks nemen mijn hormonen een loopje met me na mijn eerste zwangerschap was ik na een maand weer zwanger en na 2e zwangerschap na 3 maanden en ik voel me ook erg emotioneel ik heb echt last van mijn hormonen moet ik zeggen., mis wel door zo lang zwanger te zijn

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Onder invloed van hormonen kan je jezelf helemaal gek maken. De uitslag van de combinatietest is prima, dus geen verhoogde kans, ook de 20 wkn echo was goed, dus de kans dat het het syndroom van down is, is klein, helaas nooit uit te sluiten in de zwangerschap met combinatietest en 20 wkn echo.
    1,7 de nekplooi is ook prima.
    Bij een echo moet degene die de echo maakt goed kijken en kan niet constant praten en kijken want dat gaat ten koste van het kijken. Als ze iets gezien zouden hebben, zouden ze dat zeker vertellen.

probeer je geen zorgen te maken er is nu niks waaruit blijkt dat het niet goed zit.

Groetjes Ineke

Deel Deze Pagina