hihi, ik denk dat als je zou weten hoe drastisch je ingewanden alleen al opzij geschoven zijn door je baby je je echt niet meer druk hoeft te maken over hoe de dokter ze eventueel opzij zou moeten halen! wees blij, hij of zij legt ze in ieder geval weer op de goeie plaats terug mijn kleintje ligt ook nog steeds in een stuit. voel dat t af en toe wel een beetje onderuit zakt, (chill-modus zeg maar ) maar daarna net zo hard weer terug gaat in d'r favoriete half (on)volkomen stuitligging. 8 dec heb ik een draaipoging gepland staan, maar gelukkig kan ik er, zelfs op het moment zelf nog vanaf zien als ik het toch niks vind...
Ik heb een draaipoging gehad en hoorde bij de 1% waar het niet goed ging. Ik wil je niet bang maken maar wel vertellen hoe het bij ons is verlopen. Ik heb een draaipoging gehad met 37.4 weken. Weeënremmers en 2x 60 minuten ctg.. De draaipoging was in 2 minuutjes gepiept.. Voelt niet prettig maar is wel te doen.. Echter is door de druk op mijn buik mijn placenta gescheurd. Esmee d'r hardslag daalde ze snel..Een uurtje later is Esmee geboren.. Hij hebben geluk gehad dat we nog in het ziekenhuis waren. Van te voren hebben we trouwens ook een groeiecho gehad.. ze was een kilo zwaarder dan geschat en eigenlijk te groot om nog gedraaid te worden.. Ik had vooraf al geen goed gevoel.. luister er alsjeblieft naar Succes met de keuzes die je nog moet maken en op naar een goede bevalling..
ja.. nou idd, je denkt altijd wel van.. nouuu t is maar 1% bij wie het gebeurt, maar je zou maar net deel uitmaken van die bewuste 1%! mijn draaipoging is gelukkig ook in het ziekenhuis, dus dat scheelt dan weer.. vind het wel spannend hoor..! ik heb een hele vragenlijst voor de gyn haha, voordat we dr aan beginnen. en als mn gevoel zegt, niet doen, dan doe ik t ook gewoon niet. @ MamavEsmee, sta je ook gek te kijken, ga je voor een draaipoging, lig je een uurtje later naar je kindje te kijken! @ Mirella28 hoe ligt je kindje dr nu bij? al nieuwtjes?
Mijn gup is gisteravond gedraaid Vanochtend een liggingsecho gehad, en alles is perfect! Ben echt opgelucht
@ Deb Ik weet niet hoe ze nu ligt, dan voel ik weer gefriemel bij m'n ribben en dan weer in m'n zij of tegen m'n blaas. Volgende week weer een controle, maar ik weet niet of ik de vk nog geloof want die had het de vorige keer helemaal mis .
@ mirella, waarschijnlijk draait je kleine gewoon nog alle kanten op Die van mij is zondagavond gedraaid, dus met 36,5 week. Ik zou me er nog niet teveel zorgen over maken hoor!
Nee, je hebt gelijk. Ik begon me zorgen te maken door de 3d echo met 30 weken omdat mijn eerste dochter toen al lang goed lag, maar deze 2e meid lag dus in precies dezelfde houding als toen ik een 20 wk echo kreeg (met de beentjes in de lucht en d'r kont in mijn bekken) Ik wist toen ik dit onderwerp opende nog niet dat ze nog zo laat kunnen draaien. Dus maak me niet (meer) druk.
Oh gelukkig Ik was ook wel erg opgelucht hoor, gisteren met de liggingsecho. Tis gewoon maar afwachten, maar als je dr goed voelt bewegen kan het nog alle kanten op!
wow! ik hoop dat die van mij ook nog een koprol gaat maken! is dit trouwens ook je eerste kindje? misschien heb je dat al ergens gezegd, maar dat heb ik effies gemist..sorry. want dat speelt natuurlijk ook mee voor de beeb zn bewegingsvrijheid en al die dingetjes als hoeveelheid vruchtwater, postuur van de mama, strakke buikspieren en weet ik t allemaal wat nie meer..
tis mijn eerste kindje, ik ben 1m68 en woog voor de zwangerschap 60 kg Ik heb wel veel vruchtwater, royaal zegt de vk, dus dat speelt wel mee denk ik.
hallo dames mijn kleine jongen ligt ook in stuit. Nu moet ik dinsdag weer naar de verloskundige om te kijken of hij nog is stuit ligt en zo ja dan moet ik die week er op weer trg om te kijken hoe hij dan ligt.Ligt hij dan nog in stuit dan moet ik naar de gyn in het zknhuis voor een draaipoging:S Maar wat gaan ze dan doen en krijg je infuus ofsow er is mij nog niets uitgelegt. Ik hoop graag wat meer info te krijgen. alvast heel erg bedankt en ik ben benieuwd hoe de kleine man disdag ligt. kus dientjuh
Die van mij is met 36,5 week nog gedraaid, dus er is nog hoop Als je even zoekt hier op het forum op draaipoging kan je precies lezen hoe het gaat
Die van ons lag met 34 weken nog in stuit. Eergisteren een liggingsecho gehad en ja hoor, hij/zij was gedraaid. Nu voel ik toch weer veel onderin dus misschien weer in stuitligging. Ach, als het zo makkelijk kan draaien dan komt het wel goed denk ik. Volgende week weer naar de verloskundige en dan horen we het wel!
voor mij is het inmiddels al weer even geleden maar toch. Ik zou allereerst voor jezelf bepalen wat je wilt, evt stuitbevalling of ks. Of proberen te draaien. Daarnaast ook heeeel belangrijk. Ik zou me niet weg laten sturen door een vk die zegt oh de baby is gedraaid. Mijn dochter bleef gewoon lekker in stuit liggen en de vk zei tot 2 keer toe nee hoor ze is gedraaid. Not. Ik heb gekozen om niet te laten draaien. Enerzijds omdat percentage dat baby blijft liggen in goeie positie niet bijzonder hoog vond. Anderzijds omdat ik ook verhalen heb gehoord waar het verkeerd was afgelopen na een geslaagde draaipoging. Een ks is prima te doen. Wanneer je erop bent voorbereid, geen weeen hebt. GEwoon datum prikken en gaan metdie banaan. Ik stond na 2 dagen weer naast mn bedje en onder de douche. In begin wat trekkend gevoel aan litteken maar nu en al wel een tijdje geen last meer. Mocht ik nog een kindje krijgen dan zou ik zo zeggen trek die ritssluiting maar open. En vera 77 ik zou gewoon echt nog laten checken of hij/zij echt goed ligt. Mijn dochter lag met haar benen vaak naar beneden (voeten) en haar handen frummelde ze bovenin bij mn placenta. Leek alsof ze was gedraaid maar nee...... Meiden veel succes en bij vragen pb me maar.
Hoi meiden, Hier ook een stuitligster..ik moet woensdag weer naar de vk, ik voel dat ze niet gedraaid is, ze ligt eigenlijk mijn hele zwangerschap al op deze manier. dan wordt er een afspraak gemaakt in het ziekenhuis om te bespreken wat te doen. Ik heb voor mijzelf al duidelijk dat ik geen draaipoging wil laten doen, maar het schijnt dat de gyn nogal erg zijn best gaat doen om je toch op andere gedachten te brengen..... en die draaipoging wil ik echt niet..! Nog even afwachten dus..! Spannend! Er zijn natuurlijk gevallen die zelfs nog natuurlijk draaien in week 37...maar ik reken er bij mijn eigenwijsje niet op.. Ik blijf dit topic dan ook zeker even in de gaten houden!
Toch wel spannend he als je kleintje in stuit ligt. De kleine bij ons ligt ook in stuit. Woensdag weer op controle bij de gyn, maar ik denk dat de kleine nog steeds hetzelfde ligt. Ook ik twijfel nog steeds over een eventuele draaipoging. M'n placenta ligt aan de voorkant en ben bang dat daar wat mee verkeerd kan gaan. De gyn zegt dat een draaipoging bij een voorliggende placenta ook vaak op niets uitloopt, omdat je de kleine dan niet goed kan pakken. Afwachten maar....
nou, bij ons is de kogel door de kerk.. het wordt een ks.. Ga je naar t ziekenhuis voor controle, kom je dr uit met je bevallingsdatum vastgelegd in je agenda.. ons mini-eigenwijsje heeft besloten lekker te blijven liggen hoe het ligt en heeft niet al teveel vruchtwater meer. ook ligt mn placenta deels aan de voorkant.. draaien wordt daarom een lastige onderneming met weinig kans op positieve afloop.. na van alles besproken te hebben met de gynaecoloog, bleek een keizersnede toch de beste optie.. toch een beetje raar, bij een zwangerschap hoort een bevalling, geen geplande operatie.. maar ik kijk dr waanzinnig naar uit om ons kleine beebje eindelijk vast te kunnen houden en als dit het beste is.. gaan we dr voor 100% voor!
Ja zoiets heb ik dus ook, ze kunnen wel heel overtuigend zeggen dat ze gedraaid is, maar ik geloof het gewoon niet totdat ik het op een echo kan zien. Maar kun je dat eisen?