@Taby: spannend dus!..jouw placenta ligt dus ook aan de voorkant? de mijne ook, heb gisteren verhalen gelezen over de draaipoging en weet nu helemaal zeker dat ik het NIET ga doen! @Debjuh: Raar he? echt een bevallingsdatum gepland! Weet je in iedergeval waar je aan toe bent, spannend hoor, zal voor jou niet lang meer duren! @Mirella: daar ben ik dus ook bang voor, dat als de vk woensdag zegt dat ze gedraaid is en ik dat niet geloof..ik denk toch niet dat ze voor mijn gemoedsrust een echo gaan maken...hoe graag ik dat ook wil...weet niet of je dat kunt eisen, je kunt het altijd proberen natuurlijk...
Ja! Bij mij zei de vk steeds nee hoor gedraaid. Ik heb gewoon gezegd nou ik geloof er geen donder van voel hierboven nog steeds haar hoofd zitten. Laat maar een echo doen in het zkh. Toen pakte ze de tel en ging bellen voor me. Uiteindelijk kwam ik al sowieso onder behandeling van de gyn met geloof 32 weken ivm zwvergiftiging. En daar maken ze ook steeds een echo. Zelfs voor de ks checken ze nog even.
Oh en bij mij was het misschien iets makkelijker omdat ze dus al een keer had gezegd ze is wel gedraaid en toen bleek bij een pretecho van niet. Dat heb ik de keer daarna goed ingewreven. Ook op je eigen gevoel afgaan hoor. Jij voelt het beste van binnen hoe of wat en billen en een hoofd lijken veel op elkaar vk's hebben het met die dingen echt vaker mis volgen smij.
Ben daarnet op controle geweest bij de gyn. En de kleine ligt nog steeds in stuit. Hij kon zich er in vinden dat we er niet voor kiezen om de kleine te draaien. Volgende week weer op controle en dan gaan we bespreken of dat we gewoon gaan bevallen of de kleine laten komen dmv een keizersnede.
Wat spannend! weet je al wat je gaat doen? Ik ben ook net terug van de verloskundige en de mijne is zelf gedraaid! misschien wel vannacht, had een heel raar gevoel in mijn buik en was beetje misselijk... Verloskundige zei dat ze zelfs al netjes is ingedaald... Heb voor de zekerheid nog een echo gehad en het is echt zo! Het kan dus allemaal nog wel...!
Ik ben ook dinsdag naar de vk controle geweest en hoefde niks te eisen (stond wel al in de startblokken voor een discussie hahaha). Vk twijfelde zelf ook en nu krijg ik over 2 wk een echo om te zien hoe ze nou ligt.
Ik vind het echt raar dat ze zo vroeg daar al over beginnen. De mijne is met 36+4 pas gedraaid, en die van mn vriendin met 37 weken. Dus waarom vk's zich al druk gaan lopen maken met 32 weken, snap ik niet hoor, daar krijgt mama alleen maar stress van!
Sanne 78, wat fijn dat de kleine nog gedraaid is. Ik heb voor mezelf al wel een keuze gemaakt voor wanneer de kleine toch in stuit blijft liggen. Dan kies ik voor een keizersnede. Ben bang bij een gewone bevalling dat de kleine er zodadelijk bijna uit is en dan nog met het hoofdje blijft steken en er niet meer uit wil en dat het dan alsnog een spoedkeizersnede wordt. En ik heb het idee dat de kleine met een gewone bevalling eerder kans heeft op een zuurstoftekort. Dus daarom lijkt me een keizersnede gewoon het veiligste. Ook al is het nadeel dat je langer moet herstellen en je de kleine pas laat ziet omdat je eerst in de uitslaapkamer moet blijven voordat je terug naar de afdeling kan.
@Mirella: dat eisen was in mijn geval dus ook niet nodig, weer een zorg minder dus...maarre spannend over 2 weken! @Marijke: bij ons gaan ze met 35 weken "echt' kijken hoe ze ligt, maar omdat de mijne al erg lang zo lag, had ik zelf vooral het gevoel dat ze niet meer ging draaien, vandaar dat ze er wel serieus mee omgingen,maar als ze gisteren nog in stuit had gelegen dan hadden ze me wel doorgestuurd naar het ziekenhuis, om evt. draaipoging te bespreken.. @Taby: ja, daar had ik anders zelf ook voor gekozen, vond ik zelf ook veiligste optie, nou spannend meid, maar zoals je inderdaad kunt lezen bij Marijke is de baby nog gedraaid na 36 weken en bij haar vriendin zelf bij 37 weken... Ben benieuwd...
aha, dan snap ik het Bij mij begonnen ze met 34 weken te "zeuren", maar ik had zelf het gevoel dat het wel goed zou komen.
Ik ben hier nieuw, maar wil wel reageren. Ben drie maanden geleden bevallen van een prachtige dochter, die vanaf week 20 in stuit lag. Volgens de gyn was ze niet zo groot, en kon een gewone bevalling best. Ik heb een uur geperst, maar uiteindelijk toch een spoedkeizersnede en wat bleek: een flinke dochter van ruim 7 pond. Het was erg heftig, en achteraf heb ik spijt dat ik niet een geplande keizersnede heb gedaan. Dan was het allemaal wat rustiger verlopen. Overigens is het herstel met erg meegevallen!
Hi, Ik ben nu 35 weken en 4 dagen zwanger.Gisteren werd via een echo bevestigd dat ons boefje idd in onvolkomen stuit ligt. Het doet pijn aan mijn ribben en heb ook last van maagzuur Ik hoop dat hij uit zichzelf gaat draaien, maar die kans acht ik klein omdat hij waarschijnlijk al heel lang (vanaf 27e week) in stuit ligt. Maar het is een heel beweeglijk mannetje, dus wie weet... Maandag moeten we naar het ziekenhuis om te kijken of hij gedraaid kan worden. Mijn placenta ligt vooraan mijn buik, dus waarschijnlijk kan het niet. Ik vind het ook eng, misschien kies ik ervoor om hem dan maar te laten liggen. Hij zal wel zijn redenen hebben voor stuitligging Ik vind het heel erg jammer dat ik waarschijnlijk een keizersnee moet ondergaan. Hoe erg ik ook tegen de bevalling opzag, ik keek er ook enorm naar uit! Ik vroeg me steeds af: wanneer zou hij komen, hoe reageer ik op de weeen enz. Nu moet ik me mentaal voorbereiden op een keizersnee (ik wil sowieos geen stuitbevalling ivm risico's baby), dat is even een omschakeling. Ik zal laten weten wat er maandag besloten wordt.
Spannend hoor, ik ben benieuwd maandag Bij mij is de kleine gedraaid met 36+4, je weet dus maar nooit!