Ikke. Klinkt ontzettend bekend hoor. Ik wil ook heel graag thuis bevallen, maar de baby lag elke controle vanaf 27 weken in stuit. Ik voelde hem wel heel veel (half?) draaien, maar bij de verloskundige was het elke keer weer stuit stuit stuit. Zeer ontmoedigend. Tot ik met (ik meende 35,5 weken) bij de verloskundige kwam en hij ineens goed lag. Dat was dus 'net op tijd' en zo is hij vanaf toen ook blijven liggen. Gewoon hoopvol blijven dus.
hier lag hij ook in stuit ook voor de draaipoging gegaan wel met twijfel bij mij zijn ze zeker wel een half uur aan t proberen geweest opeens ging ze er nog iemand bij halen en waren ze met zijn tweeën bezig de draaipoging is ook niet gelukt en ben voor een geplande ks gegaan. ze vroegen of ik het een paar dagen later nog een keer wilde proberen nou geen haar op mn hoofd die daar aan denkt. ik vond het best pijnlijk ze duwen best hard bij een eventuele volgende en die zou ook in stuit liggen doe ik t niet meer de keuze is aan jou laat je ook niet door t ziekenhuis overhalen als je erg twijfelt
Ik dacht dat draaien altijd redelijk vlot ging... Maar dat verschilt dus echt per persoon. Bij mij had de gyn in ze eentje binnen paar minuten beeb gedraaid. Zonder prikjes en wat dan ook. En ook de grote van de buik maakt dus niks uit. Dacht dat hoe groter je buik hoe makkelijker. Mijn buik is heel klein en super strak. Hmm... Maja de gyn gaat het niet doen als die het niet vertrouwt
Hier goed nieuws: beeb is vnzelf gedraaid!! (36.1wk) Vnmorgen in t ziekenhuis, voor de onderzoeken toch even aan mn buik gevoeld "je weet t maar nooit".. gynaecoloog dacht een hoofdligging te voelen.. ff checken met de echo, en ja hoor! HOOFDLIGGING!! dus meteen klaar en weer naar huis!
Noh... ik stond ook versteld gisteren!! Ook hier een hoofdligging nu!! Afgelopen dagen dus zelf gedraaid!! En dat met 38 weken zeg...!! YEEEEJ!! Niet ingedaald nog.. dus het kan nog weer alle kanten uit.. maar goed... voor nu ligt ze goed!!
Superfijn dat hij goed ligt! Ik ben wat minder ver, ons manneke besloot met 29wk met zijn hoofdje omhoog te draaien en zo te blijven liggen. Gelukkig is hij met 30+6, na 2wk, weer omgedraaid, en ik hoop dat hij nu zo blijft. Ik zou persoonlijk (maar dat is mijn persoonlijk gevoel) nooit een draaipoging laten doen. Heb zelf in het verleden bij gynaecologie gewerkt en dat draaien ging er niet bepaald zachtzinnig aan toe. Eenmaal is er een baby overleden, vlak na een draaipoging bij 37wk. Daarvoor een perfecte zwangerschap. Het kon niet 100% bewezen worden dat het door de draaipoging kwam, maar het sterke vermoeden was er wel. Ik wil echt niemand bang maken, maar voor mij zou het wel doorslag geven om dan toch voor een ks te gaan, al zie ik daar nog zo tegenop.
En jawel.... ik ben er 95% zeker van dat ze ook weer terug gedraaid is afgelopen vrijdag! Blegh... dus ook voorbij de 38weken... kan het nog makkelijk draaien! Blijkbaar.....
Balen die van mij ligt duidelijk ingedaald met der hooffie gelukkig. Ik zou inderdaad echt ook balen hoor. Maar je voelt het zelf wel als het terug draait inderdaad