baby ligt omlaag, maar daalt maar niet in

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mar9, 29 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Vanaf week 30 (of iets eerder) ligt mijn kindje al met het hoofd naar beneden. Bij elke controle daarna lag ze zo, en naar wat ik gevoeld heb, is ze in de tussentijd niet gedraaid.
    Bij de laatste controle vertelde mijn verloskundige dat het hoofdje iets schuin lag, maar dat dat een momentopname was, dat het 1 minuut later, na een beweging, weer gewoon omlaag kon liggen, omdat het er vlak boven hing.
    Nu ben ik dinsdag 38 weken (banner loopt achter), maar in de bijna 10 weken dat ze al goed ligt, is ze nu met bijna 38 weken nog steeds niet ingedaald. Het is m'n eerste kindje.
    Ik weet dat indalen niet altijd voor de 36e week hoeft, dat het zelfs tijdens de bevalling kan gebeuren, maar kan het niet zijn dat de schede gewoon niet groot genoeg is, of dat er iets anders is dat het koppetje maar niet erin zakt?
    Ik voel de denk ik direct als het ingedaald is, want heb echt bijna geen lucht meer, hihi!
    Als ze donderdag met de controle nog niet ingedaald is, gaan 'ze verder kijken'. Wat gaat er dan precies gebeuren? Draaien hoeft waarschijnlijk niet, want ze ligt naar beneden. Iemand een idee? Heb een bad klaarstaan voor een badbevalling, dus hoop dat dat gewoon door kan gaan en ik op de natuurlijke manier kan bevallen!

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Meid bij mijn eerste heb ik nog eene cho gehad om te kijken of er niets in de weg lag en dat was niet het geval.
    Ik had gewoon een eigenwijsje en daalde pas in bij de eerste weeen.
    4 kilo kind hoor en ze pasde gewoon alleen ze wilde niet indalen.

3. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, deze wordt ook 4 kilo geschat, was best een flink dikzakje, haha!
    Maar kan er niet.iets zijn waardoor het indalen niet.lukt?
    En wat doet de vk als ze niet gaat indalen? En kan ik dan nog thuis bevallen?

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vaak daalt t voor de bevalling nog in hoor! bij mij ook! je kan ook juist wel veel ruimte hebben waardoor ze niet snel vast ligt en eruit schiet! komt goed, meid!

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.198
    16.536
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als de VK het niet zou vertrouwen zou ze wel verder onderzoek laten doen om te zien of je bekken niet te nauw is.
    Komt vast helemaal goed.

6. x0x0

x0x0 Actief lid

17 jan 2012
    114
    0
    0
    Hi mar9,
    Ik heb hetzelfde 'probleem'.

Morgen zal ik zien of de baby nu echt ingedaald is. En zo niet, zal de dokter metingen doen. Ik wil een natuurlijke bevalling, dus ik hoop dat er geen complicaties zullen zijn en de baby gewoon indaalt de komende weken en/of tijdens de weeen.

Ik heb dus zelf ook nog geen idee wat de volgende stappen zijn,
    maar in ieder geval succes!

7. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verdere onderzoeken gaan ze dus ook doen, als het deze week niet is ingedaald. Maar wat ik dus wij weten wat ze gaan onderzoeken. Meten ze alles op ofzo? En verder? Raar kind, haha..
    @x0x0, ik ben benieuwd hoe het bij jou gaat morgen! Succes! Laat je het nog even weten als je zin/tijd hebt?

8. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    Mijn mannetje is ook nog niet volledig ingedaald en ik sta op het punt van bevallen. Hij ligt goed en dat was het belangrijkste voor mijn vk. Als mijn vliezen breken moet ik meteen bellen en dan zullen ze wel meteen adviseren om te gaan liggen. Maar heb ook gevraagd of ik te nauw zou zijn maar ze zei weer dat ze dat pas tegen de tijd dat de bevalling aan de gang is kan zien.
    Heb me lange tijd druk gemaakt hierover maar heb het maar losgelaten. Hoor hier en daar ook weer verhalen dat de bevalling sneller zou gaan als het kindje nog niet volledig is ingedaald door de druk van het water wat erbij komt. Dus daar hou ik me maar aan vast :)

9. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké, ik moet idd ook gelijk gaan liggen en bellen als de vliezen breken.
    Leuk om te lezen, dat het misschien wel sneller jan gaan, laat ik dat ook maar in m'n achterhoofd houden dan, haha!
    Ik maak me er verder niet echt druk om, maar vraag me vooral af hoe of wat, en hoop dat ik gewoon thuis kan bevallen!

10. Jalou

Jalou Bekend lid

5 feb 2010
    931
    0
    16
    Rotterdam
    Mijn oudste zoon wilde ook niet indalen. Het kan inderdaad tijdens de weeën, maar dat deed hij ook niet.
    Zolang het kindje niet is ingedaald, moet je zodra je vliezen zijn gebroken plat en naar het ziekenhuis. Dus als je vliezen thuis breken moet je op de bank gaan liggen (leg er wel wat matjes onder). De vk bellen en zij zal komen toucheren of het kindje dan wel is ingedaald.

Helaas is hij bij mij nooit ingedaald en uiteindelijk is het een ks geworden. Ze hebben bij mij nog wel voor de bevalling een echo gemaakt om te kijken of hij niet te groot was en ze hebben mijn bekken onderzocht of daar nog wat zat. Maar dat was allemaal niet het geval. uiteindelijk denken ze dat hij net niet goe heeft gelegen.

Succes, ik hoop dat je lekker thuis in bad kan bevallen!

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Kon mijn verhaal zijn!! Alleen ben ik naderhand niet nagemeten. Nu 2e kindje ook nog niet ingedaald en ik heb er zelf een hard hoofd in dat dat nog gaat gebeuren.
    Moet zowiezo in zh bevallen wegens eerdere spoedks, maar moet het toch weer natuurlijk proberen. Mocht blijken dat na ca. 5 uur m'n ontsluiting weer niet vordert en kindje niet indaalt, dan krijg ik een ks. Zelf hou ik hier heel sterk rekening mee, kan het natuurlijk dan is dat een bonus, maar ik ga er niet vanuit.

12. mar9

mar9 Actief lid

28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, ik wil niet te vroeg juichen, ik voel niks aan m'n buik, dat het lager zit of zo, maar ik kan voor het eerst sinds lange tijd gewoon plat in bed liggen en genoeg lucht binnen krijgen! Heb een hele tijd rechtop moet slapen! Haha, zal ze dan toch zijn ingedaald? Kan je dat aan je buik voelen, dat die lager zit?

13. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook 2 weken geleden een echo in het zh gehad voor het niet indalen.. niks aan de hand dus! Kind wordt gemeten, vooral het hoofdje is belangrijk, en verder wordt even gekeken of er geen placenta of iets anders voor de uitgang ligt.. Maargoed hier dus ook gewoon een eigenwijsje en het is daarna gewoon ingedaald!
    En nu voel ik het ook echt van onder dat het is ingedaald, want het gaat steeds meer zeer doen aan mijn banden ofzo! Ik heb daarentegen niet het gevoel dat ik van boven meer de ruimte heb, want ik heb nog steeds vaak lucht tekort en maagzuur! Dus dat zegt niet altijd iets. :)

Ik zou je geen zorgen maken, mocht het niet ingedaald zijn zonder duidelijke reden, blijf je wel gewoon bij de verloskundige en wachten ze het ook gewoon bij de bevalling af wat jouw kindje doet!

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik denk dat je vk bij enige twijfel je echt wel verder laat onderzoeken.
    Sommige kindertjes zijn gewoon eigenwijs en bij een ander is het omdat er toch iets niet goed ligt.
    Al met al kun je er niets van zeggen.
    Onze dochter was gewoon eigenwijs en deed het pas met de eerste weeen.
    Zoon van een vriendin lag ingedaald en is geboren met zijn arm over zijn hoofd en dat is toch niet helemaal zoals het zou moeten.

Komt goed meis

Deel Deze Pagina