hoeveel rust op een dag??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door essie1973, 5 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben wel nieuwschierig hoeveel anderen rustten op een dag, ik heb het gevoel dat ik veel te veel doe.
    Ben nu bijna 16 weken en volgens mij heb ik last van harde buiken, mischien toch teveel gedaan?
    Wat is nu normaal, ik kan toch niet zomaar zeggen thuis, jongens zoek het maar uit??
    Ik weet nu al dat ik pas vanaf woensdag wat tijd over zal hebben, is dat wel normaal?

voorbeeld: vanavond op verjaardag, morgen naar voetbal met mijn zoon, morgenavond verjaardag vieren, er komen dan 5 loges omdat die 200 kilometer verderop wonen.
    Zondag dus weer vroeg eruit om alles te verzorgen, zondagmiddag willen ze gaan zwemmen, s avonds gaan ze weer naar huis.

Maandagochtend boodschappen, ff snel zuigen, s middags vergadring, s avonds werken tot 1/2 12.
    dinsdagochtend weer werken, 1/2 7 eruit, s,middags lunch met het bedrijf tot ongeveer 2uur 1/2 3, daarna thuis opruimen rommel van verjaardag en loge's, s avonds vrij, woensdag vrij donderdag vrij (wel huis poetsen) vrijdagochtend werken, zaterdagochtend en zondagochtend werken, dan de maandagavond ook weer en tussendoor carnaval.

Een hele lijst, maar gaat dat bij jullie ook zo, of maak ik het mezelf nu zo moeilijk??

2. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    het is wel een druk lijstje en als je denkt al harde buiken te hebben zou ik proberen wat gas terug te nemen .....

3. Que

Que Niet meer actief

Ik denk ook dat je het voor jezelf een beetje te druk maakt. Nergens zie ik in je lijst staan een uur rusten of iets.

Probeer op de dagen dat je het jezelf zo druk maakt minstens een uur op bed te gaan liggen.

4. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Tja... ik werk 40 uur per week... maar doe 's avonds verder weinig ,behalve beetje was opvouwen... zaterdags boodschappen en huis poetsen, zondag ook beetje huis poetsen en voor de rest bankzitten :) maar ik heb dan ook nog geen kids...

5. marjon 2

marjon 2 VIP lid

23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    dat scheelt wel Babe , Toen ik zwanger van Thijme was werkte ik ook fulltime en heb tot de 30 weken 3x in de week gesport .....maar dat was ook wel een top -zwangerschap ......

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik rust elke dag zeker 2 uren op bed.

's middags van 16.45 tot 17.45 en na het eten van 19.00 uur tot 20.00 uur.

Echt op bed en niks doen.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik heb niet echt gerust en nog steeds niet. Al probeer ik af en toe wel 's morgens langer op bed te liggen en zit meer tussendoor op de bank.
    Maar dit is denk ik toch een beetje teveel van 't goed. Als ik werkte, deed ik 's avonds praktisch niks. Vrije dagen 't huis een beetje aan kant. En geen 2 avonden achter elkaar weg.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    toen ik zwanger was bij jamie werkte ik fulltime op de groenten fruit afdeling. hele dag lopen, tillen, rekken strekken en bukken ed... dit tot mijn 37weken! nooit smiddags op de bank kunnen liggen of dergelijke. wel was zei ik: tot 8u savonds was en plas: daarna bankhangen en gewoon wat tv kijken of pc-en.

biij deze zwangerschap is het nog gekker: ik werk fulltime. nog steeds in dezelfde winkel en ben het manusje van alles: dat wil zeggen: groenten en fruit, gewoon in de winkel mee helpen als er geleverd is en rekken vullen, kassa, poetsen, beenhouwerij,....
    nu komt er alleen nog extra bij: ik kan ni zeggen als ik thuis kom ik doe niets meer. dan ga ik eten maken, met mijn zoon spelen, in badje doen, op bedje leggen, dan het huis opruimen (kleine kindjes maken grote rommeltjes) en als ik dan de fut nog heb doe ik stofzuigen en dweilen! dat kan ik echt geen week laten liggen tot zondags!!

maarrrr tot nu toe voel ik me goed! zodra ik merk dat het moeilijker word zoek ik wel oplossingen (bv oma die komt poetsen overdag ofzo...)

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje heb ik alleen tegen het einde gerust. Tot aan zo'n 34 weken deed ik dat helemaal niet (met uitzondering van het begin van de zwangerschap toen ik last had van extreme misselijkheid). Ik leidde gewoon mijn oude leventje. Toen ik met verlof thuis kwam zitten, rustte ik meer uit verveling. Overigens heb ik wel de hele zwangerschap door last gehad van harde buiken. Maar dan ging ik gewoon even zitten. Ik zag dat niet als rusten omdat ik al niet echt een actief leven leid (dwz, ik studeer ;)).

10. Trees

Trees Niet meer actief

Ik zou het niet eens redden om zoveel te doen. Ik werk momenteel halve dagen en 's middags moet ik verplicht plat van de gynaecoloog. 's Avonds ben ik echt uitgeteld en lig ik half 9 in bed en 11 uur later gaat mijn wekker weer.

Ik ben denk ik wel het andere uiterste :). Ik moet wel bij vertellen dat ik tot vorige week erg misselijk was en heel veel heb overgegeven. Dat is mijn excuus voor het niks doen ;).

Als je last hebt van harde buiken is dat denk ik wel een signaal van je lijf dat je rustiger aan moet doen. Daarnaast is de ene zwangerschap niet te vergelijken met de ander. De één heeft nergens last van en de ander heeft elk kwaaltje wat je kan bedenken.

11. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 36 jaar ben, ik denk dat dat ook meewerkt.

Verder vanmorgen heerlijk uitgeslapen! ben net wakker, dat scheelt!!

Leuk om jullie reacties en ervaringen te lezen.......

12. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is wel een heel druk lijstje, hoor!
    Ik rust niet veel, maar probeer wel weinig te doen. Nu scheelt het dat ik fulltime thuis zit (met twee kinderen dan).

13. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    In het eerste trimester rustte ik 1 a 2 uur na mijn werk (zeg maar van 6 tot 7 ofzo). Ik werkte voor de zwangerschap 60 uur per week, maar door de misselijkheid en vermoeidheid heb ik dat toen naar 40 teruggeschroefd (ik krijg betaald voor 36 uur).

In het tweede trimester raakte ik meer gewend aan de moeheid en die moeheid werd ook anders - ik was moe maar hoefde niet per se te slapen. Ik heb toen heel hard gewerkt. Vanaf 30 weken begon dat zijn tol echt te eisen, ik ben zowat ingestort. Ik zou iemand dus aanraden om iets beter op te letten, maar dat gaat niet altijd makkelijk.

Zeker als je van plan bent pas met 36 weken met verlof te gaan: spaar jezelf dan een beetje vanaf week 32. Dat was voor mij nog een HEEL lange en vermoeiende maand. ;)

14. moon30

moon30 Actief lid

14 jun 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    ik rust tussen de middag als me kleine jongen op school is.. maar sochtends ga ik er ook weer in als hij naar school gaat tot een uur of 10..

15. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

1 mrt 2009
    2.010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hier ook te weinig rust.. fulltime -onregelmatig- werken, thuis druk poetsen (aj ben nogal gek op een schoon huisje) en een druk sociaal leventje... maar dat ging ook bij mij zijn tol eisen, ik was voor twee weken terug maar een klein hoopje mens meer, als iemand boe zij begon ik al zowat te sjanken.. Even een week bij getankt, voornamelijk geslapen.
    Nu keuzes gemaakt; ik stop eerder met werken (6weken ipv 4) dus nog 2 weken te gaan!! tijdens deze weken doe ik niets meer thuis behalve koken als het nodig is (en ok, wassen kan ik ook niet laten).. wel heeel moeilijk hoor, mannetje vind dat de afwas morgen of overmorgen ook wel in de vaatwasser kan en hij denkt dat stofzuigen 1x per mnd genoeg is ofzo.. goeie les voor mezelf om los te laten.. en bel nu wat vaker naar vrienden ipv er langs te gaan.. hoop dat het zo werkt voor mij :D

We moeten straks nog wel een bevalling doen en daarna nog de kraamtijd!!! Ik heb toch liever in die periode nog wat ernergie over :)

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    op madiwo moet ik werken en ga ik gewoon door met alles. Idd thuis ook nog koken, opruimen, dochter naar bed.
    Op de dagen dat ik thuis ben slaap ik tegelijk met mijn dochter, zo'n 3 a 4 uur 's middags. Het is wel druk om voor haar te zorgen, maar ik ga niet meer shoppen ofzo. Gewoon heel rustig.
    Heb ook al harde buiken hoor, maar vertel mij maar hoe het minder moet ;)

17. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik werk ook gewoon fulltime (40 uur) en overdag heb ik weinig tijd om te rusten, maar 's avonds neem ik het er vaak wel van en hang ik lekker op de bank. Merk dan ook wel dat ik daar echt aan toe ben. Verder slaap ik ook vaak een uurtje meer dan ik normaal deed. Dit wordt ons eerste kindje dus dat scheelt natuurlijk ook. Denk dat het heel anders is als je nog een ukkie rond hebt scharrelen.

18. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL

Ja inderdaad, hoe moet het minder? manlief wil van alles doen, maar ziet t echt niet, en die heeft ook zijn werk.........vrouweigen denk ik, dat gevoel dat we het beter zelf kunnen doen..

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik doe eigenlijk sinds het begin van mijn zwangerschap nog net zoveel als ik hiervoor deed. Nou heb ik ook erg weinig last van kwaaltjes. Ik slaap hooguit 's avonds wat vaker een uurtje op de bank. Maar ik werk nog steeds 40 uur en dat ben ik ook van plan om tot 36 weken te doen. Ben soms wel moe, maar als ik alleen maar op de bank ga zitten, wordt het bij mij ook niet beter van.

Maar je moet niet door je vermoeidheid heen gaan, als ik merk dat het echt niet gaat, ga ik een uurtje op de bank slapen, dat helpt meestal wel. En in het weekend zorg ik dat er in ieder geval 1 dag is dat ik niet veel hoef

Deel Deze Pagina