Nachtvoeding, niet tevreden.. :-(

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Happy12, Dec 29, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen..

Onze dochter is nu 3.5 week oud.
    Ze krijgt flesvoeding. Dit ging altijd prima met Nutrilon standaard 1.
    Ze had ook een aardig ritme al.

8.00 100cc
    11.00 100cc
    14.00/14.30 100cc
    17.00/17.30 100cc
    20.30 100cc
    23.30 100 cc
    en dan vaak rond 4.00 60cc
    's nachts kwam ze maar 1 keer en in overleg met CB moesten we deze nachtvoeding afbouwen, vandaar de 60 cc, ze krijgt al genoeg voeding en dan konden we uiteraard beter op de nachtvoeidng af gaan bouwen.. Ze weegt naar schatting 3700 gram (ik kan donderdag wegen)

Nu was ze na deze nachtvoeding al niet echt tevreden,de fles ging als een sneltrein en ze is niet verzadigd is mijn idee..
    Maar liet zichzelf wel terugleggen in bed en slaapt uiteidelijk weer in..

Nu zijn we ivm de harde ontlasting overgstapt op nutrilon Omneo.. Ze poepte alleen maar harde keutels, ze huilde er niet om, maar moest er hard voor werken..
    Deze werking moeten we nog afwachten uiterraard, maar nu is ze helemaal niet meer tevreden na de fles, vooral na de nachtvoeding niet! Ze gaat niet meer slapen en vannacht hebben we uiteindelijk maar een fles bijgegeven 1,5 uur na de nachtfles...

Maar ik raak het overzicht een beetje kwijt zo, wat is nu het beste om te doen? Als ik haar 's nachts meer ga geven dan krijgt ze gewoon teveel voeding. Ze krijgt nu al aan de hoge kant, maar dat heeft ze naar mijn idee ook wel nodig, alle flesjes gaan netjes op en ze spuugt verder niet. Maar elke nacht met een onverzadigd kind is ook niks, wat kan ik het beste doen??

Ik hoop dat het duidelijk is en dat jullie mij een advies kunnen geven... alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

je zit eigenlijk in het lactatiekundige forum,maar ik kan er wel iets over zeggen.
    Kindjes van deze leeftijd hebben vaak nog wel behoefte aan een nachtvoeding. Je moet inderdaad wel rekening houden met dat het niet teveel melk in totaal wordt.
    Als je weet hoeveel ze per dag mag drinken, en je volgt haar ritme, dus je voedt op verzoek, dan geef je per keer wat minder in de fles. Blijkbaar heeft jullie kindje behoefte aan meerdere voedingsmomenten, en dat is heel natuurlijk!
    Ik hoop dat je hier iets mee kunt, flesvoeden op verzoek is helemaal goed, maar houdt inderdaad wel rekening met de maximale hoeveelheid melk per 24 uur.
    Bij meer vragen hoor ik het wel, of kijk op het forum van de voedingskundige.

Mirjam

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Oke, toch bedankt voor je antwoord! Ik had niet in de gaten dat ik in het verkeerde forum zat :D

Share This Page