Flesverwarmer???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door FutureMama81, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Wie heeft er 1?? Is het nodig? Zo ja wat is een goede??

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben er geen want wij vinden het niet nodig. Wij maken de flesjes gekolfde borstvoeding gewoon warm door ze in een bakje warm water te zetten, werkt net zo gemakkelijk en net zo snel (als het zelfs niet sneller is).

3. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Wij hebben er 1 van Avent, mijn man vindt em heel handig. Ik gebruik hem nooit ivm borstvoeding dus ik zou het zo niet weten. Die van Avent is wel vrij prijzig hoor, kost 50.- !

4. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik deed het gewoon in de magnetron, Volgens het Voedingscentrum geen probleem. Hetzelfde stukje staat ook bij het kopje flesvoeding trouwens.

Moedermelk kan worden opgewarmd in een flessenwarmer, de magnetron of ‘au bain marie’ in een pannetje met warm water. Hierbij is het belangrijk dat de melk niet warmer wordt dan 30-35 °C. Dit is een goede drinktemperatuur. Afgekolfde melk verliest beschermende stoffen bij temperaturen boven 50 °C.

Voor een gelijkmatige verwarming in de magnetron is het belangrijk de melk halverwege even te schudden en dit nogmaals te doen als de melk op temperatuur is. Dit voorkomt onnodig verlies van beschermende stoffen. Hoe lang een fles met moedermelk voor het opwarmen in de magnetron moet, is afhankelijk van de hoeveelheid melk en het vermogen van de magnetron.

Ongeveer zo lang moet u de fles in de magnetron verwarmen:

een fles van 100 ml ongeveer 30 seconden op 600 Watt *
    een fles van 150 ml ongeveer 45 seconden op 600 Watt
    een fles van 200 ml ongeveer 60 seconden op 600 Watt

* bij een ander vermogen van de magnetron moet u de tijden aanpassen

Controleer altijd de temperatuur van de melk met een druppeltje op de binnenkant van je pols.

5. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Wij hebben de flessenwarmer van Avent ik ik vind het een onding. Hij verwarmt of te veel of te weinig en dan zit er zo weinig tussenin en ik vind het ook nog best lang duren...
    Inmiddels verwarmen we de flesvoeding gewoon in de magnetron: snel en goed!

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En zo zegt elke site weer wat anders, www.borstvoeding.com ( Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Opwarmen van moedermelk ) zegt dat er stoffen verloren gaan zogauw je het boven de 35 graden verwarmd.

Owja en het water voor de kunstvoeding doen we meestal in de magnetron ;)! Dat was ik nog vergeten te melden ;)!

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik doe altijd een mengsel van koud water (rechtstreeks uit de kraan) gemengd met kokend heet water uit de waterkoker. Voor een fles van 200 ml: 130 koud, 50 heet en 6 schepjes Nutrilon.
    Maar ik wil eigenlijk wel eens weten hoe lang je het water moet verwarmen in de magnetron.

8. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Hier een flessenwarmer van Prenatal eigen merk, ideaal ding. Het handigste vind ik eraan dat er een stekker bij zit voor in de sigarettenaansteker in de auto te doen. Echt ideaal voor onderweg.

9. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Wij hadden er ook eentje die in de auto kon, dat vond ik persoonlijk in begin wel fijn omdat zowel mijn ouders als mijn schoonmoeder verder weg wonen.

10. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wij hebben er een van de prenatal en die met veel plezier gebruikt.

Ik ben kraamverzorgende en we hebben pas geleden nog een bijscholing gehad over bv.

Wij moeten de mensen dus adviseren het niet op te warmen in de magnetron omdat idd de voedingsstoffen dan verloren gaan. En je kan zogenaamde hotspots krijgen, dat betekend dat de melk ineens te warm word ook al houd je de warmtijd goed in de gaten.

Bv mag je trouwens ook niet schudden wel voorzichtig rond kantelen/draaien zeg maar. Omdat van het schudden ook de voedingsstoffen verloren gaan. Die sla je als het ware kapot dan tegen het flesje.

Ook met fv adviseren wij tegenwoordig niet meer de flesjes te schudden omdat van schudden er veel schuim in de flesjes komt en dit allemaal lucht is. Je kindje heeft dan weer meer kans op krampjes. Nu roeren met een vork.

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier een flessenwarmer (kunnen lenen) van avent en ik vind het toch wel een gemak. Een pannetje met water vind ik veel omslachtiger. Geef nu nog afgekolfde melk als ze het flesje krijgt. Straks als het een keer kv is dan zal ik het in de magnetron doen want dat is nog sneller.

12. Hoe lang duurt het dan voor het warm is in de flessenwarmer?

13. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ligt aan het vermogen van je opwarmer en de hoeveelheid op te warmen melk/potje o.i.d.
    Ik gebruik hem bij familie die geen magnetron heeft en op vakantie. Maar ik vind het een onding. Het is altijd maar gokken hoe lang het duurt voor het opgewarmd is. De hoeveelheid op te warmen voeding is vaak verschillend en omdat ik het maar soms gebruik ben ik de opwarmtijd de volgende keer al weer vergeten.
    Thuis gebruik ik altijd de magnetron.

14. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ik bekeek mijn waterkoker net nog eens goed, en ik kan er ook voor kiezen om het water tot 40 graden op te warmen ('koude' poeder erbij en even laten staan en het is 37 graden) Handig!

Nog even over bv in de magnetron. Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap altijd gedaan. De hoeveelheid voedingsstoffen die "verloren gaan" schijnen minimaal te zijn. Als je het flesje even goed na laat garen (oftewel: nog even in de magnetron laten staan als 'ie al klaar is) en daarna een paar keer omschud, niet te hard, is dat prima en heb je geen hotspots.
    Ook in een flessenwarmer of bakje heet water kun je boven de 35 graden uitkomen.

15. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ik geloof dat ik altijd eenminuut of 6 a 7 een vol flesje bv van 200 cc warm maakte.

En het kan wel idd opwarmen in de magnetron, maar als kraamverzorgende moet je toch de goede adviezen meegeven die wij ook geleerd krijgen. En ik ben ook van mening zelf je wilt je kindje toch het allerbeste meegeven dus als je dan steeds opwarmt in de magnetron gaan er steeds wat voedingsstoffen verloren die je kindje dus minder binnenkrijgt. Mijn lactatiekundige adviseerde ook niet op te warmen in de magnetron, alleen als het echt niet anders kan en dan op een zo laag mogelijke temp.

Maar ieder zijn mening toch.

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben nog nooit grotere flessen kunstvoeding gegeven dan 150cc/5schepjes poeder. Maar die 150cc gaat bij ons ong 35/40 seconden in de magnetron. Maar dit zal per magnetron verschillend zijn en meer inhoud zal ook langer duren waarschijnlijk.

Geen flessenwarmer maar een bakje warm water, hier duurt het dan ongeveer 8/10 minuten om een flesje borstvoeding op te warmen dat gekoeld is in de koelkast. En ong 4/5 minuten om een flesje borstvoeding op te warmen dat op kamer temp is.

Daarom dus ook nooit heet water gebruiken maar warm water waar je nog gewoon je hand in kan houden. En de flessenwarmer niet te heet zetten zal ook kunnen neem ik aan.

Deel Deze Pagina