De nageltjes van mijn dochtertje groeien als kool. Ze is altijd lekker bewegelijk, dus is het een crime om ze te vijlen. Knippen durf ik al helemaal niet door haar bewegingen. Ze slaapt alleen als ze in bed ligt, maar als ik ze dan stiekem probeer te vijlen (zie je me al staan..haha) wordt mevrouw natuurlijk gelijk wakker. Vroeger viel ze weleens tijdens de fles in slaap en dan kon ik mijn slag slaan. Helaas is die tijd over. Ik moet ze wel goed bijhouden, want ze krabt zichzelf anders per ongeluk. Ze heeft al krabhandschoentjes aan, aangezien ik het inbakeren aan het afbouwen ben. Maar die handschoentjes zijn telkens zeiknat door het sabbelen. Hoe en wanneer vijlen jullie de nageltjes?
Vijlen schoot niet op, dus met een maand of 2.5 a 3 zijn we toch over gegaan op knippen. Eerst tijdens de fles (gaf ik de fles, knipte mijn man de nageltjes). Later gewoon op de commode. Kwestie van zo'n knuistje stevig vastklemmen en dan op het juiste moment knippen (en ja, we hebben ook wel eens misgeknipt... ).
Hier ook gewoon terwijl hij wakker is en in de wipstoel oid zit.. Gewoon zorgen dat zn armpje nergens heen kan
Hier op de bank voor de tv (babytv) en ik op de grond gehurkt en gauw knippen Maar toen ze nog kleiner was idd tijdens de fles
Mijn vriend zingt liedjes voor d'r en daar is ze zo door afgeleid dat ik rustig mijn gang kan gaan ha ha!
ik leg het aankleedkussen op de eettafel en ga er dan naast zitten op de stoel, het handje of voetje waar ik dan mee bezig ben draai ik naar me toe (kussen draaid mee). Hier eigenlijk geen problemen, wel moet ik heeeeel rustig blijven en heeel veel geduld hebben. Trek er makkelijk een uur voor uit
Hier is het nog steeds arm of beentje klem zetten en dan nog tussen de woede bewegingen en gekrijs op de achtergrond knippen ze wil denk ik lange nagels maar knijpt me dan te hard en inderdaad ook dan krassen in haar gezichtje
Vijlen heb ik nooit gedaan, altijd geknipt. En ja wel eens tot bloedens toe. Ik voelde me vreselijk...! Maar het gaat u altijd prima. Ik knip wel altijd met het schaartje, want met het knippertje gaat het niet goed bij mij.
soms een soort van houtgreep bijna, gewoon heel goed vasthouden. zorgen dat hij niet kan schoppen en bewegen van ellende. En op het juiste moment knippen.
Mijn dochter is zo beweeglijk dat mijn man ze afbeet tijdens de fles die ze kreeg na een badje. Dan is ze lekker rustig en doezelig. Knippen doen we sowieso nog niet, dan worden de nagels ook scherper en is het weer beter om nog te vijlen. Dit duurt voor mijn meisje allemaal te lang.
Hier vijlen we ze.. inderdaad een rotklusje wat wekelijks terug komt.. Bij ons gaat t het best als ik op de bank tegen de leuning aan zit met knieen op getrokken.. zoontje tegen me aan.. muziekspeeltje aan de zijkant en ik zijn handje rustig beet hou en zo snel mogelijk klaar ben
Vijlen doe ik gewoon terwijl we lekker op de bank zitten, handje goed beetpakken. Maar het duurt inderdaad vaak langer dan haar geduld. Ik heb ze 1x zelf geprobeerd te knippen, en knipte het velletje van haar vingertop mee, en nu heb ik er schrik van. Papa ging t wel even doen, meisje ondertussen huilen, papa zegt "ze wil jou". Nee, hij had op twee plaatsen wondjes gemaakt. Hoe we het hebben opgelost? Niet eigenlijk, oma knipt nu meestal, meer ervaring en minder angst
Ik heb vanaf 6 weken geknipt. Inderdaad eerst als ze sliep. Nu zet ik haar op de bank of in de kinderstoel achter de tablet of laptop. Youtube filmpje van 'Nijntje danst' aan en ze is helemaal onder de indruk. Dan snel knippen
Ik heb nooit geveild, maar vanaf twee weken geloof ik geknipt. Veilen vond ik een ramp, en knippen gaat veel makkelijker en sneller. Ik deed het in het wipstoeltje op tafel. En als hij erg dwars was dan hielp mijn man, deden we het samen.