En het is weer zover, ik kan niet niezen, lachen of andere drukke emoties tonen en heb me broek vol. De vorige keer begon dit pas bij de 30w, dus ben benieuwd hoe het verder gaat. Mijn partner vroeg al heb je een verschoning nodig voor onderweg. Ook vertelde hij de baby dat die niet tegen mijn blaas mag schoppen anders moest ie zoveel wassen.
Loop je al bij een bekken therapeut? Want dat lijkt me wel 't slimste, aangezien je nog een heel stuk zwangerschap moet!
Ik ken het alleen heb er helaas ook na de bevalling last van gehad. Ik moet mij gemiddeld 3x verschonen ( zelfs zonder gekke emoties ) en douche mijzelf sóchtends en sávonds. Heb dus helaas de pech dat ik er niet zomaar vanaf zal zijn na de bevalling vind het ook zeer vervelend. Maar ja zoals iedereen om mij heen zegt ik heb er iets moois voor terug Succes
Ik ken het gelukkig niet behalve een week na de bevalling waar ik moest oppassen met lachen. Zou idd eens contact opnemen met een bekken therapeut want je moet nog lang voordat je mag bevallen.
Oh meid, zo vervelend! Dat heb ik van mijn eerste zwangerschap ook overgehouden. Urine verlies en nu met deze zwangerschap lijkt het nog erger dan normaal. Gelukkig is t niet heel veel, gewoon een paar druppels, maar moet echt een inlegkruisje voor doen.
Vervelend he..... T is je 5e zwangerschap toch? Dan zal je wel wat weker zijn dan de meeste mensen met een eerste of 2e zwangerschap.. Ik heb het ook tegenwoordig af en toe. Een keer echt een grote plas....schaamt je zo... Nu wel regelmatig kleine plasjes.. Blijf het zo genant vinden. En bang dat er een grote plas komt net op een verkeerd moment als je niet thuis bent ofzo.
Ja het is mijn 5de zwangerschap en merk ook dat bepaalde klachten bij de eerste helemaal niet waren en bij de volgende zwangerschappen ineens wel en steeds vroeger. Bij de bekkentherapeut loop ik niet. Heb wel bi, maar is goed te doen. Door mijn vorige zwangerschap en therapie heb ik het nu goed onder controle en minimaal aan pijn. Wel voel ik me net een bejaarde. Gelukkig verlies ik alleen urine tijdens hard lachen en niezen. Het is te redden met een inleg kruisje, word het nou erger of moet ik me dagelijks gaan verschonen dan zal ik wel naar de therapeut gaan.
Ik heb er ook.last van sinds de 15e week ofzo maar sinds een week of 2 a 3 is het erger geworden en heb ik het niet eens meer in de gaten dat ik druppel erg vervelend... Maar ook een inlegkruisje want anders moet ik ieder 2 uur mij verschonen dan is me broek zeiknat... Hopen dat het niet nog erger word...
Ik zou juist voordat 't te erg word naar een therapeut gaan, 't is even vervelend maar wellicht kan je met oefeningen en tips juist droog blijven!
De eerste 9 behandelingen worden voor incontinentie vergoed door de basisverzekering, en als je het bij de ha doorgeeft krijg je zelfs tenalady vergoed! Zou echt naar de fysio gaan, heb ik ook gedaan, heb verschillende oefeningen en tips gekregen en nu is het nog maar heel sporadisch dat ik iets verlies.
ik wist dus niet dat het vergoed werd. fysio word voor mij ook niet vergoed. Heb alleen basisverzekering namelijk. Nu is de drempel naar de therapeut ineens stuk lager.
Hey! Ik heb in het verleden een tijdlang problemen gehad met de nieren en goed uitplassen e.d. Heb toen fysiotherapie gehad en het heeft heel goed geholpen. Ze kunnen je helpen met je houding, leren je welke spieren je moet aanspannen of juist niet en hoe je op het toilet moet zitten. Je moet alleen wel een fysio hebben die weet hoe die bekkenbodemtraining moet geven, niet elke fysio kan/mag dat. Ik zou het iig proberen als je last hebt van ongewenst urineverlies. Ook voor vrouwen die vaak een blaasontsteking hebben kan ik het aanraden.
Ook hier wel eens last van, maar meestal als ik niet op tijd ga plassen, hoesten en niezen zijn hier de boosdoener. Erg vervelend, had het ook bij de eerste, na me zwangerschap geen last meer van gehad, hopelijk nu weer!
Hoe herkenbaar. Als ik nies, of lach dan druppelt het ook. Vaak verschonen dus want juist dan moet ik altijd niesen .
Alle dames die hier mee lopen: wel naar de bekkenbodenfysio hoor! Dit is de enige vorm van incontinentie waar echt goed (en makkelijk!) wat aan te doen is, met hele simpele oefeningen die niet tijdrovend zijn. Bij mij is het zelfs nu al een stuk beter terwijl ik steeds verder in de zwangerschap loop. Als je nu die oefeningen niet gaat doen ben je idd te laat, dan is er iig deze zwangerschap geen helpen meer aan en hierna zal het herstel echt langer duren.