Baby loopt erg voor op groei én veel vruchtwater

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door miekkie, 21 mei 2024.

  1. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ik heb met 24 weken een vervroegde groeiecho gehad. Baby had toen al een buikje op de P89 lijn, maar een wat kleiner hoofdje en kortere beentjes haalde de totaallijn nog wat naar beneden.
    Nu met 28 weken de tweede groeiecho gehad. Hoofdje en beentjes bleven doorgroeien op ongeveer dezelfde lijn, maar buikje was weer teveel gegroeid. Nu op de P97,7 lijn. Totaallijn P96.
    En ook het vruchtwater was veel/ruim. (Ruim) 8 centimeter op het grootste punt. De baby ligt ook veelal dwars en ik voel kindsbewegingen vaak minder, waarschijnlijk door de plons vruchtwater.
    Volgens gynaecoloog hoef ik me om bovenstaande dingen geen zorgen te maken. Ik ben immers getest op suikerziekte, dus we weten geen oorzaak en daardoor zouden we er ook verder niets mee moeten.
    Maar door het verlies van mijn eerste kindje, durf ik niet zonder meer te vertrouwen op de uitspraken van een gynaecoloog en doe ik meer speurwerk. Zoals Google en hier vragen om meningen/ervaringen.
    Ik ga sowieso bevalling dmv een keizersnede, omdat ik er al twee heb gehad. Maar ben nu dus bang voor vervroegde weeen (voor geplande datum), vruchtwaterverlies of een op het laatst vervroegde geplande keizersnede.
    Maak ik me onterecht zorgen??
     
  2. MickeyM

    MickeyM Lid

    11 mei 2020
    36
    23
    8
    Vrouw
    Hi, ik heb hetzelfde meegemaakt. Mijn 2 kinderen waren op de metingen erg groot, p98 en p99. En ik had bij beiden polyhydramnios- te veel vruchtwater. Kreeg doorverwijzing voor GUO. Op die extra onderzoeken was niet iets afwijkends te zien. Veel gegoogled en daar ook veel stress van gehad. Ze waren allebei bij de geboorte gemiddeld van gewicht. En ze hebben geen oorzaak gevonden. Achteraf zei de gynaecoloog dat het kan dat het vele vruchtwater als een vergrootglas werkt voor de metingen. Ik hoop dat het voor jou ook goed uitpakt. Fijne zwangerschap nog.
     
  3. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ah bedankt voor je reactie, ik zie je berichtje nu pas. Ik heb over een kleine anderhalve week de volgende groeiecho. Ze hebben nog niet gesproken over een GUO. Misschien omdat bij mij het vruchtwater nog niet valt onder polyhydramnios? Ik had 8,3cm vruchtwater. Weet niet hoeveel jij?

     
  4. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hoe ben je getest op suiker?
    Dat drankje heeft namelijk niet altijd het juiste resultaat. Een dagcurve gewoon met eigen voeding is dan veel meer betrouwbaar.
     
  5. miekkie

    miekkie Bekend lid

    24 feb 2006
    713
    162
    43
    Vrouw
    Ja middels het drankje getest idd. Dat was goed.
     
  6. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Laat dan eens een dagcurve doen. Uit dat drankje komt wel vaker geen blijvend betrouwbaar resultaat. Suiker kan je namelijk ook later ontwikkelen. En ikzelf reageerde bv op verwerkte suikers veel minder heftig dan op fruitsuikers. Dat drankje had bij mij weinig uitgehaald terwijl ik toch suiker had. Weliswaar pas na 34 weken, maar toch. Gelukkig deden ze in de regio waar ik toen woonde standaard op meerdere momenten in de zwangerschap een dagcurve.
     

Deel Deze Pagina