baby loopt gevaar in autostoel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door LadyLaila, 5 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyLaila

LadyLaila Bekend lid

31 mrt 2009
    534
    0
    0
    overijssel
  2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Dit is al heel lang bekend.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ouders die hun hele jonge baby uren lang in de maxi cosy laten zitten snappen het sowieso niet denk ik dan. Zeker die ouders met een kind van een paar maanden perse naar Zuid-Spanje willen rijden... sla dan een jaar over ofzo, of ga dichter bij huis op vakantie.

Maar goed, wederom een geval boeren verstand gebruiken ...

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Zo, word er ook 1 wakker;)
    Dat is allang bekend. Alleen jammer dat het inderdaad niet duidelijk naar buiten gebracht word. Je ziet steeds meer mensen lopen met baby in de maxicosi die op de wandelwagen geklikt zit. Want, "het is zo makkelijk". Je schrikt gewoon hoeveel er gewoon uren mee in een dierentuin of pretpark mee lopen. Ik snap dat echt niet. Kind vast gesnoert, kan zich niet lekker omdraaien en zitten ook nog eens in een rare houding.
    Ik geef toe, bij mn oudste heb ik haar ook een paar x voor een kort boodschapje rond gereden op het onderstel maar ik vond het echt 3x niks. Bij de 2e heb ik de adapters helemaal niet gebruikt en ze voor mn wandelwagen die in de auto ligt, niet eens aangeschaft.
    En dan inderdaad uren met zo'n ding naar een vakantie of zo rijden. Denk aan je kind en blijf lekker thuis of huur zo'n reiswieg waar ze lekker in kunnen liggen.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zoontje zit in de auto in de maxicosi verste wat we rijden is den haag almere en 2/3 dagen later weer terug.

En als we boodschappen gaan doen laat ik hem er ook in (lees niet winkelen)
    Als we gaan winkelen en boodschappen gaan doen dan gaat hij of in de draagdoek of in de reiswieg.

6. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Voor een korte boodschap haal ik hem ook niet uit de maxi cosi.
    Ik denk dat iedereen zelf moet inschatten wat wel en niet kan.

Echt winkelen of naar die dierentuin vind ik te lang. Dan gaat hij toch echt lekker in de kinderwagen.

7. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Kreeg hier van het consultatiebureau toch altijd het advies als de kleine in slaap was gevallen in de maxi cosi dat het beter was om haar door te laten slapen dan haar er uit te halen en wakker te maken..

Overigens een artikel van 3 jaar geleden..?

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Hier hetzelfde als het onder de 15 minuutjes blijft (dus klein boodschapje ook niet echt winkelen) dan laat ik hem lekker in de MC liggen anders gaat ie in de reiswieg maar goed daar passen die van mij met 3-4 maanden ook al niet meer in LOL maar dan heb ik wel een wagen die helemaal plat kan expres hiervoor gekocht.

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Dit is een artikel uit 2009..?
    Staat niks nieuws in, toch..?

10. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Gaat dit over een autostoel of maxicosi ? Een autostoel zitten ze best wel wat jaren in , kan je dan nog niet wat verdere ritjes maken ?

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Een maxicosi is een autostoel. Ze bedoelen de groep 0

12. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Nou wij laten onze zoon met boodschappen doen wel in maxi cosi. Maar dan ben je binnen een uur weer terug. Gaan we weg met de auto dan ook max een uur. We nemen altijd de platte wagen mee. Zodra we dan op de plek van bestemming zijn kan hij in de platte bak.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

MaxiCosi is een merknaam, geen productnaam.
    Die maken allerlei soorten autostoelen voor baby's, peuters, kleuters. Maar ook wandelwagens etc.

In het artikel worden babyautostoelen bedoeld, groep-0 stoelen. Dat geldt ook voor dergelijke stoelen van andere fabrikanten/merken.

Al zou ik mijn kinderen ook niet uren achtereen in een grotere autostoel laten stilzitten. Ikzelf wil na een uurtje of 2 even de benen strekken.

14. Nou, ik wist het dus niet :) Ik wist wel dat je een kindje beter niet te lang in de maxi cosi kon laten zitten, maar ik dacht dat het was ivm dat het slecht is voor de rug of heupen. Dat het dodelijk kan zijn, daar schrik ik echt heel erg van!!

Gelukkig hebben wij geen auto en zit ons mannetje dus echt heeeel sporadisch in de maxi cosi.

15. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    Qua vakantie wij zijn toen ons zoontje negen maand was gewoon naar zuid frankrijk gegaan maar zijn om het anderhalf twee uur wezen stoppen en dan zeker een uur elke keer hij kon dan lekker op het kleed die we mee hadden spelen

16. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Voor velen is dit gelukkig oud nieuws, maar ik zie toch vrij regelmatig autostoeltjes op onderstellen bij onze buurt super voorbij komen. De mensen die hier winkelen komen vrijwel nooit met de auto (want amper parkeermogelijkheden), dus die hebben de autostoel op het onderstel toch boven de gewone wagen verkozen. Ik denk dus dat er nog best wel wat jonge ouders zijn die dit niet weten.

17. Frietje

Frietje Bekend lid

30 okt 2013
    720
    0
    0
    Trying to take over the world...
    Gouda
    Ik wist dit dus ook niet. Ik dacht dat het slecht was voor de heupen of rug inderdaad maar niet voor de ademhaling. Wij waren wel van plan met 3 maanden naar Italië te gaan, wel om de twee uur te stoppen. Maar begin nu duidelijk te twijfelen. :(

18. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je kan ook een reiswieg huren (eentje die in de auto kan), dan moet je ze natuurlijk nog wel geregeld "de benen laten strekken", maar zit je toch al een stuk beter. Is ook beter voor de rug en heupjes. (of kopen, die van ons staat te koop :D)

Wij hebben de eerste vier maanden eigenlijk enkel onze reiswieg gebruikt. :)

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou dit wist ik dus ook niet en ik gebruik ook de maxicosi op de kinderwagen. Nu woon ik 4 hoog zonder lift dus de maxicosi is het makkelijkst voor mij om te dragen, reiswieg is te zwaar ook ivm mijn zwakke rug. En als we weggaan zal mijn zoontje er hooguit een uurtje in zitten. Wel heb ik hem eens laten slapen als hij in slaap gevallen was tijdens wandelen of autorijden, maar dat zal ik denk ik niet meer doen.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dat bedoel ik ook te zeggen wat je zegt haha..

Deel Deze Pagina