Verloskundige, alleen 1 dag in de week mogelijk

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door wishtobe, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Eindelijk zijn wij zwanger, in de wolken, en ook al het hartje zien kloppen. Over een paar weekjes weer een echo.
    De eerste twee a drie afspraken zijn bij de gynaecoloog, in het ziekenhuis dus.
    Vanaf 12 weken mogen wij naar een verloskundige bij ons in de buurt.
    In mijn dorp zit welgeteld 1 verloskundigepraktijk. Zij hebben 1 dag in de week voor standaard afspraken/controles, dat tussen 9.30uur-14.00uur. En laat dat nou net de dag zijn dat het op mijn werk echt niet mogelijk is om vrij te krijgen. Alle andere dagen zou geen enkel probleem zijn! Uiteraard weet ik dat de verloskundigen druk genoeg zijn met bevallingen en andere zaken. Dus begrijp mij niet verkeerd, ik heb veel respect voor mensen die met een glimlach aan het werk gaan hoewel ze de vorige nacht nog uit bed gebeld zijn voor een bevalling.

    Ik vraag mij af waarom geen enkele praktijk savonds (of op een zaterdag) voor controleafspraken geopend is? Althans, hier nergens, ook niet in de grote steden om het dorp heen.
    Misschien ben ik ook wel te verwend geworden door de 24/7 maatschappij van tegenwoordig....
     
  2. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Kun je niet uitwijken naar een dorp verder?
     
  3. Klavrtje4

    Klavrtje4 Bekend lid

    15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Je hebt recht op zwangerschapscontroles tijdens werktijd, dus gewoon als vaststaand feit presenteren: je bent er dan even niet. Zo vaak zijn die controles ook niet en je kunt daarna alsnog gaan werken.
    En ze moeten sowieso maar wennen aan het feit dat je er soms niet bent, straks ben je er 4 maanden niet.
     
  4. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik zou liever wat verder rijden voor een praktijk die wel goed bereikbaar is dan naar een praktijk gaan die dichterbij zit maar bijna niet bereikbaar is.

    Als er een keer iets is of je maakt je zorgen wat moet je dan?
    Wachten tot ze die ene dag tijd hebben voor je?
     
  5. bwoe

    bwoe Actief lid

    14 jun 2009
    180
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er zijn tegenwoordig veel praktijken 's avonds geopend. Ik denk dat momenteel 50% van alle praktijken een avondspreekuur houdt.

    Deze praktijk zal waarschijnlijk meerdere locaties hebben en alleen in jouw dorp op die dag/tijdstip zitten. Bel de praktijk op en vraag naar de andere locaties waar ze spreekuur houden. Waarschijnlijk is ook die locatie op korte afstand (en wellicht met avondspreekuur).
     
  6. wishtobe

    wishtobe Niet meer actief

    Bwoe, dat dacht ik eerst ook. Maar ze zijn een alleenstaande praktijk.
    Een grote stad verder zitten meerdere praktijken waar wij tot 5uur terecht kunnen. Dat klinkt veel beter voor ons.
    Klavrtje4, ja op zich heb je gelijk. Maar mijn werk zit ruim anderhalf uur rijden hier vandaan. Het is de moeite niet om heen en weer tengaan rijden op zo een dag. Dan ben ik 6uur in de auto, wat echt te absurd is! Ik ga dan liever iets eerder naar huis om na de afspraak lekker naar huis te gaan.
    Maar het liefste zou ik toch echt de avond zo een afspraak hebben zodat ik mijn werk gewoon kan doen.
     
  7. jolein8

    jolein8 Bekend lid

    23 jan 2015
    569
    9
    18
    Daar sta ik ook van te kijken! Dacht dat dit tegenwoordig wel aangepast zou zijn aan de werkende vrouw.
    Ik woon in een dorp en 2 avonden is de praktijk hiervoor open. In de omliggende dorpen en stad zijn ze ook 1 of meerdere avonden open voor afspraken.
     
  8. Nele87

    Nele87 Fanatiek lid

    24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik zou snel op zoek gaan naar een andere praktijk hoor! Dit vind ik eigenlijk echt niet kunnen in deze tijd :(

    De meeste zwangere dames zijn toch aan het werk.

    Ik moet een half uur rijden naar mijn praktijk, maar zij zijn wel elke avond in de week open voor afspraken.

    Ik zou dus kiezen voor wat verder weg maar wel beter bereikbaar!
     
  9. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zou ook opzoek gaan naar een andere praktijk.

    De mijne was 3 dagen en 1 avond open, vond ik ook al zo weinig.
     
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel
    Ik woon ook in een dorp en hier hebben we niks, moest 5 km verderop in de stad zijn. Weet niet beter. Wel heeft de praktijk spreekuren in andere omliggende dorpen. Ik vond het geen probleem, moet toch voor bijna alles ernaar toe (we hebben gelukkig nog wel een supermarkt)
     
  11. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Ik snap dat het vervelend is voor je.. Misschien is er een andere praktijk een dorpje verder?
    En anders probeer het los te laten.. Ik moet zeggen dat ik hier in het begin ook moeite mee had.. Bij ons in de buurt ook beperkte openingstijden en een andere praktijk is te ver weg. Ik heb altijd fulltime gewerkt en rekening gehouden met het werk. Vanaf nu gaat de zwangerschap gewoon voor. Niemand is onmisbaar op het werk.. Ik probeer zelf mijn afspraken zo vroeg mogelijk te plannen, zodat ik zo min mogelijk afwezig ben. Meer kun je niet doen.
     

Deel Deze Pagina