Hallo dames, vanmorgen ben ik bij de vk geweest (ben nu 31 weken) en volgens haar loopt mijn baby twee weken voor qua groei. Doordat ze ongeveer 10 keer herhaalde dat ik me vooral niet ongerust moet maken, omdat ze me uiteraard naar het ziekenhuis zou sturen als het erg was, ga ik me juist wél zorgen maken. Ipv over 3 weken moet ik over 2 weken komen, zodat ze de groei in de gaten kan houden. Ik heb op internet meteen alles opgezocht over voorlopen op groei en ik kom veel tegen over zwangerschapssuiker. En ik heb ook verhalen gelezen van vrouwen die zw. suiker hadden, maar waar het veel te laat werd ontdekt en hun kindjes werden dood geboren... Een paar weken geleden was m'n glucose 5,5 ('s morgens nuchter) en dat was goed, zeiden ze. Ik zit mezelf nu dus een beetje gek te maken, terwijl het misschien onzin is... Iemand ervaring met voorlopen qua groei later in de zwangerschap?
Hopelijk zijn er ook verhalen van kindjes die voorliepen op de groei waarbij het goed ging. De verhalen op internet zijn soms ook heel vervelend en maken je onnodig onzeker. Anders laat je je toch ook nog even nakijken door jouw huisarts?
Ik heb begrepen dat de groei nog te 34 weken voor mag liggen, dan pas kan het erg worden... Hoop dat het je gerust steld Catheleine
Geen ervaring met kindjes die voorlopen op de groei maar wel met groeiachterstand. Ik weet dus hoe je je voelt, het maakt je idd heel onzeker. Naar is dat he? En rondsnuffelen op internet dat kan je beter maar ook niet doen want daar wordt je ook niet vrolijk van. Ik weet dat het moeilijk is maar probeer toch een beetje positief te blijven (zeg ik ), ze houden je goed in de gaten en als ze maar zelfs een klein vermoeden zouden hebben dat het toch de verkeerde kant opgaat dan zijn er er echt op tijd bij! Liefs Jessy
kijk vooral niet op internet naar zulke verhalen die maken je gek! Het is natuurlijk mogelijk dat je kindje qwa groei wat voor ligt aan gezien ieder kind anders is. Mijn dochter liep ook altijd voor maar was uiteindelijk een kleintje. Jouw Vk zal echt geen risico nemen meid maak je niet al te druk en geniet vooral nog even van die laatste weken.
meid laat je inderdaad neit gek maken door dat soort spookverhalen. ik had bij mijn eerte ook het probleem, dat ik een kind had wat 2 weken voor liep op groei. veels te laat kwamen ze er dan ook achter dat ik suiker had, ik moest heel streng onder controlle en op een heel erg naar vol te houden dieet, maar heb gewoon een vlinke gezonde zoon op de wereld gezet. je suiker is al getest dat is goed dus dat is een zorg minder. en misschien is de reden bij jou wel gewoon de aanleg? zijn ze bij jou en en man niet groot in de fam? dat kan ook een rol spelen he. succes meid. en luister niet naar die horror horror verhalen van een ander en geniet lekker van het kleine wondertje in je buik
bedankt voor jullie reacties! Zelf was ik ook ruim 9 pond bij de geboorte en mijn man was ook geen kleintje. Misschien dat het idd erfelijk is, dat hoop ik dan maar. Ik weet dat je eigenlijk die verhalen op internet beter niet kan lezen, maar op de een of andere manier doe ik het altijd toch weer. Volgende week moet ik weer naar de vk en ik hoop dat de beeb dan weer 'gelijk' loopt. Of dat ze zeggen dat het idd geen probleem is dat de groei voorloopt.
dag Christina, Ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Mijn buik was ook heel hard gegroeid en ik heb ook veel vruchtwater. Heb een tijdje bij de gyn gelopen die regelmatig een groei echo maakte. Heb nog een keer bloed moeten prikken en urine in moeten leveren, maar met de suikers enzo was alles goed. De conclusie was eigenlijk dat mijn placenta heel goed werkte en dat mijn kindje niets te kort komt! Een fijn idee, dus! De gynaecoloog zei toen dat ik maar uit moest gaan van een 8-ponder. De VK schat de baby nu op 7,5 a 8 pond. Ik hoef nog maar een weekje, dus heel binnenkort weet ik hoe groot het kindje uiteindelijk geworden is! Maak je geen zorgen. 9 van de 10 keer is er helemaal niets aan de hand! xx MJ
Meid, maak je niet te druk. Wat ze nu zeggen is dat je baby voorloopt ten opzichte van de gemiddelde groei van een baby. Dat kan 2 dingen betekenen: - hij/zij heeft net een groeispurt gehad en het trekt nog wel bij - je kweekt een bovengemiddeld groot kind. Ook grote baby's komen gewoon ter wereld. Het enige is dat je misschien meer last van je bekken en je buik (aan het eind) kunt krijgen, verder maakt het niet veel verschil hoor. Laat je niet gek maken, als je suiker goed was dan is het kind gewoon groot. Dat gebeurd.
Volgens mijn vk loopt die van mij ook twee weken voor in de groei (alleen gevoeld en geen echo gehad) maar de vk zegt daarover dat dat heel normaal is ook omdat mijn suiker gewoon goed is. Baby's groeien nou eenmaal niet volgens een rechte lijn, dus waarschijnlijk heeft de baby net een groeispurt gehad en is het misschien de volgende keer wel weer aan de kleine kant. Ik zou me er dus niet te druk over maken.
Eva was ook erg groot, de verloskundige had het niet opgemerkt, dus was nogal een verrassing. Mijn vriend en ik waren allebei klein bij de geboorte. Eva heeft het gewoon heel goed gehad in mijn buik, ik had ook een grote placenta. Mijn suikerwaarden waren trouwens goed. En een groot kindje baren hoeft geen probleem te zijn hoor, ik ben bevallen zonder scheur of knip .