Mijn zoontje is nu bijna 9 maanden en kan sinds een week of 2 blijven zitten als ik hem neerzet. Maar zodra hij een speeltje wilt pakken, dan valt hij wel om. Ook houdt hij het nog niet langer vol dan een paar minuutjes. Zelf gaan zitten lukt nog niet. Hij kan overginds wel kruipen sinds een week...Maar zitten...daar vindt meneertje nog niet zo veel aan
Mijn zoontje is een week geleden voor het eerst zelf gaan zitten. Vanaf 8 maanden zat hij goed stevig los als we hem neerzette.
Mijn zoontje zit los vanaf zo'n 7 maanden, zelf zitten doet hij nog steeds niet, heeft hij het geduld niet voor, altijd in beweging.
Hier eigenlijk nooit 'neergezet', maar altijd op haar buik laten spelen totdat ze zelf ging zitten bij een maand of 9!
Met 6 maanden kon ze overeind blijven zitten, nu kan ze heel lang zitten. Zelf gaan zitten doet ze nog niet, kruipen ook niet. Ze vindt het sowieso niet veel aan op haar buik. Ik kan haar heel even op haar buik leggen, dit gaat even goed, maar gaat gegarandeerd over naar huilen! Heb dan ook het idee dat kruipen en zelf gaan zitten er ook niet gauw aan zitten te komen.
+1, mijn zoontje is een jaar jonger maar kan ook alleen goed blijven zitten zolang hij niets probeert te pakken. Evenwicht moet zich nog ontwikkelen
Wij zetten haar met bijna 7 maand in de kinderstoel omdat ze in de wipstoel steeds omhoog wou (dus rechtop zitten) dit ook in de kinderwagen.. Als ik haar op de grond neerzet dan wiebelt ze nog wel wat en valt na een paar minuten wel om... zelf zitten nog niet aan de orde hier.
Hier is meneer met hemelvaart zelf gaan zitten. 8 maanden dus. Hij zit nog niet heel stabiel en recht, maar het begin is gemaakt. Sinds hij 7 maanden is zit hij in de kinderstoel. En kunnen we hem ook neerzetten op de grond.
Met 10 maanden kon ze goed zitten als wij haar neerzetten (maar dat deden we bijna niet). Ze doet het nu sinds een dag of 3 (dus bijna met 1 jaar) ook uit haar zelf. Ze heeft trouwens absoluut geen zitvlees, vindt ze helemaal niet interessant. Daar waar ik andere kindjes rustig een kwartiertje bij papa of mama op schoot zie zitten, heb ik dochter al 3 keer uit m'n nek moeten halen, tegen moeten houden omdat ze op tafel wil kruipen, op schoot wil staan, wil springen, koppeltje duiken en vooral ER AF ER AF ER AF!