Help!!! 9 mei zijn wij verhuisd en sinds 2 weken is onze dochter van 17 maand iedere nacht wakker. Het begon al een beetje overdag dat zij begon te huilen dat ze niet naar bed wou.....Als wij haar 's nachts bij ons in bed nemen is er niets meer aan de hand. Als wij haar in haar eigen bedje laten liggen gaat zij schreeuwen en of krijsen en maakt zij haar zusje van 4,5 jaar wakker..... Ook ben ik bijna 36 weken zwanger en trek dit bijna niet meer. Zal dit een fase zijn? Krijgt zij misschien hoektanden waar zij pijn aan heeft? Maar dan zou zij nog verder moeten huilen in ons bed? Wat kunnen wij doen dat wij onze nachtrust terug krijgen???
Het zal van de verhuizing zijn denk ik. Dat gaat wel weer over. In de tussentijd is bij je in bed nemen of haar ledikant naat je bed zetten niet echt een optie denk ik? Ivm de baby die bijna komt. Er zit dan waarschijnlijk maar één ding op: gecontroleerd laten huilen .
Ehm hier ben ik het niet mee eens. @simoontje1985 kan je man 's nachts iets betekenen? Misschien bij je dochter op de kamer op een matras? Overigens was het hier met hoektanden ook drama, maar niet als we bij haar waren. Pijn was beter te dragen door troost denk ik? Heb je al pcm geprobeerd? Overigens kan het inderdaad ook door de verhuizing komen. Misschien staat het bedje in een luchtstroom ofzo of is er 's nachts een bepaald geluid te horen in haar kamer waar ze van schrikt?
Hier zijn 2 dagen redelijk goed gegaan en nu wordt het alsmaar erger. Zelfs in bed leggen is al Drama. Met als gevolg minimaal 30 min krijsen. Als ik eraan kom is er niets aan de hand. Vannacht weer een toppunt. Zij huilde / gilde / ging zich bijna overgeven van woede omdat zij per ze uit bed wou. Met als gevolg dat dochterlief van 4,5 ook wakkert werd... Pfffff Ik ben doodmoe en op. 36 weken zwanger. Help wat kan ik doen? Is het een fase? Is het uitproberen? Is het tandjes krijgen? Ik weet het simpelweg niet meer.
Of het nu tanden zijn, of de hitte, of spanning wegens verhuizing & komst van een nieuw kindje, daar is vaak lastig achter te komen, maar dat ze wel stopt met huilen als ze bij jullie in bed mag, zegt niet zoveel, waarschijnlijk troost haar dat gewoon. Misschien een optie om je partner op een matras in haar kamer te laten slapen, kalmeert ze dan wel? En het zal ongetwijfeld een fase zijn, dat is het altijd. Maar kan me goed voorstellen dat deze fase megaslecht uitkomt... Sterkte!
Mijn kinderen hebben ook van dat soort fasen gehad. Mijn ervaring is dat dat tot een jaar of twee of zelfs tweeënhalf af en toe wel eens terug kunnen komen. Kan worden getriggerd door tandjes, veranderingen zoals naar een peuterspeelzaal gaan of een verhuizing. Als ze gaat huilen als je haar naar bed brengt zou ik er gewoon even bij blijven zitten of een matras neerleggen en daar even op gaan liggen. Heb je zelf ook even rust En natuurlijk ml inschakelen. Moet natuurlijk niet zo zijn dat jij uitgeput bent vlak voor de bevalling.
Ik heb erg getwijfeld of ik dit moet schrijven, maar volgens mij moet iemand het je zeggen dus daar gaat ie: Ik ga er vanuit dat je dochter voorheen gewoon redelijk heeft geslapen en ze niet ziek is. Als dat het geval is, is er geen reden waarom ze niet weer gewoon zou kunnen slapen. Uit wat je schrijft over gillen van woede maak ik eerder op dat ze heeft besloten dat slapen voor watjes is en dat de wereld lonkt, wat een begrijpelijk standpunt is voor een peuter maar waar je helaas voor haar niet in kunt meegaan. Mogelijk nog met een combinatie verlatingsangst bij het naar bed brengen. Hoe dan ook, je moet dit binnen maximaal 4 weken hebben opgelost, anders zit je met een peuter die gaat krijsen midden in de nacht en een baby die uiteraard ook niet doorslaapt. Dat ga je niet volhouden. Er zijn drie opties: Haar bij je in bed/op je slaapkamer nemen. Zij zal dan misschien slapen, als ze dan niet alsnog gaat keten midden in de nacht, maar jij niet en je wilt straks de baby waarschijnlijk ook op je kamer. Bij haar op de kamer op een matras. Dit kun je niet zelf op het moment, dus dat is dan aan je man. Ziet hij dat zitten? Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk nee, maar misschien doet hij het toch om jou een plezier te doen. Je kunt kijken hoe dat gaat, of ze dan wederom niet midden in de nacht wakker wordt en besluit om te gaan feesten. Het zou misschien wel kunnen helpen bij het inslapen. Laten huilen als ze midden in de nacht wakker wordt. Dat is balen voor iedereen en met name je oudste dochter die er ook wakker van zal worden, maar het is even niet anders. Ik weet dat dit veel kracht vergt; je kind laten huilen gaat als een motorzaag door je ziel. Zie het als een driftbui, dat maakt het misschien ietsje makkelijker te verdragen. Als ze inderdaad gaat spugen van haar gebrul is dat akelig, maar waarschijnlijk ook meteen een doorbraak. Ze zal vermoedelijk schrikken en dan verdrietig gaan huilen. Dan maak je haar schoon en troost je haar (luchtig, er geen drama van maken), en dikke kans dat ze dan zo slaapt. Je moet even kijken welke aanpak bij haar het beste werkt: er om de zoveel tijd even heen en welterusten zeggen, of 1 keer gaan en daarna niet meer. Sommige kinderen worden alleen maar bozer als je steeds teruggaat, waardoor alles langer duurt. Wat je ook doet, ik wil je veel sterkte wensen, en ik hoop echt van harte dat je een oplossing vindt. Ik kan me levendig voorstellen dat je zo langzamerhand uitgeput bent.