Baby 6mnd, i.p.v. pap gewoon meteen brood(korstje)?

Discussie in 'Voeding' gestart door Inge88, 7 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik vond pap altijd zo'n gedoe bij de oudste. Zij (en ik:)) te weinig geduld om alles te lepelen en in een fles altijd wel wat gedoe met een verstopte speen of te dikke of te dunne pap.

Nu de jongste vannacht haar eerste nacht heeft doorgeslapen (laatste fles om 19.15 en de eerste pas weer om 6 uur :D) denk ik wel dat ze na zo'n nacht een wat steviger ontbijt mag. Dus dacht ik aan een flesje van 200/6 en dan daarna beneden lekker oefenen met een broodkorstje. Dit krijgt ze nu sinds kort ook al als haar zus 's middags een boterham krijgt. Ze smult daar echt van. Kan ik dan niet 's ochtends een broodkorstje na de fles geven en 's middags een boterhammetje (zonder beleg hooguit wat roomboter)? Of is dat teveel voor een baby van 6 mnd?

Voor mijn dochter is het iig niet teveel, als ik haar 's morgens en 's middags een boterham zou geven zouden die beide gegarandeerd op gaan ;) Maar daar beginnen we nog maar even niet aan.

2. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik ben toen ook begonnen met brood in de middag, ochtend was fles 180/6 voldoende, wilde ook geen pap doen.
    7 mnd ochtend brood gedaan

3. liniej

liniej Actief lid

12 dec 2012
    396
    0
    0
    #3 liniej, 7 mei 2014
    Laatst bewerkt: 7 mei 2014
    ik zou gewoon lekker broodkorstje geven hoor na de fles hoor! als het te veel is voor haar laat ze het wel liggen.
    mijn zoontje eet als een bouwvakker! ivm dieetvoeding moet hij 5flessen van 240+8 krijgen. maar hij krijg 3 flessen van 180+6
    verder eet hij 1,5 boterham, 2 grote stuks fruit, en een flinke maaltijd aardappels-groente-vlees. ik vroeg aan kinderarts of hij te veel binnen kan krijgen van vaste voeding, maar het is alleen maar goed. en dan afbouwen met flesvoeding, want die blijven ze vaak wel nog extra drinken terwijl het niet altijd nodig is.
    mijn zoon is helemaal niet dik, zit met lengte wel op de +2 lijn :p

Deel Deze Pagina