Hoi meiden , wat is jullie voedingsschema voor baby's van 6 maanden?? hier krijgt ons zoontje: 0800;200cc melk+ 2 schepjes bambix 1000; fruithapje (vers banaantje/ peer of potje) 1230; 200 cc melk 1630; 200 cc melk 2000; 200 cc melk+ 2 schepjes bambix moet er als hij 6 maanden is veel worden veranderd in zn schema? (ja sorry ben nogal een leek op dit gebied ) en krijg allemaal folders van nutricia waarin staat dat hij een koekje mag als tussendoortje , diksap mag drinken, toetjes savonds. maar ik wil zelf nog liever niet met zoete drankjes beginnen. misschien met avondeten groentes proberen? of zou hij dan teveel krijgen? Thanks alvast!
Mijn zoontje is al 7 maanden maar met 6 maanden was zijn schema ongeveer zoals nu alleen de tijden waren toen anders 8.00 fles met pap(Bambix of Biobim) daarna spelen in de box en naar bed. Als hij niet kan slapen gaan we wandelen of krijgt hij meteen zijn fruit en anders 11.00 fruit(vers of uit een cupje/potje) 12.00 fles slapen 16.00 groente(bijna altijd maak ik het zelf maar 1 keer in de week ongeveer krijgt hij een potje) 17.00 fles 20.45 fles met pap(Bambix fijne granen of Biobim) Met de toetjes en sapjes moet je het zelf weten, maar ik zou het niet doen. Ikzelf geef alleen water en soms thee en geen toetjes en tussendoortjes. Je kunt het het best rustig opbouwen en kijken hoe je zoontje erop reageert. Maar met 6 maanden groente geven lijkt me niet teveel. Je kan eerst beginnen met een paar lepeltjes. Ga je het zelf maken of wil je het uit een potje geven?
ok ! thanks!!! nee wilde eerst uit potje geven. Heb namelijk al 3 potjes met worteltjes in huis! daarna wil ik idd vers geven. dankje voor je schema, zie dat het ritme ongeveer wel gelijk is! nee toetjes en sapjes ben ik zelf ook nog niet zo voor. Vind eerst thee en/of water prima! al geef ik hem nog geen ander drinken tussen door , hij krijgt alleen nog melk en dat is ook voldoende. Maar mocht hij meer dorst krijgen of zin in wat dan begin ik ook eerst met thee
Oke Ik begon met 5 maanden ook met potjes. dat heb ik alleen in het begin gegeven en op een gegeven moment ben ik met vers begonnen. Hij moest er wel aan wennen, maar vindt het nu heerlijk! Alleen melk is inderdaad ook voldoende. Ik voeg bij de flessen iets meer water toe en geef alleen 's middags apart wat water/thee. Succes Ben benieuwd hoe hij de groente vindt
dankje! ik ben ook erg benieuwd. heb het hem nog niet gegeven. oja dat doen wij ook idd! iets meer water erbij doen (ochtend fles en avond fles , want daar zit ook bambix bij)
Als je alleen nog maar fruit geeft lekker met groente beginnen, als dit goed gaat hier en daar een aardappeltje erbij voor de variatie, of een beetje rijst erbij. Je mag prakken of zo geven, kijken wat hij in zelf zijn mond stopt (Rapley). Rond de 7 maanden een broodkorstje, opbouwen tot een boterhammetje met de lunch, beetje boter erop, beleg erop, voor je het weet is je kereltje 8 maanden en drinkt hij zijn flessen niet meer leeg en kun je daar mee gaan minderen. Of zoiets Koekjes hoeven nog lang niet, zoete drankjes ook niet. Die wil Nutricia alleen graag aan je verkopen...
hier wordt ons beebje morgen 6maandjes gister naar cb geweest en dit is de voorgestelde schema: fles 180cc fruithapje fles 180 cc groentehapje en fles 100-150 cc (later mag de fles vervangen worden met yoghurt zonder suiker) fles 180 cc fles 180 cc(indien hij laat in de avond ook nog een fles krijgt, deze moet wel afgebouwd worden) bij 7 maanden idd meelaten snoepen van een boordkorstje fruithapje waren we al mee begonnen, groentehapje vanaf vandaag maak me meer zorgen met de flesjes, die hij momenteel niet wilt/leegdrinkt
Shaida, je zou eventueel best over kunnen naar 3 flessen als de kleine wat water/thee drinkt tussendoor en zijn groenten/fruit goed gaat eten Hier nu dit schema: 0800 pap van 100cc opvolgmelk en een flesje van 1o0cc 10.30 fruit en wat water tussendoor 12.30 fles 180/6 14.30 water+broodkorst of rijstewafeltje 16.30 warm eten 20.00 fles 180/6 we zaten heel lang of 5 flessen en toen ineens op 3, hij wilde niet uit tuitbeker drinken maar ik voer hem slokjes uit een oefenbeker van difrax en dat gaat prima
iedereen heel erg bedankt!!!! ik ga idd maar eens groentes introduceren! maar dan kan ik toch wel zn fruithapje om 10 uur blijven geven? of moet ik dat vervangen door groente?
bedankt voor de tip, wilde idd ook meer water/thee gaan uitproberen. denk dat hij die flesvoeding nu toch echt gewoon zat is haha
10 uur kan gewoon. in eerste instantie wordt fruit/groentehapje meer als een tussendoortje gezien heb ik gisteren begrepen wel een goede van arts was, je bent nu bezig om de kleine te wennen aan jouw eetritme. 3 keer per dag eten. je gaat steeds meer die richting op. dan is ook logischer om fruit in de ochtend te geven en de warme maaltijd rond einde middag.
ja idd , dan geef ik gewoon dus om 1000 uur zn fruit en dan voor ons avondeten een groente hapje! nou ben benieuwd of hij dat lust!!