Hallo, Ik heb nu straks bijna 6 weken bv gegeven en op zich bevalt me dit prima, maar als ik weer ga werken wil ik sowieso flesvoeding ga geven. Daarnaast rook ik ( helaas ! ) 2 sigaretten per dag en ik wil niet dat mijn kindje dit nog langer binnenkrijgt. Vandaar dat ik de BV wil stoppen. Nu is mijn vraag....hoe doe je dit? Ik heb al wel gekeken op internet, maar daarin zijn ze erg wisselend. Volgens hun vervang je 1 voeding door een flesje en daar doe je dus 5 dagen over, daarna vervang je de 2e voeding etc... Maar dan ben ik als ik dus ongeveer 7 voedingen geef per dag ruim een maand bezig met afbouwen?! Kan dit ook sneller? Ik hoop dat je me kan helpen met advies. Liefs Marianne
Hoi, In dit topic staan al verschillende antwoorden op een soort gelijke vraag. Misschien dat je eerst daar even wil kijken. Kom je er niet uit, dan hoor ik het graag. Ilja
Ik heb inderdaad even gekeken op deze site en ben er wel achter hoe je het kan afbouwen. Ik ga 1x een voeding eraf halen en daar die ik dan 5 dagen over. Dus met 6 voedingen per dag doe ik er 30 dagen over. Maar nu heb ik nog een vraag. De 2 laatste voedingen van het afbouwschema: de ochtend en de avond wil ik misschien wel behouden. Kan dat ook of hebben je borsten dan niet genoeg melk meer? Want dan geef ik toch nog een beetje borstvoeding. Liefs Marianne
Ja hoor dat kan zeker. Je hoeveelheid melk past zich vanzelf daar op aan. Als je een voeding hebt laten vallen en je merkt bijvoorbeeld na drie dagen dat het goed gaat kun je rustig weer een voeding laten vallen. Zo kom je dan eerst uit op het schema bv..fles..bv..fles..bv Houd goed in de gaten dat je geen borstontsteking gaat krijgen en zonodig kolf je een keer de druk weg. (let wel alleen zonodig). Succes, Ilja