baby maakt vreemde bewegingen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door fall, 8 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Ter info mijn kleine man krijgt bij verschonen soms wel een een hard piemeltje al vanaf zijn geboorte dat is gewoon een reflex van het lichaam na aanraking. Hier meestal na het douchen met afdrogen.
    Gewoon geen aandacht aan schenken na een paar tellen verdwijnt het ook weer.
    Oudste had dit precies zo en dit is verdwenen heb het sinds de 10/11 maand ofzo nooit meer gehad.

2. fall

fall Niet meer actief

Ik wil er helemaal geen enge wending aangeven. Ik vraag hier alleen maar advies en ervaringen. Ik heb lang getwijfeld om dit topic te openen. Want ik wilde het eerst ook absoluut niet op die manier zien. Het zullen allemaal wel ontdekkingen zijn van mijn dochter. Is geef er zowiezo geen aandacht aan. Jammer dat er mensen oordelen terwijl zij het zelf niet hebben gezien. Het is moeilijk uit te leggen in woorden. Maar ik hou er nu over op.

3. Pineapple

Pineapple Actief lid

12 jun 2013
    329
    0
    0
    Ik vind het wel knap van je hoor dat je dit bespreekbaar maakt!! Laat de mensen die het niet begrijpen, het is ook wel een beetje logisch dat niet iedereen bet begijpt want het is niet iets wat je vaak hoort. Zoals anderen al zeiden, gaat vanzelf over, probeer haar maar af te leiden maar maak je geen zorgen en probeer je er ook niet voor te schamen.

4. Jasia

Jasia Actief lid

1 jul 2013
    189
    7
    18
    Herkenbaar. Mijn dochte is nu anderhalf en doet sinds een tijdje ook zoiets. Ze gaat op haar buikje liggen met iets onder haar heupjes. Ze strekt en ligt helemaal stijf va spanning en kreunt/ hijgt er ook bij. Vaak zweet ze dan ook. Het lijkt echt op mastruberen. De ene keer kan ik haar afleiden. De ander keer wordt ze driftig en gaat gewoon door wanneer ik haar los laat. Ik weet niet wat het is..

5. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.033
    2.396
    113
    Voor mijn studie heb ik ooit een verslag geschreven over sexuele voorlichting bij kinderen en bij onderzoek (jaar of 10 geleden), kwam dit ook naar voren. Kan me herinneren dat er aangegeven werd door experts dat ze ontdekken (onbewust uiteraard), dat het fijn voelt. En als het fijn voelt waarom zou je er dan mee stoppen? Geen idee of het echt zo werkt, mar het werd afgedaan als volkomen normale bewegingen...

6. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Ik heb in het begon het cb boekte gelezen daar staat ook iets over met een knuffel tussen de beentjes wrijven omdat dat fijn voelt volgens mij bij het stuk van 1 jaar
    Is dus heel niet vreemd

7. maliro

maliro Niet meer actief

Mijn dochter doet dit ook.
    Het wordt ook wel zelfstimulatie genoemd en is volkomen onschuldig.

Klikkerdeklik hier voor meer informatie

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ts
    Laat je niet door aantaal mensen hier beoordelen!
    Snap ook niet dat reacties want je vraagt ervaring en niet oordeling van wat volkomen normaal is. Maar tis ja.. Sommige hier...
    Fijn dat je dat vraagt en ik zie veel meisjes dat ook herkennen en positief mee kunnen over praten.

Ik kan mij voorstellen dat jij als ouder dat niet prettig vind want ik zou dat ook iets als raars en schaams ervaren denk ik als dochtertje dat zou doen bij andere mensen bij.

Ik wens je zoiezo sterkte om verstandig mee om te gaan.
    Het gaat wel over dus even doorbijten! ;)

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Idd wat Piccolina zegt; laat je niet veroordelen hoor.
    Wat een aantal felle reacties hier zeg.!

Wat je vraagt/zegt is helemaal niet raar hoor ts; ik snap dat je je er missch wat ongemakkelijk bij voelt. Maar zoals je, in de links die zijn geplaatst, kan lezen: het is echt heel normaal gedrag.
    Ik heb op een kinderdagverblijf gewerkt en hier kwam het bij bepaalde kindjes regelmatig voor. Volgens de pedagoog die bij ons werkte, hoort het gewoon bij de ontwikkeling.
    Vooral niet er voor schamen en blijven bedenken dat ze gewoon haar lichaam ontdekt.

10. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Mijn mening is:
    Ik vind het raar dat jij zegt dat mensen denken aan masturbatie. Dat hoeft niet! Ik vind ook dat je niet kan sreken over erecties en masturberen!! Het zijn verdorie kinderen!!! Ze hebben geen idee wat het is! Ja bepaalde dingen zijn fijn. Dochter zit ook wel eens aan haar prutje maar ik haal haar hand weg. Ze hoeft er niet aan te zitten. Ze hoeft er niet van te hijgen ed. Ze weet niet wat het is. Over een aantal jaar ga ik dat uitleggen. Ik zie erecties, stijve piemels en masturberen voor volwassenen. Zij weten het en doen er hun voordeel mee. Ja, ik ben fel daarin. Misschien ook omdat ik aangerand ben toen ik jong was. Ik vertel dat nooit maar nu begrijp je misschien waarom. Dus piccolina, jij kan ook hard oordelen over dit soort dingen. Misschien is het fijn als jij je ook inhoud of iig begrip toont voor een andermans mening.

11. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Jij geeft hier een afwijkende reactie. Dus ik zou zelf, juist door wat jou is aangedaan, je heel goed gaan inlezen wat normaal is. Wat jij schrijft, suggereert en hoe je handelt bij je dochter is niet normaal en ik zou je adviseren om meer informatie op dit gebied te zoeken, juist omdat jouw beeld gekleurd is.
    Een volwassene mag nooit, nooit, nooit aan een kind komen. Een kind zelf wel en dat is juist heel gezond. Laat een kind daar zelf zijn weg in vinden.

Kinderen masturberen zeker wel. Niet met seksuele gedachten of gevoelens, wel omdat het gewoon een lekker gevoel geeft, zelfs baby's kunnen dat al ontdekken.

Wat oudere kinderen masturberen zeker wel bewust en doen dit vaak wanneer ze alleen zijn, volkomen normaal en juist wenselijk.

TS: ik heb een oppaskind gehad die dit deed rond 10 maanden. Ik snap goed wat je bedoelt. Ik snap ook dat je je als ouder ongemakkelijk voelt maar ik keek er zelf niet raar van op. Juist omdat het een baby is. Vond het wel grappig en het ging eigenlijk wel voorbij na een paar weken. Schaam je niet hoor! Is gewoon natuurlijk!

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Erectie is gewoon een term voor het hard worden van de penis, niks meer niks minder.. Wetenschappelijk gezien kan dit al vanaf baby af aan niks geks dus
    Vreselijk wat jou is overkomen en kan me dan wel indenken dat je een andere lading aan die term geeft maar wat carino ook zegt dat komt mogelijk voort uit jou ervaring een baby geeft er nog niet zo'n lading aan in de term van seks
    Nogmaals ts zeer normaal gedrag voor een baby er is niks mis mee om nu al te leren dat het niet in bijzijn van andere mensen hoeft

13. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    #33 Vosje7, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    Het is just belangrijk om baby's en kinderen dit wel te laten doen en op geen manier het idee geven dat het niet normaal is wat ze doen of iets waar ze zich voor moeten schamen, ze moeten hun lichaam ontdekken en hun lichaam is van hen. Als het kind opgroeit met het idee dat dit vies en verkeerd is kan het gevolgen hebben voor de normale ontwikkeling van zijn/haar seksualiteit, slecht zelfbeeld etc.

14. kwebbel17

hoe ik handel bij mijn dochter is niet normaal?? IK haal dr hand weg en dat is niet normaal?? Leg uit ???????? Ik ben benieuwd waarom iemand, die mij niet persoonlijk kent, en afgaat op het feit wat ik nu schrijf, mij niet normaal vind.

15. MommyB

MommyB Bekend lid

21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    #35 MommyB, 10 aug 2014
    Laatst bewerkt: 10 aug 2014
    Ik denk dat ze doelt op het feit dat je je kindje zich zelf "moet" laten ontdekken. Wij als ouders leren onze kinderen schaamte en hoe ze later met hun eigen lichaam om gaan. Er is niets mis met ontdekken van je zelf.

Mijn zoontje heeft heel vaak een stijf piemeltje. Hier voelt hij dan ook graag even aan. Ik vind dit geen enkel probleem, al haal ik zijn handje wel weg wanneer we op bezoek zijn en ik hem verschoon. Ik wil hem later bijbrengen dat hij zich zelf best mag ontdekken maar dat je dit in de privacy van je eigen kamer doet.

Ik kan me nog herinneren dat ik vroeger ook met een knuffel tussen mijn benen sliep :)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou... Ik vind het ook een beetje apart...

Waarom mag je dochter niet aan der eigen geslachtsdeel
    Zitten?:(
    Het is toch van haar? Voor haar is het net zo nirmaal als dat der arm, voet, teen is...

Ik denk dat je door haar hand weg te halen een signaal geeft dat je er vanaf moet blijven...
    Dat het niet 'normaal' is

17. kwebbel17

Oke kan ik inkomen maar om mij dan meteen niet normaal te noemen... jemig zeg...

18. Vosje7

Vosje7 Actief lid

3 apr 2013
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook inderdaad dat dit wordt bedoeld. En wie weet wat voor problemen dit later op gaat leveren? Een kind hoort zich niet te schamen voor welk deel van zijn lichaam dan ook, en JUIST omdat het een baby is is dit nog helemaal niet seksueel beladen, dus inderdaad niet vreemder dan een been of een arm. Het voelt gewoon prettig en als een baby zoiets doet is dit volkomen normaal en moet zeker niet worden verboden.

19. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Lees eens goed wat ik schrijf. Ik noem de handeling, het weghalen van haar hand om verkeerde redenen, niet normaal.
    Ik schijf nergens dat jij, als persoon, niet normaal bent.

Je reageert vaak zo heftig hier terwijl niemand je aanvalt. Lees eens je reacties in dit topic rustig terug. Denk daar eens over na.

Verder vind ik het heel belangrijkst je je eigen negatieve ervaring niet betrekt bij de opvoeding van je dochter. Mijn advies was daarom andere meningen en informatie te zoeken omtrent dit onderwerp. Niet om belerend over te komen of te suggereren dat je niet normaal bent, gewoon omdat ik uit je reacties haal dat je een krom beeld hebt over dit onderwerp.

20. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Helemaal eens met Carino.
    Het is iets volstrekt normaals, maar ik kan me voorstellen dat wanneer je je niet in deze dingen hebt verdiept je een beetje raar kunt opkijken. Vooral als het in een winkel gebeurt, ik snap dat wel hoor.

Zoals andere dames ook al aangeven, het geeft gewoon een lekker gevoel, net zoals bijvoorbeeld kriebelen over het rugje of babymassage of zoiets.
    En inderdaad: hand weghalen zou ik niet doen, het is haar lijfje en volgens mij mag ze dat gewoon aanraken toch? (ik zie ook niet helemaal het verband met jouw nare ervaringen overigens)

Ik zou zeggen: lekker laten friemelen, en zodra ze wat meer begrijpt kun je zeggen dat dat iets is voor als ze alleen op haar kamertje zit.

Deel Deze Pagina