Wie ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Hester, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hester

Hester Niet meer actief

Wiens kindje van 16 maanden drinkt ook nog altijd met veel plezier uit een fles?

Mijn zoontje is een stoere, ondernemende peuter, maar zijn flesje melk wil hij graag nog hebben, liefste op schoot zittend. Binnenkort moeten we weer naar het CB en ik zie de bui nu al hangen: daar gaan ze over zeuren.. :oops: Zó heel gek is het toch niet? Het is een momentje van rust en troost voor hem. Ik ben dus een beetje op zoek naar steun hier ;)

2. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee maar als jij je er goed bij voelt en je zoontje ook snap ik niet waarom het CB moet gaan zeuren!
    Toch een lekker genieten moment met je zoontje lijkt me!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    idd helemaal mee eens.
    Het cb mag pas zeuren als hij constant met n flesje drinken rond loopt. dat is nml slecht voor de tandjes. En dan kan je idd beter n beker geven.
    Maarja t cb zeurt graag is mn ervaring..
    over 2 uurtjes mag ik er weer voor t eerst met Wendy heen...

4. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    als ze vraagt of hij nog uit een fles drinkt gewoon nee zeggen hihi

5. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Mijn kereltje is nog geen 16 maanden maar drinkt ook nog steeds een pap fles s`ochtends en een flesje melk bij zijn broodje s`middags. Ze zeurde inderdaad al een beetje dat ik beter de melk van s`middags in een gewone beker of een rietjes beker moet geven. Nou alles op z`n tijd hoor!
    Laat je niet gek maken. En anders zeg je toch dat je al heel hard aan het oefenen bent met een bekertje, heb ik ook gedaan.

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja idd.
    Ze niet wijzer maken als ze hoeven te zijn ;)

7. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise krijgt ook iedere ochtend nog een papfles terwijl ze tegen me aan ligt hoor... ik ben blij dat we dit momentje nog samen hebben want ze wordt al zo snel groot!

8. schanulleke

6 jul 2008
    48
    0
    0
    roze wolk!
    de mijne is ruim 2 en drinkt ook nog lekker een flesje dreumesmelk hoor geen problemen mee vind het wel fijn en hij ook.

9. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Emiel krijgt ook 's morgens nog een papfles. Gisteren een bordje geprobeerd maar als dan die dame van het CB de boel op komt ruimen voordat ik naar m'n werk ga is het prima ;) . Ook 's middags nog een fles na de boterham/voor het slapen. Sinds een aantal maanden krijgt Emiel toch 's avonds voor het slapen bij mij op bed weer een klein flesje (hij slaapt er heerlijk op).
    2 Weken geleden bij het CB vroegen ze er niet naar en ik heb niets gezegd. En als ze het wel vragen ... een klein beetje liegen.

10. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik zou ook niks zeggen hoor op het cb.

ik krijg er bij dévana amper een boterham in.
    ze eet wel haar warme prak heel goed,en fruit gaat er ook goed in.

bij mij krijgt ze ook s'morgens,en s'middags,en s'avonds voor het slapen gaan een flesje hoor.
    is misschien nog wel veel,maar ze het zelf aangeeft dat ze het nodig heeft,krijgt ze het ook gewoon van mij.
    zeker omdat ze niet altijd even makkelijk is geweest met eten.

maar ik zeg niks op het cb hoor.

11. vlademira

vlademira Niet meer actief

mijn zoontje is 4 maanden en wil nu haast al niet meer uit de fles drinken

12. moon85

moon85 VIP lid

5 jul 2006
    6.811
    0
    0
    Britt wil eigenlijk alles uit een rietje behalve der flesje om 19:00.
    Die laat ik ook gewoon zo.. even lekker knuffelen en heeft ze gewoon nog nodig.

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou het wel gewoon bij het cb zeggen en zeggen waarom je het doet, dan zeuren ze maar, het is toch jouw kind? Ze zijn er eigenlijk alleen maar om advies te geven en dat advies weet je inmiddels.

Ik vind het een beetje gek, want met borstvoeding zullen ze geen problemen hebben als je dat met 16 maanden nog geeft, terwijl ik het eigenlijk een beetje hetzelfde vind, het is gewoon nog mooi moment met je kind.

14. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Merel krijgt 's morgens een pap fles en 's avonds heerlijk tegen me aan een fles voor het slapen gaan. Die krijgt ze ook gewoon totdat ze het zelf niet meer wil. Dat is echt "ons moment" en dat kan niemand van ons afpakken.

Ik zou er niet om liegen hoor bij het CB. Het is JOU kind en ze mogen ADVIEZEN geven op het cb, meer niet. Miisschien krijg je het advies om flessen af te bouwen, maar ADVIES is niet iets wat je op MOET volgen, maar iets waar je iets mee kan doen OF NIET.

Hier hebben ze er trouwens nooit naar gevraagd en als ze het wel doen krijgen ze gewoon antwoord. Wat zij dan zeggen hoor ik aan en als ik het zinnig vind doe ik er iets mee en anders leg ik het naast me neer.....

Lekker doen hoor wat jou bevalt en waar je kindje het goed op doet! ;)

15. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Onze dochter is ruim 18 maanden en drinkt haar pap 's ochtends ook nog uit een fles en krijgt soms bij haar broodje ook nog een flesje melk. Heerlijk! Vooral omdat ze dan of lekker bij mij ligt, of lekker op de bank....en dan kan ik nog even mijn haar doen, tas pakken, make up smeren en schoenen aantrekken voor we samen de deur uit rennen richting kdv, oma of supermarkt....

Bij het cb vroegen ze niet naar de fles. Ze vroeg of ik limonade uit een drinkbeker gaf en daar kon ik ja op antwoorden ;) dus tja, niets gelogen, haha.

Gewoon doen wat jij wilt Hester, jouw zoontje geeft zelf wel aan wat hij wil enne, die tandjes, wat eerder al gezegd werd, volgens mij is dat alleen in geval van de hele dag flesjes en een speen....

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn dochtertje krijgt tussen de middag ook nog een fles. Van de week naar het CB geweest en natuurlijk gingen ze er over zeuren. Ach, lekker belangrijk, een paar weken meer of minder maakt mij niet uit, ik zorg heus wel dat ze over een paar maanden van die fles af is, maar nu geniet zij (en ik) er nog even van.
    Ze zei ook dat ze vanaf anderhalf jaar ook gewoon uit een beker moet drinken en niet meer uit de tuitbeker. Nou, ik denk dat dat ook nog wel een paar maandjes langer gaat duren.

17. Eef79

Eef79 Actief lid

4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Ook hier een flessenkind hoor, met 14,5 mnd. Alles wil 'ie uit de tuitbeker, maar melk ho maar!

18. tam24

tam24 Lid

19 mrt 2008
    61
    0
    0
    Hoi!

Ook mijn zoontje die nu 18 maand is krijgt smorgens en savonds voor het slapen gaan nog een flesje melk. Tussendoor drinkt hij gewoon uit een beker of tuitbeker. Ik heb er ook geen problemen mee en vindt het ergens ook nog heerlijk, het is zo lekker vertrouwd voor hem!
    Laat het CB maar lekker zeuren, jij bent zijn moeder. Ze worden zo snel groot!
    Mijn dochter is nu elf weken en ik geniet echt van elk flesje wat ik haar geef, zo gezellig en knus samen.

Groetjes

19. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ben het hier helemaal mee eens.

En mijn zusje heeft op dr 5e verjaardag dr flesje ritueel in de prullenbak gegooid (alle visite moest eromheen staan :)). Ze had gewoon behoefte aan die veiligheid ...

Ennuh ... tis JOUW kindje!

20. Thirza02

Thirza02 Fanatiek lid

20 jun 2007
    3.703
    0
    0
    Leeuwarden
    Zal ik eens iets "geks" vertellen...
    Een kennis van ons... Haar zoontje is 6 en die krijgt smorgens op bed en savonds voor het slapen gaan een klein flesje melk! Hij vind het heerlijk... Het is gewone halfvolle melk en hij drinkt het zelf, niet bij mama op schoot.
    Maar hij geniet er enorm van!
    Laat dat kindje! Hij vindt het fijn!
    :)

Deel Deze Pagina