Mag hij/zij dan later ook kiezen of hij/zij kinderen zelf wil baren, of zijn zaadjes alleen verspreid? Echt heel raar dit! Je kiest je geslacht niet, je bent of jongen of meisje. En natuurlijk zijn er kinderen die een geslachtsverandering ondergaan maar dat vind ik wel iets heel anders als dit! Ik vind dit een beetje hetzelfde als wanneer ik zou mogen kiezen of ik bruine ogen had of groene. Of blank of donker ben. Dat heb je niet voor het kiezen!
Tja, en dat is ook het bezwaar van die vrouw van ABC (begin van het filmpje). Ze heeft het gevoel dat de kinderen deel uit maken van een soort sociaal experiment. Zo ervaar ik het ook. De ouders hebben een andere visie op het geslacht van een kind en het kind heeft zich er maar in te schikken. Egoïstisch, zoals in het filmpje gezegd werd.
Waarom mag mijn zoon geen vlechtjes in z'n haar en lippenstift op? Omdat ik hem, zodra hij daar om zou vragen, wil beschermen tegen de buitenwereld! Vrij zijn in je keuzes, natuurlijk, maar een keuze maken waardoor je belachelijk gemaakt wordt, ontzettend veel moeite zal hebben met vriendjes krijgen, later met een baan krijgen, en gezien worden als iemand die niet helemaal spoort, dát wil ik mijn kind niet aandoen! Met een pop spelen mag van mij best, Damien vindt het geweldig om met een poppenbuggy met een knuffel er in over straat te racen, allemaal prima (hoewel ik dat eerst ook verschrikkelijk vond, maar papa's lopen ook gewoon met kinderwagens over straat, dus tja, waarom poppen nou per definitie voor meisjes zijn?), en als hij ooit een keer nagellak op wil of m'n vriend onder wil make-uppen, ook prima, maar dan wel thuis, en niet op straat! Ik wil m'n zoon vrijheid geven in z'n keuzes, maar ik wil 'm ook leren dat niet elke keuze door iedereen geaccepteerd wordt, dat je een keuze soms letterlijk niet 'kan maken'. Als hij ooit zou besluiten om van geslacht te willen veranderen kan ik alleen maar achter 'm staan, maar ik denk dat een jongen die een meisje wordt heel iets anders is dan een jongetje zijn en er half uit zien als een meisje. Het zou prachtig zijn als mensen zo makkelijk in elkaar zaten dat dit allemaal kon, dat dit allemaal geaccepteerd zou worden, maar we weten allemaal dat dat niet zo is, en dat wil ik m'n kind ook meegeven!
Ik heb ook gezegd dat ik het erg raar vind om het geslacht te negeren.. Maar ik word er op aan gewezen als mijn kinderen met een buggy spelen.. en Nagellak op willen hebben omdat Ik mijn nagels ook lak! en later worden mijn kinderen er ook opgewezen, dat zij anders zijn... want volgens de maatschappij kan dat echt niet.! ookal zou ik graag willen dat mijn kinderen zijn, wie ze willen zijn.. Helaas is het voor deze wereld niet mogelijk. Kijk naar acceptatie van homo's, geloven,kleur..
sorry, het was niet zozeer een opmerking aan jou adres, als wel aan het hele fenomeen . Vanuit een praktisch oogpunt, als je je kind verschoont, of een luier aandoet, hoe doe je dat dan, als je perse niet wilt weten wat het geslacht is ...??? Op de tast? Ik ben het met je eens hoor, deze maatschappij is helemaal niet klaar voor dergelijke opvoedingstechnieken
Snoop Dogg heeft ook vlechtjes en staartjes, dus daar zit ik niet over in. Maar wat Mommieof2 ook al zegt. Het grootste gros is nog niet eens zo ver dat ze andere geloven, seksuele voorkeuren, ras accepteren/respecteren. Iedereen is vrij om hun kinderen op te voeden zoals hen goeddunkt, maar er zijn grenzen. Dit vraagt om een identiteitscrisis/rolverwarring. En laat de adolescentie nou een van de belangrijkste (imo) fase zijn hierin. Ik vraag me ook af hoe deze mensen dit voor zich zien. Ik bedoel, we hebben het hier heus niet alleen over uiterlijk.
ooh ik begreep hett niet dacht dat t kindje met 2 geslachten geboren was ofzo maar niet dus , Ik vind het op de eerste foto een knulletje vage mensen zeg :S
Goh, ik zie gewoon een jongetje hoor. Ik snap tot een bepaalde hoogte hun ideeën, maar het 'geheim' houden van het geslacht gaat écht veel te ver.
Dat lijkt niet alleen zo, dat IS ook zo, (dat het eerder verwarrend dan bevrijdend is). Deze ouders gaan er namelijk van uit dat man-vrouwverschillen alleen maar cultureel bepaald (en dus aangeleerd zijn), terwijl wetenschappelijk onderzoek duidelijk genoeg heeft gemaakt dat er echt gewoon allerlei biologische verschillen zijn. En voor je identiteitsontwikkeling is het heel gezond om vanuit die basis je te ontwikkelen. Daar kan zo al wel genoeg mis in gaan, (denk maar eens aan genderstoornissen en de problemen die dat oplevert voor de mensen die daar last van hebben). Ik denk zelf dat als je als ouder zoveel moeite hebt met man-vrouw-verschillen die WEL cultureel bepaald zijn, je je kids gewoon moet leren zelf te denken en zelf te kiezen, weerbaar te zijn, enz enz
Als ze mensen tegenkomen die vraagt naar hun kinderen, dan zeggen ze: Wij hebben 3 kinderen, 2 jongens en de ander heeft nog niets beloten... Dus das ff afwachten. Enne, het zou ook wel eens een aapje of een zwijn kunnen zijn. We moeten gewoon even afwachten wat het wil.
Ik vraag me trouwens ineens af: gaan die ouders dat kindje zelf ook niet vertellen wat het is, ee jongetje of een meisje? Want als je dat aan het kind zelf vertelt, kan die vervolgens gewoon op school eens rondkijken en denken: hmm, alle kindjes die ook hetzelfde als mij zijn, doen dit, dus dat ga ik ook maar doen. Of zou dat dan wel oder zelf kiezen vallen?
Dat lijkt me dus ook een erg interessant vraagstuk. Ik denk het niet, want in hun ogen is het niet relevant. Oh, ik vind het nature/nurture debat zo interessant.
Wat een geestelijk zieke ouders zijn dat. Je identiteit is alles wat je hebt, en natuurlijk mogen meisjes ook met auto's spelen, en jongens met poppen. Maar dat kan ook als je weet wat je bent. Je kiest hier toch niet voor? Je bent het, en als het echt zo is dat je in een verkeerd lichaam geboren bent zijn daar ook oplossingen voor. Ik denk dat deze ouders dit kindje psychisch mishandelen, want straks komt het in een identiteitscrisis terecht. Iedereen kijkt je raar aan, en het kind zal dus een minderwaardigheidscomplex hebben. En vriendjes en vriendinnetjes? Ik denk dat ik mijn kind(eren) niet zou laten spelen bij dat soort vreemde mensen thuis. Als ik de foto's bekijk, zie ik een jongetje. Wat doen die ouders als (stel..) het een jongetje is, en het wilt graag een meisje zijn: Gaan ze dan ook op 4 jarige leeftijd ofzo geslachtsveranderingen laten doen? Of hoe zit dat?.... In 1 woord: ZIEK Je kunt best alternatief denken en leven, maar dit gaat gewoon te ver en slaat helemaal nergens op.
Ik geef je gelijk ik denk ook dat het een jongetje is. Rare ouder hoor op foto twee dat kindje me die staartjes lijkt op een meisje het is omdat ik weet dat het een jongetje is. Zielig....