Dagindeling peuter en een slecht slapende baby; hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Palmboompje, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboompje

Palmboompje Actief lid

16 jan 2013
    364
    0
    16
    Wij hebben een peuter van 3 jaar en een baby van bijna 10 weken.

Hoe is jullie dagindeling met een peuter en een baby?

Ik vind het zo moeilijk om mijn oudste de aandacht te geven die hij nodig heeft omdat er nog een baby is die niet echt veel slaapt overdag.
    Graag zou ik leuke dingen willen doen met mijn oudste maar omdat de jongste nog zo klein is en slecht slaapt durf ik het niet aan om haar overal mee naartoe te nemen.
    Ik ben de hele tijd bang dat de jongste overprikkeld raakt en dat de oudste niet genoeg zijn energie kwijt kan want die wordt superdruk na een tijdje binnen te hebben gezeten.
    Ik heb echt moeite om te genieten momenteel, ik vind het eigenlijk heel erg zwaar en maak me de hele dag druk om alles...

Wie heeft er tips?

2. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.031
    3.287
    113
    Draagdoek....
    Ik slinger baby op mijn rug, die slaapt daar (of niet) en ik doe leuke dingen met peuter en doe de heen-en-weer-loopjes naar school voor kleuter. Soms even een tussenstop op een bankje of in de bieb of zo om baby te voeden en dan weer op pad.

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.617
    1.156
    113
    heb je een tuin? hup de oudste een jas aan en even aanrommelen in de tuin, kleine in de wandelwagenbak mee de tuin in.
    of even een rondje naar een speeltuinje of dierentuintje ofzo...

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Peuterspeelzaal?
    Kids play ground zoek een rustig hoekje en de jongste gewoon in de reiswieg.
    Is de jongste echt zo overprikkeld of is dat je angst? Want dan bied een osteopaat vaak uitkomst.
    Zwemmen en dan idem als kidsplayground een rustig hoekje opzoeken en de oudste losgooien in het peuterbad. Naar de speeltuin, naar het bos?

Deel Deze Pagina