Baby matras

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Leaf, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Hier ook het Ikea matrasje van 40 euro! HIj kwam goed uit de testen. Ik geloof niet in aerosleep. Ga wel via de zorgverzekeraar een matje halen dat gaat piepen als het geen ademhaling meer registreert maar dat is meer omdat manlief dat heel fijn vind. Matje ligt onder het matrasje! Toch geloof ik dat de reflex, ook ban een pasgeboren baby, als het gezond is dat het, het hoofdje tilt als het al in het matrasje zal rollen!

2. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Hier haalden ze aerosleep er ook af.
    Nou hij ligt er toch weer mooi op nadat zij vertrokken waren!
    Hier overigens een koudschuim matrasje van aldi, echt super!
    Beter dan die van ikea wat ik bij zoon had.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    beetje ontopic maar matje valt onder dezelfde noemer als de aerosleep. dikke schijnveiligheid:)
    NOOIT vertrouwen op een hulpmiddel. mensen gaan teveel vertrouwen op iets en dat is juist het gevaarlijke aan die dingen. je gaat al gauw minder snel bij je kleine kijken. want:" het ding geeft het wel aan wanneer het niet goed gaat en hij piept nog niet dus het is goed". harstikke fout.
    ook dat ding kan storingen krijgen. zal je gebeuren dat je op dat ding vertrouwd en hij het niet doet...
    die matjes geven ook vaak vals alarm of wanneer ze ernaast liggen. de eerste paar keren zal je er geschrokken op af rennen en de andere keren doe je het al een stuk rustiger aan. want: "het zal wel een vals alarm zijn".
    om deze reden hebben veel zorgverzekeringen het matje al uit hun pakket geschrapt. ze raden niet voor niets aan om je kleintje het eerste jaar bij je op de kamer te houden. waarom? de kleine hoort je ademhaling en je bewegingen en hierdoor zal het niet zo snel in een hele diepe slaap komen waarin ze een evt (korte) ademstilstand kunnen krijgen. ook schijn je zelf instinctief te reageren wanneer de kleine niet meer ademt.

4. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
  5. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ja die hebben wij ook gekocht, ben benieuwd hoe hij bevalt. Hoe zit het met buikslapen en dit matrasje, iemand ervaring?

6. Lismam

Lismam Actief lid

14 okt 2014
    288
    0
    0
    Snap je reactie wel een beetje maar zoals ik al zei wil manlief het graag. Het geeft hem een veilig gevoel voor als ze na een tijdje niet meer bij ons op de kamer ligt. Zelf ben ik veel sneller wakker van elk geluidje dus ik zal veel minder op het matje afgaan verwacht ik!

Deel Deze Pagina