Wij hebben het Purflo matras even in huis gehad, maar vlot verkocht. Ik vond het nadelig dat je door de buizenconstructie de dekens niet echt kon instoppen. Het is echt gemaakt als bedje icm met een slaapzak en geen dekens. Nu gebruik ik ook na 6 mnd geen dekens, maar in de eerste maanden is dat toch wel fijn. Wij hebben een compleet aerosleep matras, dus matras en opdek. Superfijn matras. Beide kids hebben mooie ronde koppies, matras vormt zich goed naar het lijfje. Babymatrassen zijn vaak veel te hard en baby's krijgen dan door de rugligging een afplatting. Ik zou wel twee opdekmatrasjes doen. Als een kindje ziek is of het andere zit in de was. Altijd handig . Niet in de droger gooien, dan krimpen ze een beetje.
Madeliefke Heb je die matras in 2012 gekocht? Schijnt nu op hun website dat het net kleiner dan bedje zodat het goed past met ruimte voor deken. En die aerosleep van jou is gewoon matras van get merk aerosleep + aerosleep zelf?? Ik heb nog tijd om te zoeken naar goede matras dus hoe meer meningen hoe beter! Van purflo is tot nu toe alleen goede ervaringen behaalve dan dat die te strak is( oude model?). Kost complet met slaapzak 120euro... Aerosleep walt toch duurder volgens mij vooral 2stuks... Ik heb nog vraag over deken of slaapzak- volgens mij in slaapzak veiliger warmer en slaapt kindje beter toch of zie ik het verkeerd? Gewoon slapen lijkt mij dat die vaker gaat op buik liggen of bloot en dan is het koud... We krijgen kind in april. En tja... Wiegendood vroeger was normaalste zaak omdat juist matrassen waren vaker van stroo of heel dicht.. Nu is toch veel minder.. Of het bewezen of niet maar staat op elke veiligheidstip dat kindje nooit op buik mag slapen zelfs niet bij purflo... Ik ben tOch voorzichtig met dingen en bespaar veel om wat tweedehands te kopen wat goed is maar wil liever niet besparen op gezondheid van kindje zelf..en als mensen denkeb wat niet veilig is mag dan ook niet verkocht worden dan is echt beetje raar want wat nu kan verkochtworden over 2 jaar kan verboden etc. Kijk als voorbeeld meubel van baby vroeger toen mdf was zo populair iedereen kocht het nu kan het niet eens verkocht worden als het niet E1 is en over paar jaar E0 en over nog maar jaar helemaal geen mdf-omdat onderzoeken bewijzen zich pas over tientalen jaren naar kanker... En er word zo veel producten verkocht die risicos verdubbelen dan normaal maar niemand gaat erover gewoon praten anders zal er niks in de schappen liggen...
Ik zie voornamelijk negatieve reacties van dames die het matras niet zelf in gebruik hebben ( gehad). Op een reactie na. Zoals met alle dingen is het heel persoonlijk. Wij waren en zijn zeer tevreden. TO mag ik vragen waar hij nu voor 120 incl. Slaapzak te koop is? Voor ons aankomend kindje willen we er eentje kopen gezien de jongste nog op het matras slaapt. Ik heb die van ons in 2007 bij babydump gekocht maar zie het nu op de site niet meer dus weet niet of ze het nog hebben.
Ik heb het matras in 2009 gekocht, dus het kan goed zijn dat er nu een verbeterde versie van het Purflo matras is. Wij hebben het matras van Aerosleep en twee opdekmatrasjes (met die gaatjes) van Aerosleep. Ik heb het gekocht bij een faillisementspartij (je moet een beetje geluk hebben ) en was in totaal 130 euro kwijt. Onze kindjes slapen vanaf 6 mnd in een Puckabag. Dat is een 4 seizoenslaapzak. Hierbij hoef je geen dekens meer te gebruiken. Tot 6 maanden vond ik het fijner om een deken+laken te gebruiken. www.puckababy.nl Het gebruik van slaapzakken is veiliger, op verschillende kdv gebruiken ze ook alleen nog maar slaapzakken.
wij hebben dit matrasje bij deze webshop besteld: www.babyxpress.nl/kindermatras/kindermatras-60x120-alvi-max-medicott-premium
Hier sluit ik mij bij aan. Nadat onze eerste zoon een groot bed kreeg hebben wij het matrasje meteen naar de stort gedaan. Nu weer een nieuwe gekocht bij de Leenbakker voor 40 euro. Prima ding volgens mij. (heb ook wat research gedaan en deze kwam prima uit de test..)
Bedankt ! Purflo is voor 118 euro te koop bij Welkom! | Babyslaapwinkel Jamaila En als kindje gaat op matras staan dan houd due vorm hij ook of zaakt die een beetje? En die metalen randen zijn breed of valt wel mee? Madeliefke Goede tip van die falissement maar hoe zoek ik die op...?? Puckababy las ik ook aleen goede ervaringen mee. Ik dacht ook my baby daarin laten slapen van begin af...
Ik heb ook vraag over aerosleep Stel ik heb matras + aerosleep kost 130 euro nu gekeken okey maar boven die opdekmatras hoeft niks Of wel hoeslaken?? Want stel kindje spugt dan was je hoeslaken en aerosleep altijd if aleen het hoeslaken en aerosleep af en toe? Purflo tot nu toe mijn favoriet maar wat ik bang ben is dat het re koud van onder is okey lichaam in slaapzak maar hoofd toch niet....
Heeft iemand ervaring met zon matras? ABZ Maxxi-Air Babymatras, 60x120 | 110-Matrassen | 6-Slapen | Babyandmore
van de randen heeft je kindje eigenlijk geen last. Dat zit echt helemaal aan de rand en daar ligt je kindje niet want daar zit het gelijk tegen het hout van het bedje aan, dus daar is geen hinder van. Als je kindje er op gaat staan zakt het ook niet, de banden kun je aanspannen en gaan niet losser als je kindje in bed gaat staan.
In principe niet, maar bij ons leert de praktijk dat de randen op de een of andere manier het aller lekkerste liggen
Onze zoon ligt ook altijd bij voorkeur zo ongeveer met zijn hoofd tussen de spijlen van het bed. Zo veel mogelijk op de rand, in ieder geval. Wij hebben over de aerosleep ook nog een hoeslaken, dat ligt toch wat zachter. Is was ze altijd allebei tegelijk. (Kwijl e.d. gaan toch door het laken en komen dan in de aerosleep. Dus ik vind dat wel zo fris. Dat doe ik elke week. Maar ik kan me ook voorstellen dat je bijvoorbeeld de ene week alleen het laken wast en de andere week beide. Het voordeel van de aerosleep is natuurlijk toch dat eventuele viezigheid naa onderen zakt, zodat je kindje toch nog schoon en droog ligt.
ik heb een gewoon prenatal matrasje en daaroverheen heb ik een airo sleep dekje (duurdere variant) deze kun je uitwassen, luchtdoorlatend, hoeft geen molton onder, spuug e wordt opgevangen in het dekje en verplaatst zodat luchtgaatjes open blijven. ideaal, matrasje hoef je niet te wassen alleen het dekje en die kan zo de wasmachine in
Ik zie twee varianten aerosleep gewoon van 39 euro en. Aerosleep protect van 69 euro maar zie geen verschil eigenlijk - weet iemand wat het verschil is?
Ik heb in de bedjes koudschuimmatrasjes liggen van 50 euro per stuk. In de zomer heb ik voor de ventilatie een aerosleep opdekje (kost iets van 35 euro) met een bijbehorend hoeslaken, in de winter doe ik er een jersey hoeslaken overheen
@ Piccolina: het verschil tussen de protect en de original is dat er in de protect nog een extra onderlaag ter bescherming van het matras eronder zit... maar als je gewone molton-hoeslakens onder de original doet heb je hetzelfde resultaat en hoef je het opdekje niet elke keer te wassen. De werking is hetzelfde Kijk anders hier eens: Babyveilig.nl, veiligheid voor uw kind nu en in de toekomst.
Hier de Fenne van de Leen Bakker. 40 euro en zeker waar voor je geld. Een erg veel verkocht matras wat zeker niet onder doet van een boel duurdere varianten. Voor mijn eigen gemoedrust een aerosleep topdek erbij gekocht en ook geen minuut spijt van. Als dochterlief een beetje spuugt blijft dit niet op het hoeslaken liggen maar zakt het in de maas. Door de maas ook ademend dus behalve dat ze er minder makkelijk in kunnen stikken reguleert het ook lucht dus ook minder zweterig.
Ik heb me dit ook lang afgevraagd en nergens 100% duidelijk antwoord gekregen maar volgensmij mist de gewone aerosleep een bodemlaag die vocht tegenhoudt (dus je hebt nog een aparts matrasbeschermer nodig zodat het er niet intrekt). De luchtdoorlatende en lucht regulierende factoren zijn volgensmij precies hetzelfde.