Baby matrassen ervaringen: welke o welke....

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door piccolina, 13 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik dacht altijd dat aerosleep onderin altijd waterdicht is??
    Dus gewone is niet waterdicht en protect wel waterdicht?

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Nee, de protect is niet waterdicht... het werkt als een molton, die onderlaag. Het houdt het grootste tegen, maar als je er meer water opgiet dan het kan opnemen gaat het er wel doorheen.

Zoals ik al schreef geeft een molton hoeslaken onder de original hetzelfde effect als de protect

3. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik kan me wel voorstellen dat zo'n nare gebeurtenis in jouw familie je angstig maakt. Bedenk je wel dat een duur/speciaal matrasje alleen maar schijnveiligheid biedt.

Er zijn zoveel mogelijke factoren voor wiegendood, je kunt niet zomaar stellen dat het door een bepaald matras komt. Als kinderen komen te overlijden door ikeamatrassen dan mogen die niet meer verkocht worden. Wat jij hierboven zegt zijn van die conclusies die je niet zomaar kunt omdraaien. Alle honden zijn dieren, maar niet alle dieren zijn honden. Een overleden kindje sliep op een ikeamatras, als je op een ikeamatras slaapt kom je niet automatisch te overlijden.

Sterkte met het verdriet en succes met je zoektocht naar een goed matrasje.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Okey dus molton goedkoper;) bedankt voor tip!

5. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    graag gedaan

6. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Er word een geleboel verkocht wat niet mag en tot het geen echte dreiging voor mensen zijn wordt het gewoon verkocht - consument koopt graag koopjes en goedkoop..
    Ik koop voor die reden nooit iets van ikea- paar maanden hooguit jaar en bij intensiwmef gebruik is die kapot. Vaker wat gekocht vroeger toen we geen geld hadden nu dus nooit meer ikea mdf shit...
    Matrassen zijn voor mensen wel prima maar voor baby... Misschien maar ik koop gewoon liver aerosleep of purflo om hygieenische redenen.. Niet van die wiegdood etc.
    Ik had laats met vriendien erover gesproken ze had ook goedkoop matras gekocht bij leenbakker- resultaat haar dochtertje sliep altijd met open mOnd onderzoeken etc- matras was helemaal doorrot- ze kocht gelijk nieuwe en op advies kinderarts aerosleep- geen probleem met schimmels meer al 3e kindje slaap erop..

Ik denk dat ik gewoon matras koop koudschuim antieallergisch + 2 aerosleeps toppers...
    Of purflo...

Ik ga het in de winkels nog bekijkeb voordat ik beslis...

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Heb een nieuwe vraag al over structuur van matrassen zelf:
    Wie weer wat van kokos matras?
    Ziet ziet uit kost wel een kapitaal maar schijnt dus vocht niet absorberent te zijn of wel schimmels komen daar niet voor...

8. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Bedenk wel dat kokos een natuurprodukt is, waar ondanks chemische processen nog best wat beestjes in kunnen zitten....

Ik geloof dat een pocket of koudschuim matras hygienischer is.

Ik heb bij babyveilig.nl een combi van een mooie stevige koudschuimmatras met aerosleep original opdekje gekocht.

Bedenk wel dat je een aero-opdekje beter niet (in de winter) kunt gebruiken bij een pasgeboren kind, omdat deze zelf de temperatuur nog niet kan vasthouden.... Ik ben bij onze dochter het opdekje ook pas gaan gebruiken toen ze begon te draaien.

9. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik respecteer jouw keuze en ben zeker van mening dat je zelf moet doen wat je goed lijkt. Alleen ben ik het niet met je eens. Wij hebben meubels van Ikea die al 8 jaar meegaan en nog prima zijn. En inderdaad, als ik op mijn tvmeubel zou staan springen of met de stoelen zou gooien gaan ze stuk, waarschijnlijk ook wel sneller dan de dure meubels die we ook in huis hebben.

Wat jij nu doet is precies wat de fabrikanten van die dure spullen willen. Angst zaaien zodat zij hun dure spullen goed verkopen.

Trouwens als een matras binnen 1 of 2 jaar van binnen gaan rotten heb je zelf iets verkeerd gedaan. Dan heb je het niet goed laten drogen/ventileren na een nat bed door plassen/zweten/overgeven of je hebt een veel te vochtig huis. Als je niet te lui bent om af en toe een matrasje te drogen te leggen is dat dure systeem niet nodig.

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Nick
    Ik ga gewoon voor duurzaam.. Om dezelfde redenen heb ik geen mdf meibels, natuur houten vloer en echt open haard en nier bitanool if gas namaak.. Goede spullen kosten wel wat meer dan ikea meubel of laminaat.
    Maar gaan ook geen 8 jaar mee maar 80 jaar meer en zelfs meer.
    Het is dus wat je zelf of iedere persoon zelf eol om 8 jaren nieuwe kast kopen of goede kast van eiken hout wat 3 keer zi duus is maar ook 30 jaar mee gaat.. Hetzelfde met allees noem maar op auto, bed, bank etc

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mayd bedankt voor de tip ga ik kijken daar
    Ik heb net purflo en littlecompany slaapzaken aangeschaaft dus het moet goed zijn als het c 18 graden binnen is snachts( kindje wordt in april gebore dus echt koud is het niet)

12. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Maar dan nog wordt het afgeraden om een aero-opdekje te gebruiken als de kleine zich nog niet zelf warm kan houden... Zodra die dat wel kan, kun je hem rustig gebruiken.

En neem maar van mij aan dat er in April ook best koude nachten tussen zitten hoor.....

Beter je kindje wat warmer inpakken in een koude kamer dan bijna niks aan in een te warme kamer. 14 tot 16 graden is 's nachts meer dan genoeg

Deel Deze Pagina