Weet iemand dit? Wil bij mijn zoontje melk door soja vervangen omdat vaak beweerd wordt dat dit een positief effect geeft op autisme icm darmploblemen. Maar ik kan nergens lezen hoe lang het duurt voordat je systeem zich hierop heeft aangepast.
Bij ons zoontje ligt dat wat anders. Hij heeft een soort van allergie voor melk. Drinkt hij melk, dan heeft hij de avond daar op een fikse hoestbui. En zo n hoest houdt dan een paar dagen aan. Nu zijn we over gegaan op soja. Bij hem had het effect na 3 dagen. Toen was het weer helemaal over. Het is een andere situatie. Maar misschien heb je er wel wat aan.
Had mn vraag ook in een ander forum geplaatst, maar het wordt hier toch amandel of rijstmelk. Mijn zoon eet verder geen zuivel, maar als dat wel zo was dus even niet van de koe.
Dit opent ff mn ogen.. Onze jongste is behoorlijk allergisch voor koemelk en soja, de oudste wist ik het niet van maar zeg ik achteraf: Ja volgens mij had zij het in mindere mate ook. Maar, ze is ook astmatisch en hoest vaak/veel. Zou dat dan ook daarvan kunnen komen? Raadzaam om eens zonder melk te gaan..