extreem alerte dreumes.. dagelijks rond 5 wakker..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Skippy87, 21 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ons kindje van net 1 jaar is extreem alert..
    Mijn moeder roept altijd "met jouw oortjes is niks mis" tegen hem, en dat is nu ook het "probleem"..
    Hem ontgaat niks! Als er een vliegtuig over vliegt begint hij al te roepen "hoog hoog!" en gaat dan vervolgens op zoek naar waar het vliegtuig is.. (ook als we binnen zijn, hij gaat dan bij de pui staan)
    Elke auto in de straat roept hij in de straat roept hij "papaa!" Omdat hij denkt dat mn man thuis komt van werk..
    Kraak je net een verpakking, meneer staat al direct naast je..
    Hij volgt alles, ziet alles, hoort alles.. niets ontgaat hem..

En soms kan dat heel irritant zijn..
    Mijn man en ik draaien wisseldiensten, en zoals vanochtend, staat mijn man om 5 uur op.. Hij doet alles extreem zachtjes, maar bij het openen van onze slaapkamer deur zit zoonlief al rechtop (en we hebben geen bijzonder gehorig huis!)
    Ik zie dat dan op de babyfoon camera..
    Zoon gaat dan rechtop in bed staat en kijken naar de deur en "roepen".. man doet heel stil, loopt echt op zn tenen de trap af, maar zoon hoort alles.. die staat gewoon te luisteren, en dan is t gedaan.. dan gaat hij niet meer slapen, en kan ik er ook uit..
    Terwijl ik zelf geen vroege dienst heb..
    De enige dag dat ik dus kan "uitslapen" tot 7 uur ongv is als we beiden middag hebben of beiden vrij zijn (1-2x) in de week.. de rest van de week moet ik om 5 uur op..
    Zoon is er zelf ook moe door, wil dan weer om 9 uur slapen..

Herkent iemand dit? Gaat dit nog over??

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Ja herkenbaar. Twee van mijn kinderen hebben dat ook. Bij ieder geluidje., "wat hoor ik?" En "wat is dat?" Dat kan een geluid zijn, of een mini vliegtuigje in de verte, een kleur of een geur. Kortom.. Alles komt binnen.
    Mijn oudste dochter is nu acht en is nog steeds hyperalert. En ook zeer gevoelig dus daar bescherm ik haar een beetje in, maar ik leer vooral aan haar hoe zichzelf kan " beschermen"
    Ik denk niet dat het over gaat, alleen de vorm veranderd naarmate je kind zich ontwikkeld en ouder wordt.
    Daarnaast is het heel herkenbaar voor mij. Ik heb het zelf namelijk ook.

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Bedankt voor je reactie! Ik herken inderdaad ook wel wat van mijzelf.. en van mijn man.. wij zien ook altijd "alles"..

4. Twanneke

Twanneke Actief lid

18 aug 2014
    175
    0
    0
    Heel herkenbaar, mijn jongste zoontje hoort ook altijd alles, in het begin ook 's nachts. Helaas gaat mijn vriend 's nachts rond 4 uur altijd even naar de wc, om vervolgens meteen weer in een diepe slaap te storten. Maar zoonlief werd er wakker van en dan zat ik dus de rest van de nacht met een wakker kind (dat, als het even tegen zat, weer in slaap viel vlak voordat hij er echt uit moest). Hier ging het pas over toen hij ruim 2 was, toen ging hij ineens dieper slapen.

5. mary12

mary12 Bekend lid

27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik herken het heel goed, ook vaak wakker door omgevingsgeluiden, bel staat hier uit, toiletbezoek pas na slaapje, sliep erg weinig dus dat scheelt. Is nu pas minder aan het worden, is net 18 maanden. Ik ben wel altijd vroeg op omdat ze niet doorslaapt bij wakker worden man rond 6 uur. Maar in de avond rn middag gaat het nu heel goed.

Deel Deze Pagina