Totaal ruptuur

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door moi1984, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hallo dames,

Ik heb met de bevalling een totaal ruptuur opgelopen. Nu vroeg ik me eigenlijk af wanneer ik weer in bad mag. Weet iemand dit?
    Hoe lang bleven jullie hier last van houden? Ik heb er nu, 5 weken later, nog steeds last van als ik lang sta of loop.
    Groetjes Miriam

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Hoi,

Echt in bad gaan kan je beter doen als je zeker weet dat er niks onstoken is en als je hechtingen verwijdert zijn!
    Ik ben toen wel in bad gegaan omdat ik met me billen in de wasmiddel moest gaan zitten maar het was dan ook flink ontstoken!

Ik heb er zeker 2 maanden goed last van gehad idd met zitten en lopen nu voel ik nog steeds de plekken wat de hechtingen hebben gezeten als ik ongesteld bent!

Suc6 ermee

3. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier een subtotaal ruptuur.
    ik heb oplosbare hechtingen en mag in bad zodra ik niet of nauwelijks meer vloei.
    ik heb nog steeds veel pijn na 3 weken, maar het is niet echt duidelijk of dat van de hechtingen komt of mss van aambeien :oops: leuk hè 'bevallen' ;)

4. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik heb 5 maandjes terug, met de geboorte van Kyan, ook een totaal ruptuur gehad. Volgens mij mag je idd weer in bad, op het moment je niet meer echt vloeit. Dus dat je baarmoeder niet meer open is/staat. En wat natuurlijk niet geheel onbelangrijk is, is dat je geen ontstoken hechtingen hebt, want zolang dat nog niet dicht is en genezen, kunnen hier weer bacterieen bijkomen.
    Vervelend dat je er nog zo last van hebt. Ik ben uiteindelijk toch nog op de ok onder een ruggenprik gehecht (dus ze hebben heel rustig alles heel nauwkeurig kunnen hechten). En heb niet of nauwelijks last gehad van die hele ruptuur. Hoe ben jij gehecht? ook op de ok?

5. moi1984

moi1984 Actief lid

13 mei 2008
    170
    0
    16
    Hey,
    Mij hebben ze ook met een ruggenprik gehecht op de OK.
    Ik heb ook een weekje last gehad van ontstoken hechtingen. Nu gaat 't weer wat beter, maar af en toe heb ik er meer last van dan de andere keer dus durf daarom eigenlijk nog niet in bad, omdat ik bang ben dat het dan weer gaat ontsteken,. ;)

6. babs81

babs81 Niet meer actief

misschien een idee of TIP...

Ik kan niet tegen die kraamverband! Ging irriteren.. het bleef pijn doen. (terwijl ik maar 1 hechting had) heb 3/4 maanden FLINK pijn gehad...van 1 dom hechtingkje

bij de tweede bevalling had ik ook totaal... ben ipv kraamverband, ALWAYS(voor de nacht) gaan gebruiken.. vanaf dag 1.. en kon eigenlijk meteen zitten op me bips..echt geen pijn, gevoelig ofzo!
    Heb dan ook geen enkel last ervan gehad!

Misschien een idee... dit hielp bij mij erg goed

Net zoals een droge washand tijdens het douchen, tegen de hechting aaa.. en urine loopt eerst in de washand.. en straal erbij.. en je hebt geen enkel pijntje die je voelt!

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had een bijna totaalruptuur was echt bijna helemaal door maar gelukkig net niet.

Ik MOEST van de VK en kraamzorg elke dag (vanaf dag 3) in bad maximaal 5 minuten en elke dag bad extreem goed schoonmaken met dettol e.d. en dan badedas (de dure versie) erin en werkt echt perfect, na 6 weken toen ik stopte met vloeien mocht ik gewoon weer normaal in bad..

8. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Het beste is dan om bij elke bezoekje aan het toilet te spoelen. Ik deed dit met een flesje water. Na plassen of wat anders :) lekker via je lies naar beneden gieten en dan komt het vanzelf langs je hechtingen (buitenste dan he ;)). Zo hou je de buitenboel goed schoon en ook bij elk bezoekje na het toilet schoon maandverband. Ik hoop voor je dat het goed blijft gaan. Succes ;) !

9. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik ging altijd onder de douche staan om te plassen, had geen zin om telkens te klooien met een flesje.

En over het in bad gaan, als je niet meer vloeit mag je idd weer in bad, maar ga anders eerst alleen in lauw water en niet met douche of badgel in bad.

10. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Idd met de douche deed ik ook in het begin, ging ook prima ;).

11. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Weet iemand toevallig hoe lang die oplosbare hechtingen blijven zitten? Ik heb nog niet gemerkt dat ze er uit zijn gegaan (zou je in het toilet toch moeten kunnen zien lijkt me?), maar ik voel er helemaal niks meer van, hoewel er 6 hechtingen in zijn gezet.

12. Ief

Ief Bekend lid

4 okt 2006
    531
    0
    0
    Ik heb toevallig met douchen eentje zien vallen, maar verder ook niks meer van gezien... Geen idee eigenlijk! Goeie vraag ;)! Misschien dat de verloskundige het op deze site weet?

13. moi1984, ik heb je topic verplaatst naar het juiste forumonderdeel.

14. babs81

babs81 Niet meer actief

bij mij gingen er 3binnen 2uur eruit.. (je wilt niet weten hoe dat er NU uit ziet :rolleyes: :)
    maar normaal na de 5de dag

15. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Ik heb geen flsuw idee meer, ik weet wel dat ik van die oplosbare had en ben dus niet echt veel tegen gekomen, maar volgens mij moet het binnen 14 dagen opgelost zijn.

16. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik heb wel eens oplosbare hechtingen gekregen in mijn tandvlees (bij de kaakchirurg toen zeiden ze 6 dagen) ze hebben er zowat 2 weken ingezeten heel irritant in elk geval, na de bevalling weet ik niet meer hoe het is gelopen ook langer als dat ze zeiden in elk geval..

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik heb ook wel eens oplosbare hechtingen gehad in mijn tandvlees en die waren er binnen een paar uur alweer uit. Niet heel handig want het heeft toen nog flink zitten bloeden :rolleyes:

18. EmyD

EmyD Niet meer actief

Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen en heb ook een totaal ruptuur opgelopen. Ik heb er op zich niet zo heel veel last van gehad, de echte pijn begint nu pas eigenlijk.
    Ik ben onder algehele narcose gehecht, en ze hebben er bijna een uur over gedaan, dus het is denk ik heel secuur gebeurd.
    Volgens de vk zijn de buitenste hechtingen inmiddels opgelost (heb er zelf maar 2 teruggevonden), en heb ik nu heel erg last van de genezing van de binnenste hechtingen..
    Op advies van de vk mag ik nog niet in bad (ook geen wisselbaden ofzo, voor de genezing)

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    oplosbare hechtingen 'verdwijnen', worden door het lijf als het ware opgenomen, dus zou je ze in principe niet in de wc moeten zien vallen, mss eens een knoopje of zo, maar er komt eigenlijk niks meer uit.

Deel Deze Pagina