Baby mee naar restaurant, hoe vind je de juiste plek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Druif, 21 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Zo'n familieetentje vind ik wat anders dan lekker samen uitgebreid gaan eten.
    Ik zou Juul sowieso niet mee kunnen nemen omdat die gewoon veel te snel van slag is en zij (en wij) daar dagen last van houden). Daarbij vind ik het niet kunnen om je baby in de rook te laten liggen en zou ik het heel erg vervelend vinden als mijn kind gaat huilen. Zeker in een wat luxer restaurant zitten mensen in alle rust te genieten van hun maaltijd en die zitten niet op jengelende achtergrondmuziek te wachten. Ik zou echt gene moment rustig zitten. Maar nogmaals, dit is de situatie met mijn kind.

2. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier ging Ollie mee vanaf 3 weken - wij passen ons in zoverre aan hem aan, dat áls we gaan eten hier in het dorp, we rond 17:30 uur gaan (en rond 20:00 uur weer thuis zijn voor zijn bedje.)

Als we uitgebreid willen dineren, past oma op. Dan wordt het heel laat.

W.b. restaurants: een rustige plek achterin of 'uit de loop' en verder uitzoeken of er rookvrije gedeeltes zijn in het restaurant.

Tuurlijk pas je je aan je kind aan - maar ik zie al jarenlang bij vrienden, dat als het kind gewend is om meegenomen te worden, het alleen maar makkelijker is om ergens heen te gaan.

Ollie gaat dit jaar met 10 maanden mee naar het jaarlijkse bluesfestival in België, ook helemaal leuk ;)

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat ook overal mee naartoe en wordt wat dat betreft steeds makkelijker, ze wordt natuurlijk ook ouder (dus Mrijn, zou best kunnen dat het straks beter gaat, was hier ook). Maar met avondeten werkt het hier niet echt denk ik, ze ligt altijd uiterlijk 6 uur op bed, dan begint voor haar gewoon de nacht. En eerder dan 6 uur ergens gaan eten kan meestal niet. Wij houden het nu bij lekker lunchen. En mocht het nou een keer uitkomen dat we een etentje hebben gaat ze gewoon mee. Maar samen uit eten gaan wachten we nog mee. Of we zorgen voor een oppas, Eva slaapt als ze slaapt toch zo'n 10 uur achter elkaar. Maar daar ben ik zelf nog niet aan toe ;).

4. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier zijn we ook al regelmatig uit eten geweest met onze zoon erbij, geen enkel probleem.
    We gaan op tijd (18.00u), dan zijn we weer redelijk op tijd terug voor zijn bed.
    Toen hij kleiner was sliep hij heerlijk in de bak van de kinderwagen naast onze tafel, nu hij groter is zit hij in de kinderstoel erbij. We geven hem een speelgoedje, plastic lepel en een broodkorstje en we hebben er geen kind aan.
    Ik neem eten voor hem mee en een danoontje ofzoiets, tussendoor krijgt hij dus ook gewoon lekker zijn eten.
    Ik zou niet al te luxe restaurants uitkiezen, maar bijv. een leuke bistro ofzo. Daar is de sfeer vaak net wat losser.

5. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    ja precies....ik ben ook van mening dat je ze best mee kunt nemen hoor.je gaat toch niet dagelijks?
    hier is ook niet elke dag exact t zelfde.(gaat ook niet als de een in de continu loopt)
    want als er dan eens een keer iets ietsje anders gaat dan normaal dan loopt alles gelijk in de soep,kind in de stress....kijk we proberen zoveel mogelijk regelmaat te geven.maar niks gaat elke dag 100% t zelfde.ze is geen robot.
    je past alles gewoon wat aan de kleine betreft tijd,gelegenheid etc....des te sneller ze zijn gewent aan je ritme.als je nooit gaat en je hebt een keer een etentje met je familie,zijn ze totaal niks gewent.je kunt ze niet altijd overal voor af blijven schermen.dan krijg je juist een kind wat nergens tegen kan.
    we zijn net nog vanochtend naar zuidplein (rotterdam) geweest.gaat prima....ze is de vrolijkheid zelven...terwijl ze snel huilt normaal als ie dr niet zint.en nu zijn we thuis en ligt ze op bed en ze is nog steeds stil dus ligt heerlijk te pitten.en als we wat gaan eten...ze ligt meestal rond 8 uur op bed.dus hebben wij alle tijd.als ik dr eerder in bed leg dan komt ze sochtends veel eerder.omdat ze veel te lang achter elkaar geslapen heeft dan....nu slaapt ze van ongeveer 20.00-00.00 flesje en dan van ongeveer 00.30- 07.30.....

Deel Deze Pagina