Ons zoontje gaat altijd mee. Vanaf dat hij een week of 4 is denk ik. Juist toen hij nog heel klein was ging dit makkelijk, hij slaapt overal Nu gaat het ook nog goed, hij eet lekker met ons mee maar op een gegeven moment is hij er klaar mee en wil hij uit zn stoel.
Onze dochter sliep ook nooit en ging zich op een gegeven moment vervelen en werd dus moe en huilerig. Was hier nooit een succes om haar mee te nemen, maar je kan het altijd een keer proberen. Zien jullie vrienden ook meteen dat het geen succes is als het mislukt. Het ene kindje is nou eenmaal het andere niet
Wij zijn voor het eerst weer naar restaurant gegaan toen ons zoontje 5 maanden was. Wel een kindvriendelijke restaurant en de reiswieg op de wandelwagen gezet, flesje melk mee, knuffel en speentje mee en vooral veel met hem op schoot gezeten want hij vindt het leuk om mensen te bekijken. Na een tijdje is hij gewoon in slaap gevallen in zijn reiswieg want hij lag zo lekker. Moet er wel bij vermelden dat we dit niet zouden hebben gedaan mocht hij het niet leuk hebben gevonden, maar ons zoontje is niet gemakkelijk geprikkeld en we zijn expres dus best vroeg gegaan dus heel druk was het niet. Ik zou zeggen kijk naar je kind en wat het beste voor haar is, en niet te veel naar vrienden luisteren. Mijn ouders zaten ons ook te pushen om te gaan (niet leuk maar goed), maar we hebben pas ja gezegd toen we dachten dat het wel zou lukken. Ze waren dan ook niet blij toen we hun waarschuwden dat we weg zouden gaan mocht ons zoontje helemaal over zijn toeren gaan. Maar zeg, ik ga ook niet naar een restaurant om andere mensen te irriteren met mijn kind.
Ons zoontje gaat mee, toen hij heel klein was idd lekker slapen en als hij huilde had ik de borst altijd bij me. Sinds hij 6 maanden is zit hij aan tafel en eet hij mee. We bestellen (sinds hij een jaar is) altijd een voorgerecht voor hem en hij eet van onsmee, of we vragen naar een pasta op kinderformaat. We gaan nooit naar kinderrestaurant, vaak juist naar plekken waar ze maar één kinderstoel hebben, want hij eet toch alles en wij vinden dat lekkerder. We gaan wel vroeg: rond half 6/6 uur, zijn we op tijd weer thuis. Uren in een restaurant zitten is niet echt een optie en dat vinden we ook prima.
hier gingen we voor het eerst uiteten en uitslapen meteen erbij toen ze koud een maand oud was. geen onverdeeld succes bleek. maar 2 maanden later werden we utigenodigd voor een familie-etentje en tja.. dan kun je het enige achterkleinkind natuurlijk niet thuis laten... dus die heeft lekker in de maxicosi gelegen de hele avond. ging prima en eigenlijk ging ze daarna altijd mee.. niet specifiek naar kindvriendelijke restaurants (wij houden ook van lekker eten namelijk) maar wel naar plekken waarvan het niet meteen een drama is als ze halverwege het eten moet plassen of als ze een keer moppert dat het hele restaurant geirriteerd om kijkt. eerste jaar was lastig omdat ze toen veel huilde als ik dr los liet.. maar je wordt vanzelf handig in het eten met een baby op schoot. (en nee dat is verre van ideaal.. maar soms zijn er van die gelegenheden waar je toch gewoon mee moet gaan) en met dr 4 jaar oud.. kan ze mee naar elk willekeurig restaurant zolang we maar niet te laat gaan. lang tafelen is op zich geen probleem maar dan heb ik wel altijd een kleurboekje en potloden bij me. lang eten vind ze geweldig.. maar het wachten tot je eten er is vindt ze heel saai dus een kleurboek lost dat prima op. verder weet ze altijd wel iemand zo ver te krijgen dat ze wat leuks of wat lekkers extra krijgt of dat ze een voorzichtig blikje in de keuken mag werpen. ik durf altijd te denken dat het zo goed gaat omdat ze gewoon van kleins af aan gewend is om mee te gaan... zal niet voor elk kidn op gaan natuurlijk.. maar toch.
Wij nemen onze kleine meid ook gewoon mee. We zijn tot nu toe wel alleen in de wat simpelere restaurants geweest als een all-you-can eat sushi restaurant en een italiaan dus daar valt het niet zo op als ze wat mopperd of onrustig is. Over het algemeen doet ze het juist heel goed dan! Ze ligt dan in de kinderwagenbak en vermaakt zich prima of valt in slaap. Als we weer eens een keer lekker uitgebreid in een wat luxer restaurant gaan eten (zit nog steeds te wachten tot vriend me een keertje verrast ) dan gaat ze mooi naar opa en oma Leuk voor haar en het eet wel rustiger voor ons.
Wij doen het al vanaf Nina een aantal weken oud is... Nooit geen problemen mee gehad. Ze kan voor geen meter stil op schoot zitten maar in de kinderstoel gaat het prima ze zit gerust een paar uur aan tafel gezellig mee te eten beetje rondkijken en spelen met de speeltjes die we mee hebben. Ik zou het gewoon eens proberen
Wij hebben haar meegenomen vanaf dat ze 3 maanden oud was. Slapen in de wandelwagen deed ze nooit, maar ze kon heerlijk in een draagdoek slapen. Ik deed haar vaak op mijn rug en draaide de stoel zodat ik geen last had van de rugleuning. Dit ging altijd prima en als ze toch huilerig was, dan had ik had de borst achter de hand en lag ze heerlijk te drinken in de draagdoek op mijn buik. Ik vind nu ze ouder is wat lastiger, omdat we altijd goed vermaak bij ons moeten hebben en wachten op eten is lastig. Ik zou het gewoon eens een keer proberen en als het niet lukt weet je dat ook weer.
Wij gingen altijd redelijk veeluit eten en doen dat nog steeds regelmatig. Met baby geen probleem, ze sliep in de wagen of zat op schoot. Ja je eet omstebeurt of met een hand maar dat is een kwestie van aanpassen. Nu ze (bijna) dreumes is, gaat het ook prima, we nemen eten mee van thuis om daar op te laten warmen, over een paar maanden kan ze ook een kindermenuutje of iets anders wat ze lust. Kinderstoelen hebben ze altijd wel en het enige waar we wel rekening mee moeten houden is bedtijd, na 7u wordt het wel snel mopperen en dat is niet zo leuk voor ons en andere gasten. Dus vooral niet teveel verwachten en flexibel zijn. Maar eerlijk is eerlijk, heel soms zonder kids uit eten is ook erg leuk!
Wij gaan ook wel eens ergens eten. Soms gewoon een luxe snackbar. Meisje gaat dan lekker mee. Of zit op schoot, of ligt lekker te slapen. Moet wel rekening houden met bed tijd. Dus echt even plannen voro de tijd. Ik vind erg gezellig als ze mee gaat. Heel soms gaan we nu met zijn 2e. Maar voelt dan ook wel kaal.
Hmm voor de liefhebbers van fatsoenlijk eten in een restaurant.. met een kindermenu dat niet perse patat met kroket of enkel een pannenkoek met stroop is... is er wel een leuke site: SMULPAAPJE het is een site waar ze restaurants "verzamelen" waar de kinderopties in het menu uitgebreider zijn dan patat met kroket dus bijv waar je halve porties van het normale menu kunt bestellen. goed idee als je een kind hebt dat ook van lekker eten (anders dan patat of pasta) houdt.
Wij zijn gister uit eten geweest en toen ze 3 maanden was maar gister was het een ramp mevrouw was doodop en weigerde te gaan slapen of te spelen. Wou eigenlijk alleen maar bij ons op schoot lastig in een wok restaurant. Voorlopig doe ik het dus niet meer alleen maar lunchen want dat houdt ze wel goed vol.
Hier ging/gaat hij gewoon mee. Nooit problemen gehad. Hij sliep altijd in de kinderwagen of lag er lekker in te spelen.
Dat hangt af van je baby. Als je baby goed slaapt in rumoer, waarom niet. Helaas zijn wij niet gezegend met zulke goede slapers en dus niet/nauwelijks uiteten geweest met een baby. Wel geprobeert met M, maar dan zat ik de halve/hele maaltijd met haar aan de borst, niet echt relekst dus . Met T als baby idem, nu met S weer. Vanaf dat M kon zitten en mee eten gingen we weer regelmatig uit eten. T kan zich veel minder lang en goed vermaken, uit eten is een te lange zit voor hem, dus met hem weer minder vaak. Echt rustig is uiteten gaan voor ons als we saampies gaan - dus oppas regelen. En hier ook veel onbegrip gehad van vrienden zonder of met hele makkelijke kinderen, probeer je daar niet al te veel van aan te trekken en rustig uit te leggen waarom jij bepaalde keuzes maakt. Ik heb trouwens van 1 vriendin (eerste kind supermakkelijk, tweede superlastig) een soort van excuses gekregen: ze realiseerde zich nu hoe afhankelijk je bent van het karakter van je kindje
Wat betreft kindermenu. Voor M namen we altijd een blikje tuinbonen mee, dat at ze dan met wat frietjes. Scheelt wel dat tuinbonen haar lievelings waren. Inmiddels eet ze gewoon wat de pot schaft en we doen niet moeilijk als we buiten de deur eten. Dan maar een keer geen/weinig groenten, thuis eten ze dat namelijk echt vrijwel altijd én veel. T eet nauwelijks losse groenten.
mja onze dochter was bij uiteten heel makkelijk... maar als je 2 dagen van het weekend op bezoek ging dan was ze zo enorm van slag.. dat duurde dan 4 dagen voor ze weer enigzins dr normale gedrag vertoonde. (en huilbaby.. dus ook dat normale gedrag was niet direct ideaal... ) en dan van die mensen "nou kom maar gewoon hoor, vinden we niet erg" tja.. wij wel! wat dat betreft.. andere mensen zien het gewoon niet zoals de ouders. als jij de halve maaltijd met een baby op schoot zit heeft de rest het prima naar zn zin en nergens last van... maar jij beduidend meer en dat vergeten mensen dan. dus niks van aantrekken hoor
Strandtenten zijn wel ideaal, ook omdat er nabij afleiding is. Wel fijn om dan ook met opa en oma te gaan, kunnen wij lekker blijven zitten
ligt heel erg aan je kind. is het een baby die veel wakker is/veel huilt, dan zou ik t niet zo snel doen. mijn zoon was super makkelijk. sliep overal en altijd en vond alles goed. en huilde hij wel een keer dan was dat heel kort en was alles weer snel goed met een knuffel en een kus. 1e keer uiteten met hem was toen hij paar weken oud was. nu onze dochter geboren is, en ook zij super makkelijk is altijd en overal (ff afkloppen ) willen wij morgen ook uiteten gaan met de kids erbij. dan zijn we 3jaar getrouwd
Ik had me ook voorgenomen om haar gewoon lekker mee te nemen, en na een maandje ging ze voor het eerst mee, naar de wok. Ging eigenlijk best goed. Na een paar maanden weer een keer gedaan, nou wat een drama! Ze had haar potje gegeten, prima. Maar bleef maar jengelen en onrustig doen (terwijl ze vlak daarvoor heel goed had geslapen) toen daarna maar dr fles gegeven in de hoop dat ze toch even zou slapen in de kinderwagen, maar nee hoor. Daarna heb ik het dus niet meer gedaan, wel vaak lunchen ergens, maar soms is ze het snel zat. Merk wel dat sinds ze nu 'alles' mag eten en ze het zelf kan doen het beter gaat. Dus we gaan binnenkort voor poging 3
@lovely: hier had ze ook binnen no time door dat er heerlijk eten op ons bord lag denk dat ze met 3 maanden oud ineens in mn satesaus hing en dat driftig van dr vingers sabbelde voor ik er erg in had dus vanaf toen kreeg ze altijd een stukje groente of aardappel ofzo... (pindasaus si natuurlijk niet zo goed als je 3mnd oud bent tenslotte)