dilemma wel of niet zaterdag weg

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Alex1982, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    vraagje: onze tweede zoon is zaterdag zeven weken oud. De afgelopen drie weken heeft die heel veel gehuild. Wij zitten er doorheen. Aankomende zaterdag zouden we een middag gaan winkelen en uiteten gaan om er ff uit te zijn. Man denkt dat het goed is om er ff uit te zijn...
    Overdag slaapt meneer vrijwel niet en huilt/krijst enkel. Alleen een draagdoek kan soms helpen. Mijn ouders waar hij naar toe zou gaan, kunnen dit niet. Aan de ene kant ben ik er zo aan toe om ff weg te zijn zonder mini zoon aan de andere kant voel ik me zo slecht. Wat vinden jullie?

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik zou wel gaan. Je wordt er zelf niet rustiger van en dit kan ook door stralen naar je kindje. Wellicht is een dagje bij opa en oma ook voor hem heel goed. Je geeft aan dat ze geen draagdoek kunnen, lichamelijk niet of kunnen ze die niet knopen? In het laatste geval kan jij die wellicht al bij ze knopen?

Succes en geniet van jullie uitje, samen tijd hebben is ook heel belangrijk!

3. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Ik zou mijn baby niet bij mijn ouders laten als ik zou weten dat hij de hele tijd zou gaan huilen, tenzij mijn moeder zou zeggen dat ze het wel aankan. Kunnen jouw ouders dat? Dan zou ik wel gaan, zo niet dan zou ik even wachten. Misschien kunnen jullie dan om de beurt een dagje weggaan.

4. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Is alleen uit eten een optie? Dan kan je zoon gewoon in de draagdoek. Wel even een servet oid over zijn hoofd leggen voor het geval je knoeit

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    Als hij hele dag huilt heeft hij misschien pijn?
    Ik zou niet rustig kunnen eten als ik weet dat mn zoontje huilt,dus ik zou niet gaan.

6. bloemetje95

bloemetje95 Niet meer actief

Als ie de hele dag krijst is r wellicht iets aan de hand.
    Hier krijste ze veel van krampjes. Lopen met kinderwagen hielp, bij jullie niet? Anders zouden jullie uit eten kunnen en dan slaapt de baby mss in de wagen of anders draagdoek.

7. hippydepippy

hippydepippy Fanatiek lid

23 apr 2013
    2.331
    3
    38
    Achterhoek
    Vraag aan je ouders wat zij ervan vinden. Mijn ervaring is dat één dagje een huilend kind best te doen is. En ik denk dat het voor jou echt zo'n opluchting zal zijn!

Weet je waarom hij zo veel huilt?

8. samhh

samhh Actief lid

6 jul 2014
    147
    1
    18
    Als je er vertrouwen in hebt dat je ouders het aankunnen, zou ik gewoon gaan. Het is zo belangrijk om af en toe even energie op te doen. Dan kunnen jullie er weer voluit tegenaan. Je moet voor je zoon zorgen, maar ook zeker voor jezelf.

9. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Onze dochter huilde in het begin ook zo veel en werd er helemaal gek van..toch kon ik haar niet overgeven aan een ander en dan weggaan.. tuurlijk is het goed om te gaan maar ik kon het echt niet!

Laat je gevoel het antwoord geven. Voel je je er niet goed bij? Dan niet doen...anders, gaan! :)

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Heb je inderdaad al stappen genomen om het krijsen aan te pakken? Wanneer huilt ze? Waar heeft ze last van? Ben je al bij de dokter geweest?

Of je zaterdag kan gaan, moet je zelf beslissen. Wij hadden ook zo eentje, en ik liet haar wel met een (redelijk) gerust hart bij mijn moeder, omdat ze haar troostte. Maar dan ook weet niet lang, want dat vond ik te belastend voor mijn ouders. Was vrij zeker dat schoonouders dat niet zouden doen, dus daar is ze de eerste maanden niet geweest.

11. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Dit dus :)

12. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    #12 Alex1982, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Ja we hebben stappen ondernomen! We weten niet precies waarom hij zo huilt. mogelijk reflux (sinds maandag medicatie), krampen, geborgenheid?! Ik eet drink en eet geen melkproducten meer. Zijn allemaal opties. We zijn bij de osteopaat geweest, lactatiedeskundige geraadpleegd. We doen wat we kunnen maar denk dat we hier doorheen moeten.
    Gelukkig slaapt hij s nachts redelijk (moe van het huilen wrs). Ga met mijn ouders overleggen. Ze zijn al op leeftijd en een doek zien ze niet zitten. Mijn andere zoon is ook bij hun masr die is makkelijk.

Aanvulling: net overleg gehad en mijn moeder ziet het zitten. Ze wil hem eventueel wel dragen in mijn draagzak (bondolino) dus das een optie. afgesproken om te shoppen (dat is het gene wat echt moet) dan bellen om te kijken hoe het gaat en dan beslissen om te eten.

Ga het maar doen want dit is ondertussen ook geen doen en zit er behoorlijk doorheen en ff eruit zal me goed doen. Hij kan dus niet mee omdat die bijna altijd huilt.....

13. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Fijn dat je hebt besloten het gewoon te gaan doen!
    Dit zou ik zelf ook doen. Je weet dat hij in goede handen is bij je moeder en het is ook voor jou belangrijk om even uit de situatie te stappen te genieten. Daar heeft je kleine straks alleen maar profijt van want als het goed is kan je het na morgen allemaal weer wat beter aan.
    Veel plezier morgen!

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Je hebt groot gelijk!

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Je hebt groot gelijk dat je gaat! Dafne huilde de eerste 7 weken 10-12 uur per dag. Ik ben soms het huis uit gevlucht gewoon, omdat ik er niet meer tegen kon. Bij mn vriend en schoonmoeder was ze in goede handen, heb me daar ook echt niet schuldig over gevoeld.

16. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Oh wat herkenbaar! Ik ben nergens geweest. Wel de kleine aan opa of oma gegeven als ik erbij was of als ik weg moest (huisarts, tandarts). Dit terwijl mijn ouders ons kleintje heel erg goed konden troosten en het ook echt niet erg vonden. Nu de kleine inmiddels vier maanden oud is zit ik er behoorlijk doorheen, ook fysiek. Ik raad je aan om dit voor te zijn en echt te proberen die rust te nemen.

17. Rabbit

Rabbit Niet meer actief

Probeer even te genieten vandaag!!
    Fijn je moeder dit wil doen en evt dragen. Fijn je de zorg even kan delen. Je bent bezig met achterhalen waardoor komt. Meervoud je op moment niet. Belangrijkste is dat hij getroost wordt. En kun jij ff nieuwe energie opdoen!!
    Succes er verder mee. Lijkt me pittig!

18. Jen30

Jen30 Niet meer actief

Goed dat jullie weg gaan en gaan shoppen. En lekker terrasje pakken. Veel plezier, geniet en daarna zie je wel weer verder

19. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    We zijn geweest! Hij heeft een uur in totaal gehuild verder heerlijk op de bank gelegen en af en toe een beetje geslapen! kortom het is super goed gegaan! Hij is geweest van half twaalf tot half negen! tussendoor gebeld maar omdat het zo goed ging lekker uit eten geweest en ook nog ff op het terras gezeten! duurde wel tot drie uur voordat ik me kon ontspannen!

20. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.174
    23.255
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O, wat heerlijk Alex1982!!

Deel Deze Pagina