Welke stoel voor kind 16 kilo, maar nog geen 3.5 jaar.

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door onzewonders, 3 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Voor onze zoon zijn we op zoek naar een nieuwe stoel. Hij weegt 16 kilo, maar is nog geen 3.5 jaar. Ik lees dat de stoelen die vallen in de range 15-36 kg alleen voor 3.5 jaar en ouder zijn. Wij willen deze stoel wel graag kopen voor onze zoon.

Wat zouden jullie doen?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je zoon is 2 jaar en 2 maanden oud? Waarom wil je al een grotere stoel voor hem kopen? Hij is daar nog veel te jong voor.
    Hij zit veilig in een groep 1 stoel tot hij 18 kg. weegt of verder dan de ogen/bovenkant oren boven de stoel uitkomt.

Kinderen jonger dan 4, liever nog 4,5 jaar, zitten niet veilig op een verhoger (groep 2/3 stoel) omdat hun bekkenbotten nog niet ontwikkeld genoeg zijn om de heupgordel op zijn plaats te houden bij een aanrijding. Het kind zal dan onder de heupgordel door glippen, waardoor de heupgordel ernstig of zelfs dodelijk letsel aan organen in de onderbuik kan veroorzaken.

3. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Nee nee, ik wil geen verhoger hoor! Ik zou wel gek zijn!

4. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik zoek ff een plaatje van de stoel die ik bedoel

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      8,6 KB
      Weergaven:
      3
  5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Deze kan toch wel of is dat ook een verhoger? Want anders blijft hij gewoon in die hij heeft en kopen we eenzelfde er bij

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dat is een verhoger ;) Eentje met rugleuning, je hebt ze ook zonder. Maar hier zitten kinderen dus in de gewone autogordel in i.p.v. in een harnas van de stoel zelf. Voor jouw zoon dus nog lang niet geschikt...

7. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Nee idd! Super bedankt voor je reactie! Pfff, had geen idee dat dit ook een verhoger was. Dacht een stoel...
    Conclusie: we kopen dezelfde er bij. Thanx!

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Topic mag gesloten worden. Vraag is beantwoord.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    #9 Kusjesmama, 3 jun 2015
    Laatst bewerkt: 3 jun 2015
    Ik zou er inderdaad een groep 1 stoel bijhalen, of voor je zoon t.z.t. een meegroeistoel 1,2,3 halen waar hij eerst nog met het harnas in kan tot hij 18 kg. weegt en daarna in de gewone gordel tot 36 kg.

Je dochter van 8 maanden past hoop ik nog wel in haar groep 0+ babystoeltje? Want ook zij is nog veel te jong om al naar een grotere voorwaarts gerichte stoel te gaan....

10. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Graag gedaan :)

11. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ja zeker! Het is nog niet voor nu van toepassing. We gaan een fietsstoel kopen voor onze zoon en willen dan meteen de autostoel halen. Vandaar... Maar we wachten er nog wel even mee ja!;)

12. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Top :)

Deel Deze Pagina