Baby mee op vakantie

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eliesja, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Heb even een vraagje:

Wij gaan binnenkort met vakantie en we gaan naar Egypte, dus we gaan vliegen! :( (de pilletjes gaan dus zeker mee hihi)

Maar nu het volgende:

Ik wilde voor Alyssa zelf potjes meenemen, we gaan 12 dagen, dus dat worden 12 potjes, maar moet ik die nou gewoon in de koffer doen of mee met de handbagage? En haar melk, kan ik gewoon een pot poeder meenemen?

Voor degene die al eens weg is geweest, hoe hebben jullie dat gedaan?
    En mag ik wel potjes meenemen en poeder?

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik ben zelf net geweest, maar ik geef nog volledig BV, dus weet het niet precies van die potjes.
    Officieel mag je geen enkele vloeistof meenemen in je handbagage. Alleen babyvoeding is hierop een uitzondering. Maar of je dan zoveel voeding mee mag nemen is de vraag.
    Ik zou het grootste deel in mijn koffer stoppen, daar mag volgens mij wel van alles in. Dan moet je alleen oppassen dat het niet kan breken als ze ermee smijten en pas op voor lekken. (Misschien dus ook ietsje meer meenemen, voor het geval je wat kwijtraakt...).
    In de handbagage zou ik alleen meenemen wat je werkelijk nodig hebt, maar dan zou ik wel rekening houdend met evt behoorlijke vertragingen. Beter mee dan om verlegen toch?!?
    Succes en een hele fijne vakantie!

3. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Zat idd zoiets te denken, in de koffer mee, maar hoe zit dat met de luchtdruk enzo, gaan de potjes niet uitzetten/kapot of iets...

dan is bv wel makkelijk hihi

4. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik denk dat 12 potjes een beetje veel is, die kun je beter in de koffer doen.

Verder mag je wel alles meenemen aan babyvoeding en spulletjes wat je voor één dag nodig hebt. (ik heb vorige maand gevlogen) Blik poeder mag, ook de pakjes kant en klaar melk mag je meenemen. Kleine tubetjes creme mogen ook, mits de verpakking niet groter is dan 100 ml en die moeten in een doorzichtig zakje.

Ik had op de heenweg een blik poeder bij me en voor de terugreis heb ik die pakjes kant en klaar melk gebruikt. Ook had ik nog een flesje met 100 ml thee bij me voor het opstijgen en dalen.

Fijne vakantie!

5. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij zijn ook net terug en ik had ook voor elke dag potjes meegenomen. In de koffer. Er was er wel 1 kapot gegaan maar goed, dat hb je ook niet helemaal in de hand. Voor aan boord had ik drinken bij me en eten, en poeder voor de melk. Dat is geen enkel probleem hoor. Fijne vakantie!

6. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Wij gaan over 3 weken ook met het vliegtuig op vakantie. Ik was eigenlijk gewoon van plan om daar gewoon potjes eten en luiers etc. te kopen. En alleen voor de eerste 2 dagen iets mee te nemen.
    Waarom doen jullie dat niet? Hebben jullie daar een speciale reden voor?
    Het is zelfs niet in mijn hoofd opgekomen om het vanuit nederland mee te nemen. Maar ik begin nu te twijfelen.

7. Ik bn 2 jaar terug in Egypte geweest,
    Hoop dat het gaat lukken met de kleine, want het is daar echt ontzettend warm!
    Qua potjes, ik weet niet of ze ze daar hebben, had er toen geen nodig, maar kan ook niet herrinneren dat ik ze gezien heb.

Succes alvast

8. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik had 10 luiers meegenomen en eten was nog niet nodig.
    Maar ik zou voor Egypte zelf ook wel potjes meenemen, en in Europa of de VS zou ik ze gewoon kopen. Ik vraag me af of ze ze in Egypte hebben, en als ze ze dan al hebben wat de kwaliteit is. Zo nauw nemen ze het daar niet met eten.
    En luiers zal je vast overal wel kunnen kopen. En dan desnoods maar een keer vaker doorlekken ofzo. Ik had er 15 mee en heb op Kos gewoon Pampers gekocht.

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij gaan naar de Ardennen, maar ik neem gewoon uit gemak lekker alles mee (eten en luiers). Dat is het voordeel als je met de auto gaat!

10. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Wij hebben ook alleen het eten meegenomen. De luiers hebben we daar gekocht (en een paar meegenomen voor de eerste dag)

11. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Eliesja, wij gaan 2 weken naar Marokko en ik neem ALLES mee van hier. Voor Iman betekend dat ook haar speciale brood enz. Ik doe alles in een koffer.

12. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ik wilde met het eten ook geen risico lopen. Gewoon lekker hetzelfde als dat ze thuis ook krijgt, des te beter voor haar denk ik. Je weet vantevoren nooit wat ze daar hebben en voor hetzelfde geld valt het 'nieuwe' eten niet goed en zit je met een ziek kindje....

13. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Idd, dat is wel de reden waarom ik zelf potjes meeneem, weet niet wat er te halen valt in egypte. Het zal daar wel anders zijn en heb geen zin in een kindje met diarree..(niet weer :( )

En luiers, eh daar had ik natuurlijk nog niet aan gedacht.. :confused: die moeten natuurlijk ook mee.

Hoop dat ze die ook in egypte hebben, want ga echt niet zoveel ervan meenemen. Denk een stuk of 15!

en voor iedereen die ook nog met vakantie gaat binnenkort,

fijne vakantie ook!

14. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ben ook net geweest. Je mag zoveel babyvoeding meenemen als logisch nodig is voor de REIS. Ik denk dus niet dat ze je doorlaten met 12 potjes. Tenminste als er een heel vriendelijk is dan ws wel, maar ik zou het risico denk ik niet nemen. Je koffer is dan immers al ingecheckt en dan sta je daar met die potjes..

Ik had naar Spanje 1 potje fruit mee en een fles water (gekookt) voor dr fles. Ze keken wel extra had ik het idee maar het was ok.
    Kun je in Egypte geen potjes kopen?

15. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Oh ik las nu pas verder.
    en zelf fruit maken daar?

Ik had overigens geen potjes mee voor Jaime, heb alles in spanje gekocht. Bij Nutricia kun je vragen waar je de potjes van dat merk kan kopen etc en ook de melkpoeder.

Luiers heb ik net als wat jij schrijft daar gekocht.

16. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Maar egypte is echt anders dan spanje.

In afrika zijn er ook andere regels voor kindervoeding. Ik zou alles van hier meenemen hoor!

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Kan je wel luiers krijgen in egypte?

de potjes doe ik maar gewoon in de koffer, extra goed inpakken...

18. manouk

manouk Actief lid

26 apr 2006
    291
    0
    0
    Goede tip. Ik heb gelijk even naar Nutricia gemaild. Dit was het antwoord dat ik kreeg:

Olvarit is niet verkrijgbaar op Mallorca. Wel zijn er fruit- en
    groentemaaltijden van Spaanse merken te verkrijgen. De groentemaaltijden zijn wel afgestemd op de Spaanse keuken.
    Ik adviseer je wat Olvarit mee te nemen voor de zekerheid.

Zouden die spaanse potjes nou echt zo anders zijn? Ze gaan er toch geen spaanse pepers door heen doen ;).
    Het lijkt mij toch niet dat ze kruiden e.d. door babyvoeding doen?

Deel Deze Pagina