Dreumes niet meenemen, maar achterlaten bij oppas? Kleuter door anderen laten brengen? Of dreumes gewoon op z'n afrikaans op je rug binden, dan heeft hij weinig te protesteren en met baby in wagen lopen.
Oppas hebben we niet. Hooguit een oma op 40 min rijden. Door andere latenbrengen zou kunnen als er meer kinderen uit deze buurt naar de school aan de andere kant van het dorp gaan maar die gaan allemaal naar de school om de hoek.
Pff dit zou me vooraf aan de zwangerschap al stress opleveren. Ik zou na al deze opties niets weten hoor.. Hopelijk komt er een gouden tip of meewerkende peuter.
Verhuizen dan maar! Nou ja dat gaat natuurlijk niet zomaar. Maar ik denk dat je de komende weken niet zult ontkomen aan een stevige partij dreumestemmen, hij zal toch echt ofwel in wagen, ofwel op je rug gebonden ofwel op meerijplank moeten leren te blijven. Anders is op de fiets proberen mee te nemen ook gewoon onverantwoord. Is de school dichtbij echt geen (tijdelijke) optie? En waar is papa in dit hele verhaal?
Nee dat is moet een school voor onze oudste. 34 kinderen in een klas tegen over de 22 nu hahaha. Zou er wel een stuk makkelijker op worden. Zou het te regelen zijn om een vergunning te krijgen voor een afdak in de voortuin?
Heb dat toevallig in de afgelopen weken uitgezocht ivm onze bakfiets. In onze gemeente mag je in de voortuin een bijgebouw bouwen zolang het minder als de helft van je tuin inneemt en max 1m hoog is met een maximale oppervlakte van ik geloof 2m2. Wij gaan nu dus een overkapping maken voor onze bakfiets om en zo wat meer ruimte in de schuur te krijgen en niet meer door de smalle steeg te hoeven. Zou dus even de website van de gemeente raadplegen of maandag even een belletje wagen.
Weet ik maar beide scholen staan hoog aan geschreven. alleen zou onze oudste het niet trekken in een grote klas.
Ga ik zeker doet maar een bakfiets is hoger als er meter toch? Maar een fiets kar kan er gegarandeerd onder
Is idd 1.15 de onze, gaan dus iets verdiept een overkapping maken Maar een fietskar is idd dan echt geen probleem!
Hier 3 kids, heb een dik jaar dagelijks een fietskar gebruikt, de jongste 2 daarin en de oudste op het stoeltje achterop. Het is niet licht fietsen maar heb er ontzettend veel plezier van gehad (ik doe alles op de fiets). In de fietskar kun je ook (achterin) boodschappen etc. kwijt. Babette ging al vanaf 3 mnd in de fietskar (in een babyschaal). Kids vonden het iig altijd heerlijk!
Dreumes gewoon wel in de wagen zetten? Niets te willen lijkt me. Als je dit gewoon gestructureerd doet stopt hij vanzelf met zeuren.
Momenteel word het dan gillen schreeuwen en gieren tot overgeven aan toe. We doen het wel want in de auto stoel is het momenteel ook raak maar dat moet gewoon dus dan maar over geven. Maar als het te voorkomen is
ik zou voor een duowagen gaan, een maxicosie voorop je fiets lijkt me echt gevaarlijk... je zou maar vallen.. brrr... en dat je kleintje niet meer in de kinderwagen wil? dan gaat hij toch lopend mee en als hij moe word dan zet je hem in de wagen... hier hebben ze niets te willen hoor... heb die fase ook gehad maar heb voet bij stuk gehouden... dan maar krijsen
Mee eens! Uiteindelijk ben jij als moeder degene die de baas is. Gewoon lekker laten lopen en als hij moe wordt in de wagen.
enne als je een fietskar koopt kan je er ook een groot zeil overheen leggen toch? niet zo in problemen denken hoor! loopt wel los allemaal!
Tuurlijk ik ben de baas maar de8 keer perdag een kostende dreumes zit ik niet echt op te wachten Lopen moet langs een vrij drukke weg dat maakt het voor mij wat eng. Maar anders kijken voor een tuigje. Een zijl erover zou kunnen maar de overburen klagen veel en vaak. Als er onkruid in de tuin staat bijvoorbeeld maar het is inderdaad ook een idee. Ik ga het er wel eens over hebben hier. Want we gaan doen
Regenhoes voor de bakfiets werkt prima hoor! Toen wij geen afdakje hadden hebben wij de het eerste half jaar ook gebruikt en de bakfiets is nog net zo mooi als toen we hem kochten... Ze hebben bij babboe de regenhoes ook nog eens verbeterd maar ik zou dan wel voor een babboe citi gaan daar kan je de steco babymee vastmaken op het bankje en dan kunnen er nog 2 kids mee... Of de gewone babboe met een babyschaal maar dan zit je weer met Vervoer buiten de bakfiets... Wij hebben de gewone babboe en de maxicosi gaat er straks scheef in zodat dochter er nog bij kan zitten en een buggy quinny zapp die past onder de bank of in de lengte en daar kan de maxicosi op... Een fietskar is misschien een betere optie? Zo eentje die je ook als wandelwagentje kunt gebruiken mijn ervaring is dat peuters een fietskar niet zien als wandelwagen en er dus weken willen zitten...