Hoi dames, Sinds de eerste tand door is (7 maanden), poetsen we elke avond met een klein tandenborsteltje en babytandpasta. Maar mijn vraag is hoe grondig dit moet (dochter likt de tandpasta eigenlijk meer op en meer dan een paar keer poetsen kan ik niet doen, dan duwt ze de borstel weg met haar tong) en wanneer je overgaat naar twee keer poetsen op een dag? Ze heeft nu 5 tanden.
2 keer per dag is vanaf 2 jaar, dat duurt nodig wel even, Mijn jongste kauwde in het begin ook op de borstel. Inmiddels laat hij iets meer poetsen toe, handig nu de 1e kies door is. Iemand rekende me eens uit dat het 2 minuten voor 28 tanden. Dus per tand zo'n 4 seconden.. Ben je zo klaar mee dus
Bedankt voor je reactie. En over die 4 seconden, dan doen we het helemaal niet slecht! Ze vindt de tandpasta ook lekker, begint al helemaal te trappelen als de borstel eraan komt
Gezien ze het zo leuk en lekker vind zou ik het houden zoals je nu doet! Vooral niet langer forceren. Als ze nu goede ervaring aan over houd dan gaat het vast ook goed als ze ouder word. Mijn dochter is ook nog steeds graag tandenpoetsen en wil niet naar bed s avonds voor haar tanden schoon zijn
Wij poetsen hier al 2 keer perg dag. Dacht dat dat met 1 jaar al zo was. Maar mevrouw heeft alles tanden ookal. Is nu bezig met haar 4 hoektanden.....
In het begin is het ook het allerbelangrijkste dat er tandpasta op de tanden komt dan dat er daadwerkelijk gepoetst word. Ik poets zolang mijn mannetje zijn mondje netjes open doet. De ene keer is dat vrij kort de andere keer wel bijna 2minuten!
Ik poets wel 2 keer per dag, had ook begrepen dat dit vanaf 1 jaar is. Wij zingen een liedje, op de melodie van vader jacob. 1 keer voor de bovenkant, 1 keer voor de onderkant en 1 keer voor het zelf doen. Dat vind ze leuk en prima. Nu nog tenminste
Hiwr is sinds kort de eerste tand door, en poetsen alleen voor het slapen gaan. Ze HAAT het Duwt idd met tong de borstel weg, ben wel paar minuten bezig om voor mijn gevoel gepoetst te hebben
Bedankt voor de reacties! Ik denk dat ik met 1 jaar ook overga op 2 keer poetsen. Ze heeft toch al 5 flinke tanden.
Jeetje wat een makkelijke kinderen allemaal Emma laat het tanden poetsen echt niet toe! Ik krijg af en toe een beetje pasta op haar tanden maar meer lukt gewoon niet.. al 3 maanden of zo.
Er wordt aangeraden om tot het tweede jaar 1x per dag te poetsen dus ik zou niet weten waarom je het al twee keer zou doen. Glazuurlaag is best gevoelig bij die kleintjes.
Wij poetsen twee keer per dag. 's ochtends poetst mijn zoontje zelf (lees kauwen) en 's avonds poetst hij eerst zelf en dan neem ik het nog even heel kort van hem over. Dit laatste is wel een drama, hij krijst de boel bij elkaar en slaat de borstel en mijn hand weg. Het moet echt even omdat hij gele aanslag op zn tanden krijgt. Toch loopt hij het liefst de hele dag met zn tandenborstel als hij hem ziet, ondanks het drama 's avonds.
Hier één keer per dag, is het advies ook volgens mij. Wij kwamen er bij toeval achter dat zoon een stuk gewilliger is wanneer hij de tandpasta vast mag houden.. Prima! En inderdaad ook een liedje zingen!
Als je twee keer poets, is het advies om maar 1 keer tandpasta te gebruiken, anders kunnen ze teveel fluoride binnenkrijgen..
Idd het gaat om de fluoride die je kindje nog niet teveel van binnen moet krijgen. Dus is het advies om tot 2 jaar maar 1 keer per dag met tandpasta te poetsen. Dus 1 keer met en 1 keer zonder zal niet zo'n probleem zijn. Ik blijf gewoon tot de 2 jaar 1 keer per dag poetsen. Is een tijdje een drama geweest en sinds een paar weken gaat het weer goed. Even ik poetsen (of papa) en daarna zelf even poetsen
Ik studeer als mondhygieniste en weet dus dat het tot 2 jaar maar een keer per dag voldoende is. dat meer omdat de kleintjes anders te veel fluoride binnen krijgen. En probeer het leuk te houden dat poetsen want ze moeten het altijd doen en niet op een dwingend manier. ook een advies om zo vroeg mogelijk met de kleine naar de tandarts te gaan om ze aan tandarts te laten wennen. dus als je als mama naar de tandarts gaat, neem de kleine ook mee. en pas vanaf 2 jaar komen de kleintjes voor het eerst bij de tandarts voor controle
Hier poets ik ook 1x per dag,(is geboren met 2 tandjes) Ze sabbelt het ook op, maar het is maar dat ze er alvast aanwennen. Ik denk dat ik zelf hooguit 10 seconden voor 2 tandjes kan poetsen.
Hier nog 1. Complete drama elke keer. Liedjes zingen, zelluf doen.. Mag helaas niet baten. Iemand tips?