Ons meisje past nu met 7 maanden al niet meer in de maxicosi, hoofd en benen steken over de rand. Wie heeft er ervaring met de Römer King Plus en kan deze ook achterwaarts? Ik kan dit niet goed vinden. Zag wel iets over een ligstand? Ons meisje kan nog niet zitten dus dit is voor ons wl een vereiste. Alvast bedankt voor jullie reacties!
steekt ze echt met haar hoofd er al uit? Want beentjes maakt niet uit he?! Is ze al langer dan zo`n 83 cm?
Die kan niet achterwaarts. Maar nu al te lang voor de maxicosi Mijn oudste zat tegen de bovenlijn aan qua groei en heeft er tot 1,5 jaar in gezeten. Heb je het kussentje onder de billen er wel uit gehaald? En met beentjes uitsteken maakt niks uit. Die vouwen ze wel over elkaar of ze gaan in kleermakerszit zitten. Het gaat alleen om het hoofdje.
Zonder gekheid, ze is gewoon mega lang voor haar leeftijd. Ze zit ruim boven de bovenste lijn op de groeicurve. Ze is nu even groot als haar nichtje van anderhalf! Steekt er echt al bovenuit met haar hoofd en ze zit er verder ook echt klem in. Begint nu echt een beetje proppen te worden om haar in de maxicosi te krijgen. Jammer dat hij niet achterwaarts kan. Weet iemand wel wat over die "slaapstand"? Kunnen ze dan echt liggen?
Wij hebben de romer king plus, en gebruiken hem ook sinds 8 maanden. De slaapstand is een soort kiepstand. Zodat als ze slapen, hun hoofdje niet naar voren bengelt. Echt liggen is het natuurlijk niet. Ik vind het zelf een van de meest prettige autostoelen. Vooral vanwege de grote schouderpads, die zorgen ervoor dat je kindje goed op zn plek blijft zitten.
Mijn kind was er met 7 maanden ook allang uit... Dus dat is zeker geen uitzondering. Sommige Maxi Cosi's zijn gewoon korter/kleiner dan anderen.
Dit dus wij hebben hem met veel plezier gebruikt, maar mijn mannetje kon al wel zitten toen, ik zou zeggen ga eens in de winkel kijken en passen want liggen is echt niet helemaal plat hoor maar meer half onderuitgezakt.
Ik zou absoluut in de winkel gaan passen. Beide keren dat wij met onze oudste naar een volgende stoel overgingen, had ik vooraf op internet informatie opgezocht en twee of drie stoelen uitgekozen. Vervolgens gingen we dan met zoon passen. Als je kind groter is dan gemiddeld, let dan ook op dat je een stoel aanschaft die nog een tijdje kan meegroeien.
Ja, bijvoorbeeld de volgende stoel (de laatste die je gebruikt) valt klein van Römer, maar van Maxi Cosi gaat die wel een tijd mee. Mijn oudste, bijna 9, en ook groter dan gemiddeld zit al een jaar of 5/6 in die stoel.
Ik vind het wel echt heerlijke stoeltjes van Romer. Maar had inderdaad ook het idee dat Mc een stuk groter valt. Ook jn de breedte. Voor onze mini geen probleem... Die zit met inmiddels 6 jaar nog steeds in een volledig stoeltje ipv enkel zitveehoger. Maarja als het past past het.
Ik heb de king plus ingeruild voor een achterwaartse van Romer, mijn zoontje van 2 (1 meter lang) pastte er al echt iet meer in. Dus als ze nu al zo lang is is de Two Way Elite van Romer misschien ook wel wat voor jullie. Ik heb die gekozen omdat die tot 1.30m mee kan. De max-way heb ik voor mijn andere zoontje en daar zou mn oudste ook nog wel een jaar in passen, maar had liever een stoel die wat langer mee ging.
Mijn zoon is nu 1.42 en zit in de maxi cosi SP ofzoiets.. Tis niet de SP maar een duurdere versie. Ben de naam even kwijt hij zit er prima in en kan nog wat langer mee. Tot die tijd zou ik de Römer king plus nemen. Daar passen ze nog wel even in. Kleine ventje Heeft nu maat 80 en zit er goed in, gaat nog wel een paar jaar mee.
Hoe zwaar is je dochter? Onder de 9 kg. mag ze sowieso nog niet in een groep 1 stoel. 7 maanden is wel heel erg jong om haar al voorwaarts te gaan vervoeren.... misschien wil je je inlezen in achterwaarts vervoeren? www.achterwaartsvervoeren.nl. Een combinatie groep 0+/1 stoel zou een goede oplossing voor je zijn.
Je kindje is inderdaad erg lang voor haar leeftijd! 7 maanden is wel heeel erg jong om een kindje al voorwaarts te vervoeren, veiligste manier van vervoeren is achterwaarts, minimaal tot 15 maanden en het dringende advies van veiligheidsorganisaties is zelfs tot 4 jaar! Zelf vervoer ik mijn 3 jarige dochter ook nog achterwaarts, ik heb een Britax Maxway, waar ze in kan tot 25kg en gemiddeld kinderen tot 5 jaar. En een Besafe achterwaartse autostoel. Tegenwoordig heb je meer keuze in achterwaartse stoelen, en ook combinaties die je eventueel later ook voorwaarts kunt draaien.