Safe T Sleep. Armpjes erbij in?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Frieda, 4 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Hallo Allemaal,

Zijn er hier ook meer mensen, die hun baby in een Safe T Sleep laten slapen en dan de armpjes bij de wikkel indoen, zodat de baby zichzelf niet steeds wakker maakt door maaiende armpjes.

Noëlle wilde vandaag weer helemaal niet slapen en doordat ze dan al zo moe is, gaat ze heel druk doen met haar armpjes. Ze zit dan steeds met haar handjes bij haar gezicht, waardoor ze iedere keer haar speen eruit maait en dan is het weer huilen. De laatste tijd bleven we dan dus maar een tijdje bij haar om haar handjes vast te houden, zodat ze rustig wordt.

Maar vaak zit je dan toch wel haast een half uur bij haar, voordat ze slaapt en omdat ik al zoveel met haar bezig ben, waardoor ik nergens anders aan toe kom, had ik nu dus eigenlijk geen zin om weer een hele tijd bij haar te blijven totdat ze in slaap viel, dus ik zocht naar een oplossing en er schoot mij iets te binnen.

Ze slaapt dus in een Safe T Sleep en ik had wel eens ergens gelezen, dat sommigen ook wel de armpjes bij de wikkel in doen om die maaiende armpjes tegen te gaan. Omdat Noëlle dus de hele morgen nog niet weer had geslapen vandaag en wel heel moe was, heb ik dit dus zonet eens uitgeprobeerd en ze werd nu veel sneller rustig en nadat ik nog 5 minuutjes over haar gezichtje had geaaid, viel ze al in slaap. Nu ben ik benieuwd of ze nu ook wat langer door zal slapen, want tegenwoordig is ze meestal na drie kwartier of een uur al weer wakker. Op dit moment heeft ze er bijna een uur slapen opzitten, dus we zullen zien.

Waar ik dus benieuwd naar ben, is of anderen ook wel hun baby "vastbinden" :) in de Safe T Sleep.

;) Frieda

2. Eefje1

Eefje1 Lid

12 nov 2007
    70
    0
    0
    hey,

ik leg mijn zoontje ook in de save t sleep maar niet met zijn armpjes erbij in ,die gaan er overheen dit vind ik nogal gevaarlijk.
    ik leg hem in de save t sleep omdat hij op zijn buik draait en we hem al een paar keer hebben gevonden met zijn gezichtje in het matras.
    misschien is een slaapzakje een idee, bij ons ligt hij met een slaapzakje in de save t sleep

succes
    gr eefje

3. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Frieda, ik zou dit echt niet doen, daar is de STS niet voor bedoeld. Je zou wel kunnen gaan inbakeren, maar dan met de speciale inbakerdoeken.

succes
    Amber

4. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Justin slaapt ook in een STS,maar heb nooit zijn armen erbij in gedaan.

5. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik heb ook de armpjes langs haar lichaam gedaan en dan in de safe T sleep. ze maaide ook erg met haar armpjes en het hielp wel, ondanks dat ze vaak haar armpjes weer loswurmde...ik snap niet wat er gevaarlijk aan kan zijn...nu gebruik ik hem niet meer, heb hem verkocht op mp...waar ik spijt van heb wat noa draait nu gemiddeld 3-4 x per nacht op dr buik en begint dan te miepen...nu wat de safe t sleep handig geweest :p

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Kleine die zich naar beneden wurmt? Dan zit die band waarmee je je kindje vast maakt in het bedje rond het gezichtje. Ik vind het dus ook gevaarlijk!

Mocht de kleine echt last hebben van die handjes dan misschien inbakeren idd, maar wel met daarvoor bedoelde materialen, zoals hierboven al gezegd.

Verder misschien op de zij leggen ipv op de rug? Dan heb je mi ook veel minder last van 'maaiende' handjes.

7. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Normaal gesproken, is het ook niet de bedoeling, dat je de armpjes erbij in doet, maar ik was op internet wel eens tegen gekomen (zag op een blog van iemand zelfs een foto van een babytje, die er zo in lag), dat sommigen wel op die manier hun baby 'inbakeren'. Volgens mij kan het ook niet echt onveilig zijn, want bij de uitleg van de slaapwikkel, staat zelfs vermeld, dat je hem ook in combinatie met een inbakerdoek kunt gebruiken, dus dan zitten de armpjes toch ook bij de wikkel in.

Maar maak jullie geen zorgen, want over het algemeen slaapt Noëlle 's nachts wel rustig en de laatste 3 dagen is het zelfs steeds gelukt, dat ze vanaf ongeveer 8 uur 's avonds tot aan de laatste fles voor de nacht goed slaapt. Vanavond is ze ook weer rustig ingeslapen, dus om dit 's nachts te doen is dus niet nodig en ik zou het ook niet doen als je er geen zicht op hebt. Wanneer je het overdag doet, kun je af en toe even gaan kijken en dat heb ik vandaag dus ook wel gedaan. Ze was echter rustig ingeslapen en uit ervaring, weet ik, dat ze, als ze eenmaal slaapt niet veel beweegt.

Vanaf, dat ze 6 weken oud was, slaapt ze de nacht dus al door, maar overdag kan ze echter vrij onrustig zijn, waardoor ze moeilijk inslaapt. Vandaar dat ik dit vanmiddag eens heb uitgeprobeerd en doordat ze niet meer maaide met haar armen, sliep ze veel sneller in. Uiteindelijk heeft ze dus ook 3 uur achter elkaar geslapen en dat was in de laatste tijd niet meer voorgekomen overdag. Maar goed, dat ze nu goed doorsliep, kan ook een gelukkig toeval zijn natuurlijk.

We hebben haar trouwens ook wel een tijdje in een bakerzak laten slapen, maar daardoor sliep ze overdag nog niet beter door eigenlijk en omdat ik er ook niet mee wilde zitten om haar dat weer af te wennen, zijn we daar ook na een aantal weken weer mee gestopt. En omdat ze nu al bijna 4 maanden is, wil ik niet opnieuw weer beginnen met inbakeren, omdat dat op deze leeftijd ook juist wel weer wordt afgeraden in verband met omrollen.

Wanneer ze echter in de Safe T Sleep met haar armen bij de wikkel inligt, zie ik haar nog niet snel omrollen, als je ook nog de flap vastmaakt tussen haar benen. Ze kan eigenlijk geen kant op en blijft zo mooi op haar plekje liggen.

;) Frieda

8. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb Mason's armpjes er nooit bij in gedaan. Ik zou het ook zeker noiit doen. Daar is het ding abosluut nbiet voor bedoeld. Als het "veilig"zou zijn om dat te doen had het wel in de gebruiksaanwijzing gestaan.

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb daan ook nooit met zijn armen erbij gedaan.

10. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Bij de informatie over de Safe T Sleep staat trouwens wel: "De Safe T Sleep is uitstekend te gebruiken in combinatie met een slaapzak of bakerdoek". Ben dus benieuwd of er ook mensen zijn, die hun kindje ingebakerd in de Safe T Sleep hebben gedaan. Want dat komt eigenlijk op hetzelfde neer als de armpjes bij de wikkel indoen. In beide gevallen zou je kindje, in het ergste geval, als het heen en weer gaat wurmen, met het gezichtje in de wikkel terecht kunnen komen. Ik zie dat echter nog niet echt snel gebeuren, want wanneer ze gaan bewegen, zetten ze zich vaak af met de beentjes en gaan ze eerder naar boven dan naar beneden.

Maar ik kijk wel uit meiden! :oops: :oops:
    Ik zal het niet weer doen! :) :)

;) Frieda

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Huhm ,ben het idd dmet je eens ,dan komt het wel op hetzelfde neer met zo'n bakerzak . Best lastig eigenlijk he :)

12. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    @bolbuikje kleine die zich naar beneden wurmd? er zit toch ook iets tussen de beentjes een flap...vast met klitteband...noa heeft zich nooit naar beneden gewurmd.. dat lijkt me ook niet echt mogelijk tenzij je kleine natuurlijk in een slaapzak licht en je die flap tussen de beentjes niet kunt gebruiken...dan zitten ze minder goed vast en dan lijkt het me idd niet zo veilig om de armpjes erbij te doen..

Deel Deze Pagina