Hier is de gup aanzienlijk ouder maar drinkt meer en eet minder. Als t erg warm was zoals nu, sliep ze ook meer. Wat hier hielp was de flesjes iets koeler houden, net de temperatuur dat je je fv nog op kan lossen. Hier hielden we, met een rupsje nooit genoeg, strak 150ml per kilo aan, aangemaakte voeding per dag verdeeld over het aantal voedingen. Dat is de 'norm' die ze hebben. Met een kindje met een geschiedenis kan hier echter een uitzondering op zijn. Die van ons had reflux dus dat was regulier het uiterste matje (en zo nu en dan had ze 's nacht ineens trek en kreeg ze er nog wel eentje, zo moeilijk waren we nu ook weer niet).
Ik maak hem 9 van de 10 keer zelf wakker. Maar als ie wakker is is ie wel alert... Op jouw schema zat ik inderdaad eerst tot een week geleden
Geen idee wat ik precies bedoel.Buikpijn of krampjes? Ik weet het niet hoor.Probeer hem overdag in ieder geval regelmatiger een flesje aan te bieden en vol te houden.Zodat je overdag in ieder geval op 5 flessen zit van 120 ml.Dan krijgt hij wat meer om van te groeien.Dan zal hij vanzelf weer meer willen hopelijk.Dochter was ook heel lastig hoor.Zat heel lang op 90 ml.
Je schrijft dat je een combi doet met BV? Dus hij krijgt nu beide? De hoeveelheid is denk ik prima. 120cc is een mooie hoeveelheid, zeker omdat hij van de borst komt. Maar het aantal drinkmomenten is echt te weinig (als het er dus inderdaad 4 zijn). Ik zou echt meer op jouw verzoek gaan voeden. De flessen hoeven niet groter, dat past blijkbaar niet bij hem.
Er is toch geen cb dat zegt dat 4*120/4 genoeg is bij zijn leeftijd en gewicht??gev Zeker als hij al niet zo best groeit.. Krijgt hij al bijvoeding? Zoja.. dan zou ik dat even terugschroeven en een fles extra gaan geven.. Dus 5*120/4. Dus wakker maken voor de fles. Dat zou mijn advies zijn
Hoi, Hij zat eerst op 5 flessen. En nu kom ik ook weer aan 5 want hij is nu weer wakker . Hij heeft de nachtvoeding dus niet altijd meer (bijna nooit). Heb geprobeerd om die 5e fles savonds laat nog aan te bieden maar savonds laat drinkt hij niet effectief als ik m daarvoor moet wakker maken. Heeft ie nooit gedaan. Ps:Gaf in t begin nog bv erbij, nu niet meer. Zo is advies ontstaan maar moest t dus blijven hanteren nu. Snap dat als ie geen nachtvoeding meer heeft en dus op 4zit, ik meer voeding kan geven maar als ie dit al niet leegdrinkt ... Drinkt trouwens nu weer beter. 20 cc over... Is al beter dan de vorige keer gelukkig! En nee heeft geen krampjes maar poept wel minder dan anders (2x pw). Kga weer slapen nu....
Heb je al een groter speentje geprobeerd? Zodat hij in dezelfde tijd meer naar binnen krijgt? Misschien is hij namelijk wel gewoon moe van het drinken en zou hij met een grotere/andere speen minder moeite moeten doen.
Ik ging ook net zeggen: hij doet erg lang over een fles. Ik zou eens een groter speentje proberen en kijken of het hem minder uitput. Verder vind ik het absurd advies van het cb om een baby die slecht groeit maar vier flessen per dag te geven op die leeftijd.
Dacht ik ook en heb er ook vragen bij gesteld maar ze zeggen hij is nu 4 maamden en hij heeft het dubbele geboorte gewicht (hij woog 2 kilo) zo meten ze ook bij "normale kindjes" althans ze kijken bij 4 maanden of ze ongeveer het dubbele van het geboortegewicht hebben. Wat betreft de speen, das inderdaad een goeie niet aan gedacht nu. ik ga er nog eens naar kijken. Normaal doet hij er 20 min tot 30 min over maar nu inderdaad veel langer als hij moe is. Hij knoeit altijd heel veel dus heb al verschillende flessen en spenen geprobeerd. Gebruik nu de 123 speen van de s fles en een normale speen van dr brown.
Maar wat heeft een verdubbeling van gewicht te maken met eetmomenten? Een bv baby zou op die leeftijd nog minstens keer zes keer moeten drinken, en liefst meer. En in welke theorie is het logisch dat een baby die nog volop moet groeien, minder eetmomenten krijgt dan een volwassene die moet diëten? Geen kritiek op jou hoor, ik snap dat je ervan uitgaat dat experts weten waar ze mee bezig zijn. Maar ik begrijp hún logica echt niet.
Ik snap je reactie. Maar moet wel zeggen dat ze dit advies gaven met 5 voedingen aangezien hij toen 'snachts nog dronk. Nu slaapt hij geregeld door en dan kom ik er niet aan. Dacht zelf in eerste instantie om meer cc te geven, maarja dat heeft ook weinig zin als t geregeld niet op drinkt en zich niet zeld meldt voor een voeding. Ik ga bellen straks!
En knoeit hij met die spenen die je nu gebruikt ook? Lastig he? Kan een hele zoektocht zijn naar een fijne speen... En meestal ligt het dan niet aan de speen, maar is het de baby die het zuigen en slikken nog niet goed onder de knie heeft. Zie daar maar eens een fijne speen bij te vinden. Hier werkte in het begin alleen de prematuur speen van dr brown het beste. Nu zitten we sinds kort op de 1 speen van dr brown. Mijn zoon is overigens met 39 weken geboren en 4300 gram.
Idd heel lastig.....Hij knoeit nog heel veel. Die 123 speen gebruik ik niet eens meer want bij 1 gaat te drinken te langzaam (moet ie echt veel moeite mee doen) en bij stand twee knoeit ie veel te veel en is de helft van de melk nog niet in zn mond. Gebruik maat 1 van dr brown nu nog steeds, al knoeit ie daar ook veel mee. Heb ook andere spenen geprobeerd maar zag ook daar geen verbetering. Wordt nog terug gebeld door t cb trouwens!
Kers speen van kruidvat lijkt op die flow1 van dr brown qua vorm maar zit qua snelheid tussen flow 1 en flow 2 in volgens mij. Kan gewoon op een smalle dr browns. Met 4 mnd zaten wij op flow 2 overigens, maar dat hangt heel erg van je kindje af en wij hadden jhbpm er ook bij en moesten uiteindelijk snel door naar flow 3. Wat anderen ook zeiden, zij ging toen idd ook minder drinken omdat ze totalloss was van t zuigen aan die fles. Gaandeweg ging ze met de grotere maatjes wel korter dan 15 minuten aan de fles maar toen was ze inmiddels zo groot dat dat geen problemen meer opleverde. Destijds ook een heel assortiment gehad op zoek naar een fijne.
Kan je niet beter gewoon je kinderarts bellen ipv het cb.....? Het cb lijkt me met hun vreemde adviezen nou niet heel kundig
Thanks voor de tips allemaal. Zit bij t prematuren/dysmature nazorg bureau en wordt idd terug gebeld door een deskundinge. Maar dat loopt allemaal via t cb... Ben benieuwd. Laat wel weten wat ze zeiden
Advies was om idd toch proberen terug te gaan naar 5 voedingen met hetzelfde aantal cc en proberen om de 4 uur te voeden. Komende week dagelijks even bijhouden wat hij drinkt. Als ik merk dat hij bv smorgens meer drinkt dan savonds (dan krijgt hij namelijk de fles niet op) dan wat meer geven sochtends evt. Verder sowieso even bijhouden wat hij binnen krijgt.
Ik dacht al 4 voedingen! Dat is echt heel weinig! Goed dat je contact hebt op genomen en weer netjes op 5 voedingen komt
Ik zou sowieso het cb skippen en uit gaan van de ka. Mijn zoontje krijgt ook 135ml per keer maar wel 6x pd Zou met 135ml ieder geval 5x doen Edit: zie al dat je de arts gesproken heb haha