Hoi, Ben benieuwd na hoeveel dagen jullie verbetering zagen bij het slapen in eigen bed. Mijn zoontje is 3mnd en ben vandaag begonnen. Hiervoor lag hij bij mij en legde ik hem daarna over in een nestje op de bank. Hij sliep dan heel onrustig en ik moest hem steeds sussen en weer opnieuw in slaap laten vallen. Het breekt mij op en ik kan geen kant op. Ik wil hem leren zelf in slaap te vallen. Doe dit door om de 5 min te troosten als hij huilt. Is het gejammer dan laat ik het gaan. Aub geen reacties met kritiek maar hoe lang het bij jullie duurde.
Meestal ongeveer een week, maar dat is bij iets oudere kinderen. Ik weet niet of je op tips zit te wachten, maar heb je inbakeren al eens geprobeerd? Als hij onrustig wordt als je hem weglegt kan dat heel goed helpen. (mijn dochter sliep ineens uren, ik wist niet wat me overkwam )
Geen kritiek, maar training heeft pas nut als huilen geen ‘functie’ meer heeft. Op deze leeftijd huilt hij niet om je te pesten, maar omdat hij je voor iets nodig heeft. Pijntjes, veiligheid, honger enz. Het weg kunnen leggen heeft hier ook een tijdje op zich laten wachten, ik denk bij bijna alle baby’s Ik was een levend matras en het wordt echt beter, maar helaas maakt dat dat het nu niet minder zwaar.
Wij hebben wel weken met de klok 'getraind'. Zelf noemde ik het niet zo, maar ons brak het ook op en we zagen heel snel verbetering (2 dagen) maar het ging echt langzaam hoor. Zolang je enige verbetering ziet, kun je doorgaan anders moet je toch opnieuw kijken of je het juiste doet. Buikligging al overwogen? Dat was hier bij de eerste geniaal.
Bij ons heeft het toch een tijdje geduurd, maar wij hebben alles stapje voor stapje gedaan. Eerst op ons laten slapen. Daarna op ons in slaap laten vallen en dan pas in bedje leggen. Daarna gewoon in onze armen boven haar bedje in slaap laten vallen en dan in bedje leggen. Daarna al wiegend boven het bedje in slaap laten vallen en dan in bedje leggen. Daarna in bedje leggen op het punt dat ze in slaap viel. Daarna in slaap laten vallen in bedje maar wel nog met ons erbij (over hoofdje strelen, zingen, handjes vasthouden, ..) En daarna op het juiste moment (signalen van vermoeidheid) in bedje leggen en wachten tot ze in slaap valt (ev tutje teruggeven). En nu zit ze op het punt dat ze ofwel direct in slaap valt ofwel eerst nog een minuutje speelt met haar knuffel. Wij zijn pas naar de volgende stap gegaan als ze helemaal aangepast was. Heeft zo'n maand geduurd. Enkel tijdens een sprongetje lukt dit niet, daarna weer een weekje hieraan werken en het is terug als vanouds.
Slaap training met 3 mnd lukt echt niet! Hier ook 3 maanden en zoontje slaapt alleen op mij of in de draagzak zodra hij in zijn bedje ligt is het huilen tot hij weer op mijn armen ligt, en valt dan wel direct in slaap! Sinds 2 dagen gaat het iets beter, hij slaapt dan niet in zijn eigen bedje, maar is ons bed, en hier slaapt hij wel is misschien niet helemaal de bedoeling maar goed hij slaapt daar wel, en kan ik lekker mn dingen doen!! Misschien kun je dat proberen? In de nacht slaapt hij wel super goed in zijn bedje van 21:00 Tot 06:00! En om 06:00 slaapt hij nog door in ons bed tot 08:00
Om wat hierboven al gezegd werd: op drie maand is nabijheid van de ouders voor een baby een levensbehoefte, net als drinken en slapen.
Dat zeg ik ook niet Je kunt alleen pas iets afleren als bepaald gedrag ongewenst is en dat gaat niet als dat gedrag nog een overlevingsreflex is. Als je kindje wat ouder is zul je zien dat hij gaat huilen om dingetjes uit te testen en zul je zien dat je inderdaad dingetjes kunt afleren. Met 3 maandjes is het voor zowel de baby als mama roeien met de riemen die je hebt.
Wij zijn nu bezig met 1,5 jaar en zonder laten huilen en dat gaat goed. (Van een keer of 10 wakker op een nacht zijn we nu naar 3 x per nacht.) Ik ken trouwens geen een training die je al op drie maand kan doen. De vroegste die ik vond zijn pas vanaf 6mnd en ouder.
Hier heeft dochter altijd in eigen bed geslapen.eerste paar weken ook vaak in de box geslapen. Maar als ik iedereen zo hoor hadden wij echt een slaapwonder. Eigenlijk nooit problemen gehad met in slaap vallen ook niet toen ze op eigen kamer sliep na paar weken. Ik deed wel toen in begin shirtje met mijn geur aan bedje knopen. Weet niet of het hielp hoor. Maar misschien proberen waard?
Onze zoon wordt vaak wakker door onze oudste als hij bij mij ligt. En hij heeft de slaap zo nodig. Vandaar dat ik d8 ik ga het overdag proberen in eigen bed. De nacht pakt hij wel gewoon in zijn ledikant.
Vanaf hoeveel maanden kan je het volgens jou dan wel proberen? Ik ben zoekende aangezien mijn oudste de jongste beneden wakker maakt door het spelen.
Je kan niet verwachten dat het bij een baby van 3 maanden op een paar dagen geklaard is. Kinderen houden van routine en regelmaat, en hoe jonger, hoe langzamer je het moet doen.