Hallo dames, Op dit moment ben ik alle gekochte kleding aan het sorteren en wassen. Nu valt mij op dat de maten per merk toch best wel verschillen. Zijn er dames die in het verleden kleding niet gebruikt hebben omdat het achteraf al te klein was (bijv. dat je iets in 62 gekocht hebt en het als een 56 valt?)? En welke merken waren dat?
Klein: - Mexx valt redelijk best klein, de heren dragen van dit merk vaak een maat groter. - Feetje verschilt, maar vooral in de kleine maatjes (tm 68) valt het vaak wat kleiner. - Gymp valt redelijk klein - Lief! Lifestyle valt over het algemeen wat breder, maar wel kort. Normaal: - Vingino - Name-it (al zit er soms wel wat verschil in) Groot: - Z8 - H&M Maar meestal sorteer ik niet meer op maat, maar leg ik de kledingstukken op elkaar en sorteer ik op grootte. Mijn oudste heeft bijvoorbeeld nu van het ene merk mt 86 nog aan terwijl hij van het andere merk al richting de 98/104 gaat (hij is nu 94 cm).
Oh, en mocht je naar de prenatal gaan, let er dan op dat de shirtjes wel lang genoeg zijn. Bij de oudste had ik 2 pakjes van Prenatal Nijntje in de tas zitten (overslagshirtje lichtgroene print) en zowel de 50 als de 56 waren echt veel te kort, terwijl het pakje van noppies in mt 50 prima pastte.
Ik sorteer ook meer op afmetingen van het kledingsstuk dan op de maat. Want er zit zoveel verschil tussen merken, maar ook binnen merken. Het is binnen een merk trouwens ook wel eens verschillend hoe jongens- of meisjeskleding valt...
Volgens mij valt Noppies wel redelijk klein.... Tenminste heb een paar shirtjes in maat 50 en als ik die vergelijk met de maat 50 van nijntje-prenatal verschilt dat wel.. Heb dan ook verschillende pakjes die mee gaan naar het ziekenhuis
Noppies is vrij snel, is bij ons ideaal omdat ze vrij smal is. Mexx is inderdaad ook vrij klein. Prenatal vind ik de broekjes erg groot, die gebruik ik hier ook niet omdat hij te breed voor haar is en als het qua breedte past is het te kort. Gymp is vind ik normaal vallen. En verder ben ik persoonlijk fan van S&D, geweldig merk, mooie kleertjes alleen aan de prijzige kant...
Ik hou van de kleertjes van Jottum, ik koop minimaal 1 maat groter van dit merk, soms 2 maten... Bonnie jean vind iik ook leuk, koop ik ook een maat groter. En ik hou van de babykleertjes van Zara en die vallen zoals een maat 'hoort' te vallen.
Mexx, babydump (hun eigen collectie), sommige prenatalsetjes vallen klein Bakkaboe, lief vallen normaal Hema, heel veel van prenatal, h&m vallen groot. Zo zit dochterlief al in maat 62 (nu is ze 60 cm), van de eerste merken kan ze al 68 aan en van de laatste 56 met 1 shirtje nog van 50