Darmpaniek :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Meijke, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Darmpaniek...zo noem ik het maar... Onze dochter is 3 maanden maar heeft nog altijd heel veel last van haar darmen en obstipatie. Op aanraden van de KA (daar lopen we ivm haar verborgen Reflux) krijgt ze nu 1 theelepel milde olijfolie door de fles. Paar druppels per fles is dat dus.

Nu heb ik het idee dat de krampen alleen maar erger zijn geworden... Kan dat? En de ontlasting is nog altijd niet dagelijks, terwijl ze dat wel graag wil (veel persen en windjes laten)

Als ze meer dan 1 dag verstopt zit krijgt ze 5 ml Lactulose, dat werkt dab diezelfde dag nog, maar zorgt ook voor kramp en willen we liever niet dagelijks geven, is toch een laxeermiddel.

Wie heeft nog tips wat we kunnen proberen?

Evt. Groente/fruit introductie willen we pas met 6 maanden, maar als iemand de gouden tip heeft over 1 theelepel van iets in die richting, zou ik dat met 4 mnd wel willen proberen. Dan wachten we met de rest wel gewoon.

Onze dochter krijgt Neocate op verdenking van koemelkallergie, ingedikt met Nutriton.

Alvast bedankt voor het meedenken!

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ach gos arm meisje, en als je na de fles ook met haar beentjes fietst en zachtjes in haar buikje drukt gaat het dan iets beter? wat wij ook wel eens deden was een lauwe kruik tegen haar buikje houden als ze krampjes had zo'n pittenzak bijvoorbeeld.

3. beagle78

beagle78 Bekend lid

Feb 7, 2008
    720
    1
    0
    mij is juist door de KA verteld dat de lactulose vrij onschuldig is vergeleken met andere laxeermiddelen.

Ik moest juist wel elke dag blijven geven en dat werkt nu heel goed.
    Sidney had er in het begin ook erg veel krampen van.

Ik leg ook vaak een opgerold handdoekje onder de beentjes in bed. Dan kan de lucht er wat beter uit :)

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    hoihoi,

ik heb niet de gouden tip voor je maar vind het krampjes verhaal wel herkenbaar! Wat hier helpt is lekker op mijn borst leggen en veel met hem lopen.. Ja en op zijn buik laten slapen maar weet niet of je dit ziet zitten. Verder goed opletten dat er geen schuim in de fles zit en heel goed laten boeren.

Olie geven wij als onze kleine man verstopt zit, dit laxeert hier.. Maar helpt niet tegen krampjes hoor, is om de ontlasting zachter te maken(net als extra water toevoegen aan de fles). Dan kunnen ze het dus makkelijker kwijt.

Sommige kindjes kunnen ook slecht tegen de nutriton/ JBPM. Je zou eens naar wat anders kunnen kijken? Geloof dat er naast nutriton ook "puur" JBPM te krijgen is en anders is er in België ook nog wat op de markt wat vergelijkbaar is. Of anders misschien gewoon rijstebloem proberen??

Osteopaat heeft hier ook wel goed gedaan, t is wel minder. Weet niet of je daar al bent geweest?

5. krummeltje

Jul 25, 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons zoontje had ook veel last van krampjes. Toen hij vast voedsel ging eten, kon hij heel moeilijk poepen, veel persen tot gillen en huilen aan toe. Olie in eten en lactulose hielpen ook niet echt. Mijn huisarts stuurde ons naar een osteopaat. Hier zijn we twee keer geweest. Hij heeft wat gemasseerd en sinds dien kan ik drie poepluiers per dag verschonen. Misschien kun je dit ook proberen, baat het niet, schaadt het niet. Ons zoontje ontwikkelde zich toen ook opeens heel goed. Alsof er echt iets. In de weg zat en na de massage niet meer.
    Succeso

6. Veronique79

Veronique79 Niet meer actief

idd zou de kramp ook van de nutriton kunnen komen. Mijn zoontje zat met 2 weken ook verstopt en wij doen nu een grote theelepel (5ml) maiskiemolie door elke fles. Duurde een paar dagen (4 a 5) voordat het hielp, hij moest eerst de "oude" ontlasting kwijt, maar daarna was het over. Nu poept hij 2 a 3 keer per dag, zolang hij olie door elke fles krijgt.
    Wij mochten juist geen olijfolie gebruiken, omdat dat te rijke olie is. Je zou kunnen proberen iets meer olie door de fles te doen, deden wij ook als de poep weer wat dikker werd. En anders zou je ook kindicol van de vsm kunnen proberen. Bij ons hielp het wel, maar niet voldoende en wij vonden olie door de fles makkelijker.
    Succes, het is niet leuk om je kleintje zo te zien.

7. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    om de ontlasting wat op gang te krijgen kan je proberen beetjes warm water geven, thermometer truuk *wordt de endeldarm door geprikkeld*, zetpil truuk, warmbadje of warme douchestraal op de buik.
    Jayden had ook best vaak obstipatie en dan deed ik altijd 1 van die dingen en kon er donder op zeggen dat hij binnen een uur een zware volle luier had.
    Voor de krampen gebruikte wij infacol door de fles heen en voor het spugen nutriton om het iets dikker te maken.

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

Jan 24, 2011
    1,050
    9
    38
    Wij zijn ook erg tevreden geweest over lactulose ( wat wij ook gaven op aanraden van de ka). Misschien helpt het als je de dosering omlaag doet, bijv 2 ml en dan langzaam afbouwt. Heeft hier in ieder geval wel geholpen. En anders ff overleggen met de ka.

Share This Page